Foto Lučka kapetanija Rijeka
Cjelokupna operacija protekla je vrlo učinkovito uz profesionalni angažman svih sudionika, pri čemu nije zabilježeno curenje goriva iz razloga što su svi mogući izvori u brodu, prije podizanja, bili podvodno pregledani i začepljeni
povezane vijesti
Nakon djelomičnog potonuća drvenog broda Cleo poljske zastave s talijanskom posadom, kojemu je pramac ostao iznad površine, ispred luke na Unijama, 10. kolovoza u poslijepodnevnim satima te izdanog naloga, od strane Lučke kapetanije Rijeka za postavljanja upijajućih brana poradi sprječavanja mogućeg onečišćenja mora, ŽLU Mali Lošinj, ispostava Mali Lošinj Lučke kapetanije Rijeka izdala je vlasniku, 11. kolovoza, rješenje o vađenju broda s rokom od tri dana od uručenja.
Nakon pripremnih logističko-tehničkih radnji, brod je u subotu, 13. kolovoza u 17 sati, uz pomoć angažiranih subjekata, isplivao na površinu te je nakon dodatnih pregleda omogućeno da se plovilo završno podigne na palubu plovne dizalice Dević-Uljanik iz Pule u 22.05 sati. Dizalica je uz pomoć tegljača otplovila prema odredištu u Puli 14. kolovoza u 5 sati i to prema dogovoru vlasnika broda i tvrtke za pružanje usluga vađenja.
U zahtjevnoj operaciji dizanja broda s dubine od približno 18-ak metara sudjelovali su Lučka kapetanija Rijeka s dva plovila (m/b VID i Calafurija RH2RK), ispostava Mali Lošinj s dva plovila koja je nadzirala i koordinirala operaciju, državna intervencijska postrojba Civilne zaštite s petero ronioca, kao i tvrtka Dezinsekcija s brodom Dupin, s potrebnom opremom za sprječavanje onečišćenja i sanaciju mora te Županijski operativni centar za zaštitu mora PGŽ. Ronioci su sudjelovali kod opasavanja broda pascima (bragama) te sanaciji oštećenja puknuća podvodnog dijela broda, a djelatnici Dezinsekcije su bili u pripravnosti, ako bi došlo do eventualnog curenja te mogućeg onečišćenja mora. Dizalica je upotrebljena za pažljivo podizanje broda te, nakon pregleda, pozicioniranje istog na palubu uz učvršćivanje protiv pomicanja. Plovilo Lučke kapetanije Rijeka bilo je angažirano u dopremi dviju crpki za ispumpavanje mora iz broda.
Cjelokupna operacija protekla je vrlo učinkovito uz profesionalni angažman svih sudionika, pri čemu nije zabilježeno curenje goriva iz razloga što su svi mogući izvori u brodu, prije podizanja, bili podvodno pregledani i začepljeni. Vremenski uvjeti mijenjali su se tijekom operacije, što je otežavalo rad izvršiteljima. Odlaskom plovne dizalice iz Unija za Pulu, operacija podizanja potonulog broda smatra se završenom, izvjestili su iz Lučke kapetanije Rijeka.