Reuters
72-godišnjak je putem oglasa na internetu komunicirao elektronskom poštom s nepoznatom osobom koja ga je uvjeravala u mogućnosti brze i velike zarade u kratkom roku. Tako je 72-godišnjak u vremenu od tri i pol mjeseca na različite račune uplatio gotovo 579.000 kuna
povezane vijesti
Krčka policija provodi kriminalističko istraživanje vezano za dva kaznena djela prijevare. U prvom slučaju riječ je o prijevari kojom je oštećena 63-godišnjakinja za oko 450 tisuća kuna.
Naime, oštećena je u proteklih mjesec i pol dana preko društvene mreže ostvarila vezu s muškarcem iz inozemstva koji je od nje u više navrata tražio novčanu pozajmicu. Vjerujući njegovim obećanjima o vraćanju duga dovedena je u zabludu, te je na njegove zahtjeve putem bitcoina uplaćivala novac. Nakon što je utvrđeno da je riječ o lažnom profilu osobe na društvenoj mreži, prekinuta je komunikacija između njih, a policija čini sve u cilju otkrivanja počinitelja.
Drugu kaznenu prijavu policija je zaprimila početkom travnja, a oštećen je 72-godišnjak za gotovo 579.000 kuna. On je putem oglasa na internetu komunicirao elektronskom poštom s nepoznatom osobom koja ga je uvjeravala u mogućnosti brze i velike zarade u kratkom roku. Tako je 72-godišnjak u vremenu od tri i pol mjeseca na različite račune uplatio gotovo 579.000 kuna, a za koje nije dobio uvećanje zarade, niti ima informacije o fizičkim ili pravnim vlasnicima tih bankovnih računa.
S ciljem sprječavanja počinjenja ove vrste kaznenih djela, iz policije pozivaju građane na maksimalni oprez prilikom komuniciranja s nepoznatim osobama na internetu ili putem društvenih mreža. Ističu kako su najčešće online prijevare slijedeće:
– Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navedu vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.
– Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
– CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.
– Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.
– Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
– Krađe identiteta:
Vishing – krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.
Phising – mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Smishing – Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.
Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.