Središnje teme konferencije obuhvaćale su primjenu umjetne inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju, ističe se u priopćenju Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNET.


Tijekom trodnevnog programa, sudionici su mogli birati između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave i BoF sesije.




Kroz stručna izlaganja, dodaje se u priopćenju, predstavljeni su rezultati i istraživački uvidi projekta “Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju” (BrAIn).


Po riječima ravnatelja CARNET-a Hrvoja Puljiza, projekt BrAIn fokusira se na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika, a jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikula o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.


Ova konferencija, dodao je Puljiz, pružila je priliku za razmjenu iskustava i dobrih praksi primjene kurikula kroz projektno i istraživačko učenje i poticanje kreativnosti.


Izrađeni su kurikuli za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o utjecaju tehnologija u nastajanju, uključujući umjetne inteligencije, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.


Njihovim se uvođenjem Hrvatska svrstala među samo nekoliko zemalja u svijetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i utjecajem digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije već u osnovnoj školi, naglasio je pomoćnik ravnatelja za Sektor za umjetnu inteligenciju i voditelj projekta BrAIn Juraj Bilić.


BrAIn je, dodao je, kao primjer dobre prakse istaknula Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) u izvješću o budućnosti umjetne inteligencije.


U priopćenju se ističe da je na konferenciji održan i šesti sastanak DELTA radne skupine, europske platforme koja okuplja stručnjake, donositelje odluka i edukatore iz zemalja članica s ciljem razvoja i unaprjeđenja digitalnog obrazovanja u Europskoj uniji. Rasprava je bila posvećena ulozi umjetne inteligencije u oblikovanju obrazovnih politika EU-a.


Osim toga, na konferenciji su predstavnici CARNET-a predstavili niz svojih usluga i projekata poput e-Dnevnika, e-Upisa i e-Škola, a predstavljeni su i konkretni primjeri iz učionica koji pokazuju kako umjetna inteligencija može obogatiti obrazovni proces na kreativan i smislen način, dodaje se u priopćenju.