
foto: REUTERS/Tyrone Siu
Projekt BrAIn fokusira se na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika, poručuju s konferencije
povezane vijesti
Više od 800 nastavnika, ravnatelja, znanstvenika i edukacijskih stručnjaka okupilo se od 9. do 11. travnja u Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike “CUC2025: Od inspiracije do akcije” na kojoj je naglašeno kako Hrvatska među prvima uvodi umjetnu inteligenciju u škole.
Središnje teme konferencije obuhvaćale su primjenu umjetne inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju, ističe se u priopćenju Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNET.
Tijekom trodnevnog programa, sudionici su mogli birati između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave i BoF sesije.
Kroz stručna izlaganja, dodaje se u priopćenju, predstavljeni su rezultati i istraživački uvidi projekta “Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju” (BrAIn).
Po riječima ravnatelja CARNET-a Hrvoja Puljiza, projekt BrAIn fokusira se na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika, a jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikula o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.
Ova konferencija, dodao je Puljiz, pružila je priliku za razmjenu iskustava i dobrih praksi primjene kurikula kroz projektno i istraživačko učenje i poticanje kreativnosti.
Izrađeni su kurikuli za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o utjecaju tehnologija u nastajanju, uključujući umjetne inteligencije, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.
Njihovim se uvođenjem Hrvatska svrstala među samo nekoliko zemalja u svijetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i utjecajem digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije već u osnovnoj školi, naglasio je pomoćnik ravnatelja za Sektor za umjetnu inteligenciju i voditelj projekta BrAIn Juraj Bilić.
BrAIn je, dodao je, kao primjer dobre prakse istaknula Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) u izvješću o budućnosti umjetne inteligencije.
U priopćenju se ističe da je na konferenciji održan i šesti sastanak DELTA radne skupine, europske platforme koja okuplja stručnjake, donositelje odluka i edukatore iz zemalja članica s ciljem razvoja i unaprjeđenja digitalnog obrazovanja u Europskoj uniji. Rasprava je bila posvećena ulozi umjetne inteligencije u oblikovanju obrazovnih politika EU-a.
Osim toga, na konferenciji su predstavnici CARNET-a predstavili niz svojih usluga i projekata poput e-Dnevnika, e-Upisa i e-Škola, a predstavljeni su i konkretni primjeri iz učionica koji pokazuju kako umjetna inteligencija može obogatiti obrazovni proces na kreativan i smislen način, dodaje se u priopćenju.