SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Ministar je kazao da je "renesansa na hrvatskoj obali", koja je započela prije osam godina, obuhvatila izgradnju riva, luka i lukobrana u vrijednosti oko 400 milijuna eura te da će se nastaviti
povezane vijesti
OPATIJA – Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u srijedu da će u sljedećih deset godina snage biti usmjerene u željeznicu te da slijedi desetljeće ulaganja u obnovu, modernizaciju i izgradnju željezničke infrastrukture.
„U sljedećih 10 godina sve snage usmjeravamo u željeznicu, tu su već sada ulaganja od 1,5 milijarde eura, a desetljeće ispred nas bit će desetljeće ulaganja u obnovu, modernizaciju i izgradnju željezničke infrastrukture,“ kazao je Butković na hrvatsko-slovenskom poslovnom forumu o “Ulaganja u graditeljstvo 2024.”
Naglasio je da je tu ključna odluka bila izmjena europske TNT uredbe gdje je Hrvatska uz postojeća dva, uvrštena na još dva koridora te je uključen jug zemlje, koji nije bio na koridoru. To su preduvjeti da HŽ Infrastruktura može pripremati i provoditi velike infrastrukturne projekte, a europski fondovi su još uvijek najveći izvor financiranja takvih projekata, uz međunarodne kreditne institucije, rekao je. Dodao je da se s EIB-om već krenulo u realizaciju kredita od 900 milijuna eura zAlenkaa obnovu regionalnih lokalnih pruga, za što nemamo na raspolaganju europska sredstva.
Istaknuo je da su do sada, kada je riječ o hrvatskoj prometnoj infrastrukturi, provedena i provode se ulaganja veća od četiri milijarde eura, u sve vidove prometa. Što se tiče autocesta, treba dovršiti koridor 5c do mađarske granice, treba do turističke sezone dovršiti autocestu do Siska, radi se druga cijev tunela Učka, dionica do Matulja te će Istarski ipsilon kroz dvije godine u cijelosti biti završen.
Kad govorimo o autocestovnoj infrastrukturi, Hrvatska je na kraju, a kada je riječ o gradnji cestovne infrastrukture imat ćemo još obilaznice određenih gradova koje se već realiziraju te izgradnju brzih cesta gdje se županijska središta, poglavito na kontinentu, spajaju na postojeće autoceste te novi ulaz u Split. Izgradnja jadransko-jonskog koridora već je započela s dionicama Križišće- Žuta Lokva i Metković – Dubrovnik, rekao je
Ministar je kazao da je “renesansa na hrvatskoj obali”, koja je započela prije osam godina, obuhvatila izgradnju riva, luka i lukobrana u vrijednosti oko 400 milijuna eura te da će se nastaviti.
Slovenska ministrica infrastrukture Alenka Bratušek naglasila je da se to ministarstvo najveću pažnju posvećuje razvoju, modernizaciji i održavanju konkurentne javne prometne infrastrukture, koja će gospodarstvu omogućiti učinkovito planiranje i konkurentnost. Trenutno je Slovenija iznimno aktivna u području investicija u željezničku i cestovnu infrastrukturu, a u modernizaciju željezničke infrastrukture se ulaže oko 300 milijuna eura na godinu, rekla je.
Potpredsjednica Europske komisije za demografiju i demokraciju Dubravka Šuica rekla je da se kroz pametna ulaganja i primjenu najnovijih tehnoloških rješenja može postići veću učinkovitost u gradnji, smanjiti troškove i utjecaj na okoliš i poboljšati kvalitetu života građana te da je Europska komisija odlučna podržati te napore.
Treći hrvatsko-slovenski poslovni forum “Ulaganja u graditeljstvo 2024.” organizirali su Jutarnji list i slovensko Delo.