Reuters
Rijeku će s Poljskom povezati čak četiri linije, a poljski nacionalni avioprijevoznik uspostavit će linije i za Zadar, Split i Dubrovnik. Osim toga, ovih je dana redovnu vezu, i to onu autobusnu, prema Poljskoj iz Rijeke najavio i autobusni prijevoznik FlixBus. Pokrenuli su liniju za Wroclaw, a karta za ovu nedjelju na relaciji Rijeka – Wroclaw stajat će nekih 65 eura.
povezane vijesti
RIJEKA – Proteklog je vikenda u Zračnu luku Rijeka iz Varšave stigao prvi ovogodišnji zrakoplov poljskog nacionalnog avioprijevoznika LOT Polish Airlinesa, koji je time otvorio sezonu u kojoj će Poljsku s Kvarnerom povezivati čak četiri aviolinije. LOT je i lani, unatoč pandemiji, »odvozio« ljetnu sezonu, a iako je tijekom zime bilo govora kako se poljski avioprijevoznik neće vratiti na Kvarner, ipak je na kraju najavio čak četiri linije. Tako da su osim aviolinije od Varšave do Rijeke najavljeni i direktni letovi iz još dvaju gradova sa sjevera, Szczecina i Olsztyna te Zielone Góre iz zapadnog dijela Poljske.
Osim toga, ovih je dana redovnu vezu, i to onu autobusnu, prema Poljskoj iz Rijeke najavio i autobusni prijevoznik FlixBus. Pokrenuli su liniju za Wroclaw, a karta za ovu nedjelju na relaciji Rijeka – Wroclaw stajat će nekih 65 eura. Najavljeno je i kako se, po uzoru na iznimno dobro prihvaćenu željezničku liniju Regiojeta iz Češke, Slovačke i ove sezone Mađarske, planira uvesti željeznička linija iz Poljske.
Kopnom i zrakom
Na Tehničkom sveučilištu u Krakovu početkom lipnja je održana je konferencija Vlakovi velikih brzina kao podrška razvoju turizma između Baltičkog mora i Jadrana u organizaciji počasnog konzula Republike Hrvatske Paweła Włodarczyka, a kao jedan od zaključaka konferencije bio je da vlak između Poljske i Hrvatske može doprinijeti razvoju turizma, posebice u kontekstu daljnjeg održivog razvoja. Plan je da krajem kolovoza u Rijeku ili Split dođe prvi promotivni vlak iz krakovske regije koja broji 10 milijuna stanovnika.
Dobra pozicija KvarneraNa pitanje što očekivati od ove sezone s poljskog tržišta, Agnieszka Puszczewicz, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Poljskoj, kazala nam je kako se na temelju trendova i najava može zaključiti da Hrvatska zasad bilježi vrlo dobre rezultate te da interes za našom zemljom u Poljskoj itekako postoji. |
Tako će ove sezone na Kvarner, ali i u ostatak Hrvatske, Poljaci moći ne samo autom, a što je najčešći način dolaska na odmor, već i dobrim aviolinijama, autobusom, a u perspektivi izgleda čak i vlakom. Postavljanje novih zračnih i kopnenih linija ne treba čuditi ako se uzme u obzir činjenica da su lani Poljaci bili treći po ostvarenom turističkom prometu. U 2019., dakle, prije pandemije, Hrvatsku je posjetilo 21 milijun turista, uključujući gotovo milijun Poljaka čime je Poljska postala peto najvažnije tržište. Poljaci su lani pokazali vjernost Jadranu i s oko 670.000 dolazaka i gotovo 4,6 milijuna noćenja stigli na treće mjesto stranih tržišta, iza Njemačke i Slovenije. Vrijedi istaknuti i to da su ostvarili čak 75 posto prometa iz pretpandemijske 2019. I na Kvarneru su lani Poljaci bili među pet najzastupljenijih grupa gostiju.
Brz oporavak
Nedavno je Paweł Niewiadomski, predsjednik Europskog udruženja putničkih agencija i turoperatora (ECTAA) kazao kako čak 79 posto Poljaka želi putovati u Hrvatsku. Nove aviolinije stoga će sigurno doprinijeti tomu da i neki novi gosti koji prije nisu dolazili u Hrvatsku i na Kvarner ove godine stignu na odmor na Jadran. Za poljske je medije pak čelni čovjek LOT Airlinesa Rafał Milczarski kazao kako očekuje da će se turističko tržište najbrže oporaviti.
– Za razliku od tržišta poslovnih putovanja, sektor turizma će se najbrže oporaviti jer su ljudi umorni od pandemije, kazao je Milczarski. LOT je ove sezone snažnije iskoračio upravo u prijevoz turista te otvorio linije koje su zanimljive i turoperatorima, a koji tako zakupljuju dio sjedišta u avionima, dok ostatak ide u slobodnu individualnu prodaju. LOT je ove godine najavio najviše letova za Grčku, i to 26 linija za 14 grčkih zračnih luka, dok je Hrvatska na drugom mjestu. U planu je da poljski avioprijevoznik ove sezone odradi petstotinjak letova između Poljske i Hrvatske što je 90 posto više nego godinu dana ranije. Njihovi zrakoplovi lete iz šest zračnih luka u Poljskoj do četiri u Hrvatskoj, i to Dubrovnika, Rijeke, Splita i Zadra. Što je potencijalnih 83.000 poljskih aviogostiju za destinacije na Jadranu.