Zbog toga, između ostalih, nismo vidjeli Pantaganu u moru. Prvijenac riječkog brodograditelja, tvrtke Centar oprema, doplovio je u Podstranu sa zakašnjenjem, ali je odmah dospio u središte zanimanja. Pantagana 41 značajno je drugačiji brod od onih kakvi su dosad dolazili s domaćih navoza. Dugo se gradio i najavljivao, pa je u brodograditeljskim krugovima znatiželja bila još veća. Novi brodograditelj s novom tehnologijom i novim brodom, što je u konačnici rezultiralo priznanjem organizatora za inovaciju i dizajn.
Jedinstveno projektirana brodica svojim kvalitetama na najbolji mogući način objedinjuje vrhunske tehničke karakteristike, te inovativna i funkcionalna projektna rješenja, s luksuznom opremom. Jedinstvena je i po tome što joj je trup od aluminija, dok je ostalo od stakloplastike. Aluminij je materijal jednostavan za održavanje, jednako kao i plastika, ali s neusporedivo manjom primjenom. Upravo iz tog razloga izazovan i za brodograditelje koji su Pantaganu gradili u Kastvu.
Hrvatski motori
Pantagana 41 brod je o kojemu će se, sigurno, u nas mnogo govoriti i bit će prepoznatljiv u plovidbi našim morem. Oni koji su ga vidjeli pričaju da u moru djeluje impresivno. Dimenzijama spada u kategoriju brodica, a po svemu ostalome prava je jahta, velika, robustna i izazovna. S bogatstvom sadržaja u unutrašnjosti, što je po vanjskom izgledu teško zaključiti. Dugačka je 11,99 metara, široka 3,95. Pokreću je dva motora Volvo Penta IPS, što je opet inovativni iskorak – takvi motori prvi put se instaliraju u aluminijski brod. Gliserska forma modernih i čistih linija prilagođena je IPS pogonu, što omogućuje do 30 posto manju potrošnju goriva, a solarni paneli daju određenu količinu vlastite električne energije. U unutrašnjosti su smještene tri dvokrevetne kabine, dva sanitarna čvora, kuhinja i salon. Dovoljno da se Pantaganu svrsta u plovila više klase.
Uvozno među domaćim
Za razliku od splitskog sajma, unutarnji diesel motori bili su u Podstrani dobro zastupljeni, i to prvenstveno manji modeli kakvi se u nas više traže, bilo ih je neusporedivo više nego tjedan dana ranije. Bez obzira na činjenicu što je u Podstrani bila smotra male domaće brodogradnje, motorima je bilo mjesto u marini Lav. Bogata i raznovrsna ponuda, unutarnji i vanjski, benzinski i diesel, čak i jedna brodica s motorom na plinski pogon. Kome je motor zatrebao imao je veliki izbor, čak i težak jer u ponudi su bile vodeće svjetske marke. Između ostalih, na takvim smotrama nezaobilazan je Yanmar. Bili su u Podstrani, također, proteklog vikenda u Umagu na sajmu ribarstva. Redovito ih predstavlja Navela iz Pule, zastupnik u Hrvatskoj. Uz motore, nude bogatu paletu ostalih proizvoda i opreme za koje imaju zastupstvo.
Uvozne motore i opremu može se prihvatiti među domaćim brodograditeljima, ta je proizvodnja u nas skromna. U tom segmentu lako je naći mnogo proizvoda što se u nas ne izrađuju, a neophodni su u maloj brodogradnji. Njih je nudilo više trgovaca i zastupnika. Zagrebački Navigo Sistem predstavio je bogati proizvodni program Garmina, vodećeg svjetskog proizvođača navigacijske i elektronske opreme. Preko svoje hrvatske tvrtke njemački Wasi predstavio je paletu vlastitih proizvoda, te svojih poslovnih partnera. Zato su ručne pompe proizvod s hrvatskim potpisom. Izložio ih je, a tko bi drugi, Ljubomir Šepinski, vlasnik kovinotokarske radnje iz Jurdana pokraj Matulja.