"Nismo investirali da bismo pola godine bili zatvoreni", glasi poruka iznajmljivača.
Gosti vjeruju informacijama domaćina
Većina se čudi kad kažem da su nam najbrojniji gosti Slovenci, ali statistika ne laže: na naše susjede otpada punih 60 posto svih noćenja, tako da je to uistinu jedna zanimljivost. Iako smo si jako blizu pa može djelovati da dijelimo isti životni stil, nije tako.
Slovenci su iznimno aktivni ljudi koji vikende provode »radno« – bilo da je riječ o aktivnostima u prirodi ili onima koje kombiniraju primjerice boravak kod nas u Tuheljskim Toplicama i aktivnosti koje su uz njih vezane te vožnju biciklima, ali uvijek planirano, izvan svojih domova u gradovima.
K tome, vlasnički naše toplice pripadaju također slovenskoj tvrtki pa je možda dio odgovora o velikom dolasku gostiju iz Slovenije i u tome: kako god bilo, nama je iznimno drago.
Istaknuo nam je to u razgovoru vlasnik Guesthousea Maya Mislav Cindrić koji je u Tuheljskim Toplicama ove godine krenuo s turističkim, iznajmljivačkim poslovanjem. Impresije, kad su u pitanju dolasci ili broj dana u kojima je kuća iznajmljena su zadovoljavajući, s obzirom na to da se radi o počecima možda i više od toga.
– Iako živimo u Zagrebu, želja nam je bila baviti se turizmom na području Zagorja, konkretno u nekim od toplica. Došli smo u priliku doći u posjed kuće na odličnoj poziciji, u samom centru Tuheljskih Toplica, nakon čega smo krenuli u njezinu temeljitu obnovu.
Srećom, bilo je to u vrijeme pandemije koronavirusa, kad su cijene bile ipak nešto niže i lakše se dolazilo do potrebnih struka koje su morale participirati u jednom takvom poslu, a i sam sam obavio dio poslova, primjerice onih u definiranju i izvedbi saune.
Dakako da poslujemo čitave godine, pa nismo ulagali da bismo imali mjesecima zatvoreni objekt! A kad je u pitanju vrijeme do kraja godine, kao i ono s početka iduće, buking je sasvim zadovoljavajući. Jako se trudimo maksimalno informirati svoje goste u dolasku o svemu što ih ovdje očekuje, posebno o mogućnostima koje se nude, kao i o zanimljivim izletima, gastronomskoj ponudi, bavljenju outdoor aktivnostima.
Prije je naše goste takva knjiga s uputama čekala na stolu, ali nije nailazila na neko značajnije zanimanje. Sada kad im šaljemo linkove za koje mislimo da će ih zanimati – pun pogodak, jako su nam na tome zahvalni, pojašnjava nam Cindrić.
Iako su dionici u kontinentalnom turizmu na neki način »osuđeni« na kraće boravke, iskustva govore kako su ona češća i nisu ovisna o godišnjim dobima. Vratimo li se samoj Mayi, riječ je o vrlo moderno i nadasve funkcionalno uređenoj kući koja čini zadovoljstvo kad je riječ o boravku u njoj, ali i na njezinim vanjskim prostorima. Bogato je strukturirana, sauna je često korištena, a ima i brojne druge sadržaje.
Idealna je za obiteljske boravke, ali i društvima bez djece, kojima je stalo do zabave i druženja, bit će jako zanimljivo. U svakom slučaju, idealan objekt za uživanje u Tuhelju, ali i Zagorju, pa i jednodnevni posjet Zagrebu i njegovim, turistima privlačnim sadržajima.
– Dolasci su ovisni o sezonama godišnjih odmora, gostiju ima iz mnogih europskih država i ako nas već pitate – da, mi ispunjavamo želje i zamisli naših institucija koje se bave turizmom jer on se događa i daleko od Jadrana, kao što to kod nas čini, i čitave godine.
Gosti su redom jako zadovoljni, dobivamo visoke ocjene, tako da vjerujem kako će godine što dolaze pokazati kako smo bili u pravu kad smo se odlučili investirati u kontinentalni turizam, zaključio je naš razgovor Mislav Cindrić koji je, iako dakle živi pedesetak kilometara udaljen od kuće koju iznajmljuje, uvijek na usluzi gostima, pa tako i »izvanrednim« dolaskom do destinacije.
Mislav i Maja Cindrić, Guesthouse Maja, Tuheljske toplice
Opatijske priče
Iz srca Zagorja preselili smo se u skoro pa dijametralno drugu, drukčiju priču, u Secret Garden Apartmentu koji se nalazi u najturističkijem hrvatskom gradu – Opatiji. Njegova je vlasnica Aleksandra Dermit de’Simoni, iznimno iskusna osoba kad je turističko poslovanje u pitanju. I to ne samo zbog iskustva u iznajmljivačkom poslu, nego i sa stručne strane te djelatnosti koja Hrvatskoj priskrbljuje čak petinu sveukupnog gospodarskog prihoda.
– Neupitno je da sam zadovoljna poslovanjem. Imate li ponudu visoke kategorije i nalazite li se tamo gdje se mi nalazimo, problema naprosto ne može biti. Ali unatoč tome što i sama Opatija turistički posluje čitave godine, mi naš apartman zatvaramo početkom listopada.
Nije problem u nama ili našoj želji za poslovanjem i zimi, problem je u konkurenciji okolnih hotela. Oni naime sa završetkom središnjeg dijela sezone spuštaju cijene, tako da je nemoguće »boriti« se s njima.
Mi naime ne možemo skidati cijenu onako kako to oni čine da bismo bili konkurentni jer bismo tada radili s gubicima. U tome je naprosto posebitost opatijskog turizma i tu se nema što dodati ili oduzeti.
Ono na čemu sustavno radimo je bolja prezentacija, bolja vidljivost kako našeg objekta, tako i naše lokacije, jer držim da u tom segmentu itekako ima prostora za napredovanje. To mi je u fokusu ove zime, želja u promjeni percepcije naše ponude. Ali i kad se to promijeni, radit ćemo samo u toplom dijelu godine, jer to je naprosto – Opatija, zaključila je Aleksandra Dermit De Simoni.
Secret Garden je inače fantastično opremljen apartman u samom središtu Opatije. Samim time omogućava svojim gostima najširi mogući spektar uživanja u svemu što ih okružuje. Bilo da je riječ o klasičnim plažnim aktivnostima, od uživanja u suncu i moru ili ponudi beach barova, bogatoj večernjoj gastronomskoj ponudi, ali i u brojnim izletima u bližu kao i dalju okolicu. Riječ je o apartmanu koji će svojim gostima jako brzo pojasniti zbog čega je Opatija najotmjenije, pa i najturističkije središte Hrvatske. Koliko god bio otvoren i – samo nekoliko toplijih mjeseci u godini.
Aleksandra Dermit de’Simoni, Secret Garden Apartment u Opatiji
Frizura Leone Popović i naša kućica Delnice
Na kraju – Zeleno srce Hrvatske. Iako je riječ o regiji koja oduvijek ima veliki turistički potencijal, dojam je da upravo zadnjih godina čini velike pomake, da naprosto jako precizno te ispravno valorizira svoje specifične potencijale. Dakako da su za to zaslužni mnogi, svakako najviše tim Petra Hrga koji vodi objedinjene turističke zajednice čitavog Gorskog kotara, grupa ljudi koja se istinski trudi osmisliti što je moguće bolji i autohtoniji »turistički proizvod«.
U tu se priču uklapaju i mnogi privatni iznajmljivači, pa tako i objekt koji su njegovi vlasnici nazvali – Naša kućica Delnice.
Konkretno, riječ je o studio apartmanu obitelji Ružić koji vodi vlasnica Marinka Ružić. No, budući da je privatni iznajmljivački sektor, ujedno i kralježnica cjelokupnog hrvatskog turističkog poslovanja, u pravilu dopunska djelatnost, vlasnicu smo zatekli na njezinom stalnom poslu. Marinka Ružić je, naime, i vlasnica frizerskog salona u samom središtu Delnica, a na naš se poziv javila iako je bila posve posvećena jednoj ženskoj frizuri.
– Nema problema, možemo i sada razgovarati, mada mi je malo nezgodno jer nije red da mušterija čeka, priopćila nam je Marinka Ružić.
U cijelosti smo se složili s njom, dogovorivši se za neki kasniji kontakt. A kako to već ide u aktivnom novinarskom poslu, onom reportažnom, ne prepisivačkom kad se kao baza koriste priopćenja bezbrojnih PR agencija, uvijek se događaju i nepredviđene, posebno zanimljive situacije.
Osoba kojoj je Marinka »radila« frizuru bila je ni više ni maje nego Leona Popović! Naša sjajna alpska skijašica iz Mrkoplja, djevojčica s Čelimbaše koja je izrasla u skijašicu koja će Hrvatskoj i njezinim navijačima sasvim sigurno donijeti mnogo razloga za slavlje i veselje.
S obzirom da joj je sezona upravo počela, željela je u novi ciklus natjecanja ući potpuno spremna, pa tako i kad je stajling u pitanju. Nakon malo preskakanja, poziva koji su putovali s obje strane, evo i Marinkinih zapažanja o turizmu u Delnicama.
– Već smo dugo u ovom poslu, tako da smo zadovoljni posjećenošću, ona je tipična kao i kod drugih goranskih iznajmljivača. Događa se čitave godine, gostiju nam ne nedostaje ni ljeti, a u pojedinim dijelovima zime je posebna gužva.
Zadovoljni smo i brojem dana, mada bi i to moglo biti bolje. Gostiju je iz svih država koje participiraju i u sveukupnosti hrvatskog turizma, dok zimi dominiraju naši gosti, posebno oni iz nama bližih regija kao što je to Istra, ali i Dalmacija, zaključuje Marinka Ružić.
Kako nam je istaknula, kad su krenuli, na širem delničkom području bilo je desetak iznajmljivača, danas se njihov broj nekoliko puta uvećao, što također potvrđuje turistički potencijal Gorskog kotara.
Vratimo li se samom njezinom objektu – najlakše bi ga bilo opisati kao urbanu bajku. Delnice su grad, ali grad s mnogo sadržaja, baš kao i s idealnim smještajem želi li se posjećivati nacionalne parkove, morsku obalu, specifične restorane…. ili jednostavno šetati Delnicama. Uređen je arhitektonski i dizajnerski u goranskom stilu, ima i kamin, a upravo su takve, naglašeno tople i romantične, i impresije gostiju.
Odličan objekt kad je u pitanju »skidanje« s autoceste kako bi se odmorilo i drugog jutra nastavilo putovanje, ali i kao mjesto duljeg zadržavanja. Rekli smo već – Gorski kotar je uhvatio jako dobar razvojni pravac, tako da će i objekti poput ovog vlasnice Ružić od njega vrlo brzo još više profitirati.
– Oni što me također raduje je činjenica da se kći Lana, srednjoškolka, uključila u posao. Odlično joj idu svi marketinški poslovi, kao i briga o društvenim mrežama.
Lijepo je kad vidite da sve što ste stvarali nije bilo uzalud, da će vaš posao nastaviti vaša djeca, zaključila je naš razgovor Marinka Ružić.
Da, kontinentalni turizam čini svega pet posto cjelokupnog hrvatskog turizma, pa i broj noćenja u Gorskom kotaru postotno je mali kad ga se promatra i samo unutar »torte« Primorsko-goranske županije, ali energija koju u njega ulažu sami Gorani je jako iskrena i jako velika. A kad je tako – budućnost može biti samo bolja.
Nika, Marinka i Lana Ružić, Naša kućica Delnice
Najiznajmljivač 2023. – Akcija Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice u izboru najboljeg apartmana, kuće i vile za odmor pod medijskim pokroviteljstvom Novog lista.