Foto: Privatna arhiva, Promo
Izbor najboljih apartmana, vila, soba, kuća za odmor pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te HTZ-a koji medijski provodi Novi list
povezane vijesti
Zašto Fužine? Ponajprije – odlično su prometno pozicionirane. Nalaze se na autocesti, svega nešto više od sat vremena do Zagreba, a žele li gosti na more, za pola sata lagane vožnje mogu birati plaže na području Kraljevice.
Sjajna su pozicija za ljude koji vole izlete po prirodi, biciklom ili pješice, a ne treba zaboraviti ni to, što je možda i najvažnije, da Fužine turistički žive čitave godine.
Mjesta uz more su izvan ljetne sezone turistima manje ili jako malo privlačna, dok su u Fužinama ljeto i zima zanimljivi. Mada, kad sve te analize maknemo, ostaje ono što je uvijek prijelomno za odluku o kupnji objekta s kojim se želite baviti turizmom – meni se Gorski kotar jako sviđa.
Zato što je lijep, a ima nešto i u tome da me klimatski podsjeća na moj rodni Nižnji Novgorod, grad u kojem je i Hrvatska na svjetskom nogometnom prvenstvu 2018. godine dva puta igrala, iz kojeg sam prije 24 godine doselila u Hrvatsku.
Priča je to Nadežde Mironove, suvlasnice kuće za odmor Hedonia. Objekt za osam osoba smješten je u samom srcu Fužina, sve mu je na dohvat ruke – restorani, trgovine, šetnica uz jezero, baš kao i markirane staze za bicikliste. Žele li gosti, do ulaza u Nacionalni park Risnjak stiže se kao i do morske oble, za pola sata.
Vlasnica Hedonije pazi na svaki detalj, Foto: Promo
Savršeno za obitelj
A kroz razgovor s njom ušli smo i u novo izdanje Najiznajmljivača, izbora najboljih apartmana, vila, soba, kuća za odmor pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice koju medijski provodi Novi list.
U svojim prošlim izdanjima Najiznajmljivač se etablirao kao iznimno cijenjena akcija koja istinski čitavu Hrvatsku valorizira kao jedinstvenu turističku privlačnost. Dakako, sa svim posebitostima koje donose pojedine regije, ali uvijek s jednom misli: nema pedlja Hrvatske koji nije veliki potencijal za razvoj turizma.
Dakako, što na kraju krajeva potvrđuje i sam naziv, uz pažnju koju posvećujemo samom objektu, novoj pozicioniranosti i opremljenosti, jako veliku ulogu u formiranju finalne liste kao i samih pobjednika imaju uvijek i iznajmljivači. Dakako, poznato je – čovjek je najvažnija karika uspješnog turizma.
– Naš je objekt profiliran prema obiteljskim gostima, nekoliko parova koji žele druženje i na godišnjem odmoru, kuća daje veliki komfor, jako je dobro opremljena pa tako i za one koji vole pripremati hranu kad dođu na odmor.
Najčešće ju iznajmljujemo u kraćim intervalima, od tri do pet dana, ali ima i onih koji žele dulje ostati. U svakom smo slučaju zadovoljni, ostvarujemo ono što smo i planirali, pojašnjava nam Mironova, inače stanovnica Rijeke.
Da, Fužine su u turističkom smislu najrazvijeniji dio Gorskog kotara. Jako su privlačne gostima tako da se mogući manjak dana po jednom boravku kompenzira cjelogodišnjim poslovanjem tako da je primjerice 150 dana itekako moguće realizirati. To je s druge strane i jamstvo nesmetanog održavanja objekta kao i stjecanje zarade, bolje rečeno povrata investicije.
– Moram vam još dodati da sam pratila i lani vašu akciju Najiznajmljivač i jako mi je bilo drago kad sam vidjela da je pobjednik bila kuća Log House iz Broda na Kupi. Boravili smo i mi kao turisti u njoj prije nekoliko godina kad je bila manje opremljena, ali i mi smo mišljenja da je to jedna sjajna kuća odlične atmosfere.
Na neki način taj je objekt svojevrstan putokaz s kakvim objektima participirati u goranskom turizmu koji i mi sami slijedimo, zaključila je Nadežda Mironova.
A iz Fužina i Primorsko-goranske županije selimo u susjednu, Ličko-senjsku. I to u njezin najzapadniji dio, u ponosni grad Senj.
Apartmani u vlasništvu obitelji Papić smješteni su nedaleko znamenite tvrđave Nehaj, vrlo su blizu mora, kao i prometnice, senjske obilaznice koja povezuje Jadransku magistralu i cestu kojim se putuje prema Vratniku te dalje u Liku.
Interijer apartmana More obitelji Papić, Foto: Promo
U fokusu cjelogodišnji turizam
– Za razliku od mnogih na Jadranu koji se već u listopadu povlače i prestaju raditi sa svojim smještajem, mi smo otvoreni čitave godine. Nije naime rijetkost, pa i na više dana imati goste u studenom, i zbroj kroz te mjesece nije loš.
Kako naime vrijeme odmiče, a slobodno mogu reći da se turizmom, odnosno iznajmljivanjem bavim od malih nogu, dakle već desetljećima, Senj u turističkom smislu postaje sve privlačnijim.
Turisti su danas jako dinamični, žele na svom odmoru što je moguće više toga vidjeti i doživjeti. A Senj je za tako nešto jako dobro pozicioniran. Istaknimo samo to da se nalazimo jako blizu dva divna, jedinstvena nacionalna parka.
Prvi, Sjeverni Velebit nam je doslovno susjed, do ulaska se dolazi za nekih pola sata, dok ste za sat i nešto više vremena vožnje na – Plitvicama. Gosti to jako cijene i koriste, pojašnjava nam suvlasnica apartmana Ivona Papić.
Sve je to točno, no kad se vidi pozicija kuće i pogled koji se pruža s njezine terase, sva dinamičnost gostiju može pasti u drugi plan. Toliko je lijepo da u vrelim ljetnim noćima ne treba ništa drugo do ugoda terase i poneko primjereno ohlađeno piće.
– Naravno da gosti uživaju i u našem objektu, kao što je i činjenica da Senj ima što pokazati i pružiti gostu, da se može jako mnogo toga dobiti, a da se uopće ne pokreće automobil. Ima dakako i toga, kao što smo imali i jedne goste koji su unutar jednog dana za boravka kod nas, u dva izleta, posjetili i Makarsku rivijeru i Veneciju.
S obzirom na to da gledaju ovo naše lijepo more i otoke na njemu, jasno je da će poželjeti vidjeti i Rab, mada ima i nemalo gostiju kojima je najdraži smjer plaža – apartman, pojašnjava nam Ivona Papić.
Iz spavaće sobe pruža se pogled na Senj – apartman More, Foto: Promo
Oaza u centru Našica
Iz dobro pozicioniranog Senja selimo se na sjeveroistok Hrvatske, u Slavoniju, konkretno u Našice. Iznimno luksuzna postaja naziva je – La luna.
U gradu Dore Pejačević ima mnoštvo posebitosti, od jednog od najboljih parkova koji nosi naziv baš po svojoj znamenitoj sugrađanki, do činjenice kako su oko Našica brojne zanimljivosti, pa tako možda i najbolja hrvatska oaza bijelih vina – Kutjevo. Jedna druga oaza, ona koju vlasnici La Lune definiraju kao »oazu u centru grada«, naše je središte zanimanja.
– Poslujemo naprosto jako dobro, a ispunjavamo i sve naše razvojne planove, sve ide zacrtanim putem, pojašnjava nam Davor Čakić, vlasnik La luna Deluxe Apartmana u Našicama u čije je poslovanje uz njega uključena i čitava obitelj, supruga Kristina kao i dvije kćeri.
Ustrajni i poslovno hrabri Čakić, kojem turizam nije dominantan posao, već se nastavlja na uspješno poslovanje tvrtke sasvim drugačijeg karaktera koja uspješno radi već dvadeset godina. Ali taj se profit reinvestira i permanentno širi poslovanje. Koliko god to u njegovom okruženju još uvijek izaziva znakove pitanja.
– Kao što sam već isticao kvaliteta sadržaja, lokacija, i nadasve naš rad i naša susretljivost su generatori posla. Nema te lokacije koja nije dobra ako ste vi dobri.
Dobivamo fantastične ocjene tako da nas je i sam Booking istaknuo kao jedne od najbolje ocijenjenih unazad godinu dana, gosti su jako zadovoljni, a mi i dalje investiramo i potičemo okolinu na sudjelovanje u turističkom poslovanju, na različite načine te povezivost, objašnjava Čakić koji svojim radom pokazuje kako i koliko, za razliku od većine oko njega, turizam vidi kao ulaganje sa sigurnim povratom.
Kako protječe vrijeme turističkog poslovanja, kao i povećanje njihovih kapaciteta, tako rastu i dužina boravka, kao i frekvencija dolaska turista. Čakić i njegova obitelj naprosto pokazuju kako se turizam i Slavonija itekako vole.
Krenuo nam je novi Najiznajmljivač, i odmah smo u startu povezali »tri Hrvatske«: jadransku, gorsku i nizinsku, slavonsku. I kod svih dobili isti odgovor: turizam je jako dobar posao ako ga istinski volite, ako u njega ulažete i ako ste s gostima – prisni i susretljivi.
Poruka je to i Najiznajmljivača, poruka koja bi se morala širiti i dokazivati kako će se kroz dogledno, ne predugo vrijeme, Hrvatska i njezin turizam disperzirati i vremenski i prostorno. Na čitav teritorij i kroz čitavu godinu.
Na taj će se način pojačati i financijski efekti, dok će se tom disperzijom smanjiti pritisak koji danas, posebno na Jadranu, doživljavamo u periodu od lipnja do rujna. S novim reportažama i novim kandidatima za ovogodišnje titule Najiznajmljivača uskoro.
Turizam nije sezonski posao nego permanentna akcija kojoj – nema kraja.
Spavaća soba La Luna Deluxe Apartmenta u Našicama
Puno je uloženo u interijer La Luna apartmana
Cijenjena akcijaNajiznajmljivač se etablirao kao iznimno cijenjena akcija koja čitavu Hrvatsku valorizira kao jedinstvenu turističku privlačnost. Dakako, sa svim posebitostima koje donose pojedine regije, ali uvijek s jednom misli: nema pedlja Hrvatske koji nije veliki potencijal za razvoj turizma |