Ovogodišnje izdanje Filmskih mutacija u fokus stavlja video radove umjetnice Sanje Iveković te program posvećen povjesničaru umjetnosti i filmskom vizionaru Amosu Vogelu
povezane vijesti
Filmske mutacije: festival nevidljivog filma u 15. izdanju pod tematskim nazivom Slika Egzil Oči Žudnja u Art-kino stižu od 2. do 4. veljače, uz uvodni program 30. siječnja kojim se zaključuje gostovanje paralelnog programa Videoretrospektive Sanje Iveković MAKE UP – MAKE DOWN Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, ali i otvara tematski prostor ovogodišnjih Mutacija, dijelom posvećenih upravo ovoj velikoj hrvatskoj umjetnici.
Uvodni festivalski blok ove nedjelje u 20 sati donosi selekciju autorskih video radova Sanje Iveković te tri kratka eksperimentalna filma po izboru same Iveković – Semiotika kuhinje Marthe Rosler, Muha Yoko Ono i Svaka revolucija je bacanje kocke Jean-Marie Strauba. Projekciji prethodi razgovor u kojem sudjeluju Branka Benčić, Sonja Pregrad, Tanja Vrvilo, Sabina Salamon i Aleksandra Sekulić.
Središnji festivalski program koji se u Art-kinu odvija od 2. do 4. veljače s terminima u 16, 18 i 20 sati suprotstavlja dvije programske kritike uloge oka u praksama pokretnih slika: videoretrospektivu Sanje Iveković za kino koja obuhvaća tridesetak video radova tijekom pet desetljeća stvaranja te osobnu šestodijelnu memoriju svjetskog subverzivnog filma u programu Amos u zemlji čuda austrijskih filmskih povjesničara Alexandera Horwatha i Regine Schlagnitweit, tridesetak filmskih instrukcija za promatranje svijeta naglavačke, u spomen povjesničaru umjetnosti i filmskom vizionaru Amosu Vogelu.
Cijeli program dodatno usložnjava dvadesetak filmova iz različitih vremena i teritorija za neumorno kretanje slika između vrtoglavice blizine i distance, poput erupcije i disrupcije u filmovima Pedra Coste Kuća od lave i Tarrafal, inscenacije tipografskog rada prostornog izlaganja Svaka revolucija je bacanje kocke Jean-Marie Strauba i Danièle Huillet, filmova Ovdje i drugdje Jean-Luc Godarda i Anne-Marie Miéville, Calamity Jane & Delphine Seyrig, pripovijest Babette Mangolte, Fuzije Carolee Schneemann, Tehnologija/transformacija: čudesna žena Dare Birnbaum i drugih.
Posljednji dan festivala, 4. veljače s početkom u 18 sati donosi i diskurzivni program u kojem će sudjelovati Sanja Iveković te kustosice programa Tanja Vrvilo, Branka Benčić i Sabina Salamon.
Ovogodišnje izdanje Filmskih mutacija otvara pitanja: Gdje su granice filma danas? Što je radikalna aspiracija pokretnih slika? Gdje je radikalno filmsko, a gdje radikalni video? S pojmovima radikalnosti (korjenitosti) i granica (rubova) u terestričke politike filma.
Slijedimo Vogelove propozicije do krajnjih granica, rekonstruirajući, pod Brechtovim egidom, filmski potencijal u radu s dokumentima, ističe se u programskom letku festivala.
Filmske mutacije: festival nevidljivog filma su projekt umjetničko-teorijskog festivala o politikama filmskog kustostva nakon stoljeća filma i promišljanju modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu.
Politika je projekta povezivanje filmskih avangardi sa suvremenim umjetničkim i diskurzivnim praksama u različitim prikazivačkim i izvedbenim kontekstima.
Projekt je pokrenula filmologinja i izvedbena umjetnica Tanja Vrvilo u Zagrebu 2007. godine na temelju esejističke korespondencije obavljene u filmsko-književnom časopisu Trafic koji je koncipirao Serge Daney, s autorima pisama Movie Mutations: Pisma neke djece nekoj djeci 1960-ih.
Program se realizira u partnerstvu s umjetničkom udrugom Film-protufilm te Muzejom moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.
Ulaznice se mogu rezervirati putem e-pošte ([email protected]), a kupiti na blagajni Art-kina svakoga dana sat vremena prije početka prve projekcije ili na internetskoj stranici ulaznice.hr. Ulaz na program je slobodan za članice i članove Filmskog kluba Art-kina.