Vruće krčko ljeto

VELVET FESTIVAL Dino Grgurić najavljuje sedmo izdanje puntarske manifestacije

Marko Dobrecović

Dino Grgurić, Foto: KARLO PAVLIĆ

Dino Grgurić, Foto: KARLO PAVLIĆ

Program će se održavati na četiri pozornice, bit će tu novi veliki brodovi za boat partije i jaki gastronomski lineup



Sedmo izdanje puntarskog Velvet Festivala bit će održano ovog ljeta od 29. lipnja do 2. srpnja. Velvet Festival slovi za jedan od najboljih domaćih glazbenih projekata, a tome u prilog ide i Nagrada publike za najbolji domaći festival 2022. godine.


Nadolazeći Velvet ukrasit će 40 izvođača iz 12 zemalja i brojni drugi aduti koji će biti dostupni velikom broju mladih koji će krajem lipnja stići na Krk.


Najveće izdanje


Velvet Festival od prvog se dana održava tik u more pri kompleksu plaže Medane. Ovogodišnji program ulazi u sve pore urbane kulture i svojevrsni je sukus svega što se događa u glazbi danas.




Od benda PVA, nominiranog za Grammy, i pop-rock senzacije Buč Kesidi, koja je rasprodala zagrebačku Šalatu, do svjetski renomiranih DJ-eva i DJ-ica, kao što su Shy One i Raphael Top Secret, festival donosi sve najbolje što regionalna scena trenutačno nudi.


Uoči vrućeg krčkog ljeta podcrtanim baršunastim Velvetom organizator i začetnik festivala Dino Grgurić u razgovoru za naš list govori zašto smatra da će nadolazeći Velvet biti najveći i najljepši dosad.


Pred nama je sedmo izdanje Velvet Festivala, za koje najavljujete da će biti najbolje i najveće dosad. U kojim festivalskim pojedinostima se to očituje?


– Tijekom dana festivala u Puntu očekuje nas 40 izvođača iz 12 zemalja. Program će se održavati na ukupno četiri pozornice, imat ćemo nove velike brodove za boat partije, jaki gastronomski lineup, naše uvijek prisutne karaoke, jako dobru i niche posloženu sponzorsku priču.


Ovo izdanje našeg festivala prvi će put biti i cashless, što znači da nema gotovine unutar festival. Brojke pokazuju da dva mjeseca prije festivala imamo 500 prodanih karata više nego što smo prošle godine imali ukupnih posjetitelja. Iznimno pojačavamo cijelo iskustvo i strepimo da ponovo budemo proglašeni najboljim festivalom domaćeg organizatora u regiji.


Uvijek je zanimljivo što je Velvet »vacation« festival, što znači da imamo toliko različitih ljetnih stvari za konzumiranje te da si možeš posložiti nekoliko dana kao odmor ili kao istraživanje. Ponosni smo na dosadašnji razvoj i ovo će stvarno biti najbolje i najveće izdanje dosad.


Foto: STEPHANY STEFAN


Brendiranje destinacije


Svrha festivala je, kako stoji u najavi, razvoj mladih ljudi i kreativnih industrija. Odakle potreba da unaprijedite te sastavnice? Na koji način to provodite i zašto vam je to važno?


– Stvari se jako brzo mijenjaju u nepredvidivim smjerovima i potrebno je razviti kritičko razmišljanje kako bismo bolje odlučivali i bolje se nosili sa životnim odlukama, ljubavi, odnosima; tu kultura jako puno znači i to svi znamo.


Također, kultura diktira komercijalne trendove i sve što je sada popularno demode je u urbanoj i suvremenoj kulturi već godinama. Samim time što si ispred te spore demokracije i ustajale vode, gdje rijetko tko zapravo ima mišljenje, suvremena kultura najčešće nailazi na otpor zbog nerazumijevanja koje je zapravo neinformiranost.


Naš cilj je, osim što želimo obogatiti znanje i proširiti tu kritičku manjinu, naravno, polako otvarati vrata normalnim, suvremenim i proeuropskim idejama. Problem kod toga je što je to gotovo pa nemjerljivo pa to odobravanje zapravo kao da nikada ne dođe.


Ruku pod ruku s time ide i, kako kažete, brendiranje destinacije…


– Što se brendiranja destinacije tiče, mi smo kao festival ove godine prisutni na osam konferencija u osam europskih zemalja, od Islanda do Makedonije, kao legitiman proizvod koji našim kampanjama izvozimo prema sada već nekoliko stotina tisuća ljudi iz cijelog svijeta.


No, onda se vratiš doma, u istu tu ustajalu vodu, i boriš se za 1.000 eura sufinanciranja u jednoj od najbogatijih regija u ovom dijelu Europe. Najčešće nailaziš na izjave poput – »Brojke pokazuju da smo ionako puni cijelu sezonu.« I ne znaš što reći takvim ljudima.


Kako razgovarati? Pogledajte samo Tvrđavu sv. Mihovila u Šibeniku. Brendiranje destinacije dodana je vrijednost, podizanje svijesti o mjestu, podizanje potražnje i na kraju krajeva podizanje cijena koje koristi svima u zajednici. Velvet je projekt za zajednicu i jedan od strateški najznačajnijih promotivnih projekata Primorsko-goranske županije, to je neupitno.


Evoluiramo i napredujemo


Koja se tajna krije iza imena Velvet? Što je toliko baršunasto u vašem festivalu?


– U vrijeme kada smo sve to pokretali, s naših 20, 21 godinu, u slušalicama je često bio francuski šansonjer Serge Gainsbourg i skladatelj Jean Claude-Vannier, koji mu je pisao nešto od opusa. Tada je bend BADBADNOTGOOD objavio maksi singl »Velvet/Boogie no. 69« kao hommage njihovom zvuku, a »potrefilo« se da je »Velvet« bila pjesma koja mi je figurativno bila to što zamišljam kao zvuk festivala. Na kraju je to ime i ostalo.


Imaju li kakve veze s imenom festivala pjesma »Black Velvet ili bend Velvet underground?


– Neka miljama daleka referenca festivala na Velvet Underground bio bi Jean Michele-Basquiat i njegova poveznica s Andyjem Warholom, ali kažem, miljama daleka.


Kažu da je prvih sedam godina najteže. Budući da festival uskoro očekuje sedmo izdanje, koliko vam je teško iz godine u godinu donositi nove, svježe stvari pod okrilje festivala? Što ste naučili u proteklih sedam godina?


– Velvet Festival postavljen je na način da ga mijenjamo svake godine i da nakon što završi, ne znamo što ćemo pripremiti za sljedeće izdanje, generaliziram, naravno. Držati stvari zanimljivima publici svakako je ono što i nas drži živima i motiviranima da idemo dalje, više i kvalitetnije.


Svari se mijenjaju toliko brzo da uvijek treba biti ukorak s trendovima – iz društvene, ali i iz digitalne perspektive. Na izgradnji ovog festivala svake godine direktno ili indirektno radi oko 100 ljudi iz cijele Europe, koji osluškuju tisuće ljudi koje dolaze na festival, tako da je to veliki entitet mladih ljudi koji cijelo vrijeme evoluira i napreduje.


Foto: STEPHANY STEFAN


Promjena je važna


Proteklo izdanje festivala zaslužilo je Nagradu publike za najbolji festival 2022. godine. Koje su glavne pojedinosti zbog kojih vas je publika prepoznala? Kako održavate taj dobar glas i sastavnice koje su festival dovele do toga? Što smatrate posebnim u Velvet Festivalu?


– Kod Velveta je fora to što nikada nismo pali pod terete ugostiteljstva i velikih sponzorstava, već smo uvijek inzistirali na vrhunskom programu, glazbi i umjetnosti. Nikada nismo imali velika imena i uvijek smo poticali ljude na istraživanje. To ti je nešto kao kada kupiš majicu od 100 posto pamuka za 5 eura u Galebu, ili kupiš jednaku takvu majicu s nekim loše isprintanim brendom za 100 eura, pa onda shvatiš da nema baš razlike.


Isto kao u modi, u glazbi je »hype« najčešće deluzivan i mi smo jako rano shvatili da svojoj publici nećemo prodavati maglu. Ono što se dogodilo jako je zanimljivo. Publika se zaljubila u sam festival i priču te im zapravo nije bitno tko dolazi jer znaju da će biti najbolje što može biti.


Na kraju nam je antiposlovan model postao poslovan model i tu smo gdje jesmo. Potpuno svjesni vrijednosti novca stavljamo ga na drugo mjesto i to je publika prepoznala. Prošle godine imali smo posjetitelje iz 22 zemlje s tri svjetska kontinenta.


I za kraj, što je najbolja stvar koju ste doživjeli kao organizator Velvet Festivala?


– Definitivno vidjeti odjek naših radnji i slične projekte inspirirane našim idejama, a viđamo ih po cijeloj regiji. Mladi glazbenik Fran Vasilić također je jedna od najboljih stvari koje sam doživio. On je bio veliki korak za otok Krk, neovisno o ukusima i mišljenjima. Takve stvari su važne. Promjena je važna. Mladi su važni. Mi smo optimisti, sve će to biti O.K.