Foto: Netflix
Prema novom poslovnom izvješću, kompanija je u razdoblju od srpnja do rujna privukla 4,4 milijuna novih pretplatnika, dvostruko više nego u prethodna tri mjeseca. Val novih pretplata donio je Netflixu 16,3 posto veći prihod u trećem tromjesečju, u iznosu od 7,48 milijardi dolara
povezane vijesti
- Lažnim prikazivanjem činjenica doveo ju u zabludu. Uvjerio je da joj se treba isplatiti zarada od kriptovaluta
- Tanja Smoje: Dugo je kazalište bilo moja jedina ljubav, a sad se učim voljeti film i televiziju
- Hoteli Jadran Crikvenica idu u dokapitalizaciju. Glavna skupština 2. prosinca, a potom i javna ponuda dionica
Ulaganje u dionice se velikom broju ljudi čini intrigantnim, no nedostatak vremena, hrabrosti i naravno raspoloživih sredstava, često su razlozi zašto se ljudi ipak odluče držati po strani. No, u posljednjih desetak godina, dijelom zbog pojave digitalnog fenomena poznatog kao Bitcoin, kao i sve lakših načina ulaska u tržište, čini se da sve širi slojevi ljudi odlučuju svoj put do bogatstva pronaći na svjetskim burzama.
Problem je kako prepoznati „pobjedničkog konja“, onog koji će relativno malu svotu novaca pretvoriti u El Dorado. Savjeta, i takozvanih stručnjaka svakako ne nedostaje. Gotovo se svakome dogodilo da je, poput u nekom filmu, načuo neki razgovor o dionici ili kriptovaluti koja bi trebala „skočiti u nebo“. Slušanje takvih savjeta rijetko donese epilog legendarne epizode Seinfelda u kojoj Kramer novac predviđen za plaćanje parkirnih kazni pretvori u malo bogatstvo. No, ponekad, samo ponekad, sretni epilog je moguć i u stvarnom životu.
Primjerice, bili bi poprilično zadovoljni povratom da ste prije otprilike desetak godina uložili dionice u Netflixa, trenutno vjerojatno najpoznatije streaming platforme, aktivne u više od 190 zemalja, čija se tržišna kapitalizacija tvrtke višestruko se povećala od 2009. godine. Prema izvješću o zaradi objavljenom u utorak Netflix je nadmašilo očekivanja Wall Streeta i po broju pretplatnika i po rastu prihoda.
Veliku ulogu u cijeloj priči odigrao je neočekivani uspjeh distopijske južnokorejske serije “Squid Game” koja je postala svjetski fenomen i Bloomberg procjenjuje da je Netflixu donijela preko 890 milijuna američkih dolara, a sama produkcija serije je koštala “tek” 21,4 milijuna dolara – oko 2,4 milijuna dolara po epizodi. U prva četiri tjedna prikazivanja seriju je gledalo 142 milijuna kućanstava, a popularnošću su se u zadnje vrijeme izdvajale i serije “Sex Education” i “Queen’s Gambit”. Veliki broj gledatelja privukla je i španjolska serija “La Casa de Papel” (Money Heist), koju je u prva četiri tjedna pogledalo 69 milijuna ljudi.
Prema novom poslovnom izvješću, kompanija je u razdoblju od srpnja do rujna privukla 4,4 milijuna novih pretplatnika, dvostruko više nego u prethodna tri mjeseca. Val novih pretplata donio je Netflixu 16,3 posto veći prihod u trećem tromjesečju, u iznosu od 7,48 milijardi dolara. Dobit joj je gotovo udvostručena, na 1,45 milijardi dolara.
Krajem 2011. Netflix je imao 23,5 milijuna pretplatnika, a u utorak je tvrtka otkrila da sada ima oko 214 milijuna pretplatnika i da će u sljedećem tromjesečju dodati još 8,5 milijuna. Za usporedbu, najbliži konkurent, Disney Plus, posljednji je put prijavio 116 milijuna pretplatnika pa se može reći kako se Netflix više nego uspješno oporavio od slabijih rezultata na početku godine koji su odražavali postupno slabljenje pandemijske potražnje za uslugama streaminga.
Počeci Netflixa 1997. godine bili su vrlo skromni. Tvrtka je prvotno nudila usluge iznajmljivanja DVD-a koje je slala običnom poštom, a istim putem bi se i vraćali. Iako ovaj model zvuči užasno zastarjelo, u to se vrijeme pokazao vrlo uspješnim. No, pravi uspon započeo je uvođenjem modela plaćenog članstva za korištenje streaming sadržaja, a sljedeći korak bilo je stvaranje tog sadržaja. Netflix je premijerno predstavio svoj prvi originalni program, “House of Cards”, 2013. godine, a sada ima više od 6000 originalnih emisija i filmova od kojih se po produkcijskoj cijeni ističe kriminalistička drama Martina Scorsesesa „Irac“ koja je koštala oko 200 milijuna dolara. Ranije ove godine, tvrtka je rekla da planira potrošiti 17 milijardi dolara na originalni sadržaj u fiskalnoj 2021. godini, a suizvršni direktor Reed Hastings rekao je u utorak da je platforma na “neistraženom teritoriju” i da “u četvrtom tromjesečju dolazi sadržaja kao nikad prije“. Tvrtka također investira u nove industrije. U utorak je ulagačima obznanila da je počela s prodorom na tržište video igara u odabranim zemljama.
„Trenutno produciramo lokalne televizijske serije i filmove u približno 45 zemalja i izgradili smo duboke odnose s kreativnim zajednicama diljem svijeta – priopćeno je iz Netflixa.
Čini se da se ovaj poslovni model isplati čega su svjesni i sami ulagači. Da ste 19. listopada 2011. godine u Netflix uložili 1.000 dolara po cijeni dionice od 15,63 dolara, tržišna vrijednost vaših dionica danas bi bila četrdeset puta veća, točnije 40.430 dolara, kako su to precizno izračunali na CNBC-u.