STREAMING GIGANTI

Tronove top ljestvica trenutno drže Bad Bunny, Taylor Swift, Harry Styles, The Weeknd…

Claudia Bošković

Tko je zauzeo tronove top ljestvica najslušanijih Spotifyja, Deezera, YouTubea i Applea



Godina 2022. privela se kraju, a kao i svake dosadašnje godine, vodeći streaming servisi ispratili su je uz objavljivanje vodećih ljestvica koje donose pregled izvođača, albuma i pjesama koje su ostavile značajan biljeg u protekloj godini.


Riječ je, dakako, o najvećima od najvećih – Spotifyju čija »Wrapped« kampanja, koja korisnicima omogućuje pregled vlastite kompilacije aktivnosti slušanja, izaziva najviše interesa, ali i top ljestvicama Deezera, Apple Music i YouTubea, a u nastavku vam donosimo pregled glazbe koja je uzdrmala glazbene ljestvice vodećih streaming servisa i zapečatila 2022. godinu.


Moglo bi se reći da je već minula 2022. godina, koja je pokazala neke značajne pozitivne trendove, a u pitanju jest svakako veći proboj latinoameričkih izvođača na prominentna mjesta na ljestvicama u moru izvođača anglofonog govornog područja.


Latino zec




Uvjerljivo najdominantniji izvođač na prošlogodišnjim ljestvicama – čije ime se pojavljuje u više kategorija i na više servisa – svakako jest Bad Bunny, koji već treću godinu zaredom nepokolebljivo osvaja vrhove Spotifyja, s više od 18,5 milijardi streamova u 2022., čime je dvostruko nadmašio svoje uspjehe iz 2021.


Bad Bunny je uvjerljivo najdominantniji izvođač na prošlogodišnjim ljestvicama


Naime, album portorikanskog glazbenika »Un Verano Sin Ti« zauzeo je i tron u kategoriji najslušanijih albuma, a dvije pjesme s ovog LP-a – »Me Porto Bonito« (feat. Chencho Corleone) i »Titi Me Pregunto« na visokom su četvrtom i petom mjestu u kategoriji najslušanijih pjesama.


Taylor Swift je najslušaniji ženski izvođač, ali i najviralnija glazbenica godine


Uspjehe Bad Bunnyja uvjerljivim stopama redom slijede Taylor Swift, najslušanija ženska izvođačica, ali i najviralnija glazbenica godine – čiji je album »Midnights« objavljen u listopadu, iako se nije prometnuo u prvih pet, s 184 milijuna streamova u dvadeset i četiri sata od objavljivanja srušio tri rekorda – potom Drake, The Weeknd i K-pop senzacija BTS.


Uz Bad Bunnyja na začelju pet najslušanijih pjesama u prve redove prometnuli su se »As It Was« Harryja Stylesa, »Heat Waves« od Glass Animals, »STAY« Justina Biebera i Kid Laroija.


Na Deezeru je, pak, stanje ponešto drukčije – izgleda da su najveći ljubitelji Bad Bunnyja ipak u većoj mjeri okupirali Spotify, a njegovo četvrto mjesto po streamovima su pretekli Imagine Dragons, The Weeknd i nezaobilazni Ed Sheeran.


Peto mjesto pripalo je Coldplayu, a da rock nije mrtav dokazuje i činjenica da se kultni Queen našao na začelju iste kategorije – na desetom mjestu.


»As It Was« Harryja Stylesa nastavlja trend osvajanja vrhova ljestvica u kategoriji »Top 10 tracks (released in 2022)«, a slijede ga »Calm Dawn« od Reme, »Bam Bam« Camille Cabello i Eda Sheerana, »Bones« Imagine Dragonsa, »Belly Dance« Imanbeka i Byora, »About Damn Time« od Lizzo, »I Ain’t Worried« od One Republic, »L’Enfer« od Stromae, »Doja« od Central Cee i »Hold My Hand« od Lady Gage.


Neengleske pjesme


Kako je glazbena godina u znaku Bad Bunnyja, portorikanska senzacija albumom »Un Verano Sin Ti« priskrbila si je još jedno prestižno prvo mjesto na ljestvici top deset albuma.


The Weeknd je harao s »Dawn FM«


Nedvojbeno jedna od najfrekventnijih imena jesu Harry Styles s albumom »Harry’s House« na trećem mjestu i The Weeknd s »Dawn FM« na petom mjestu.


Stromaein »Multitude« zauzeo je drugo mjesto, a Adelein »30« četvrto. Iznenađujuća je informacija kako je svoje mjesto u redovima izvođača s najvećim porastom u streamovima u 2022. godini zaslužila i Konstrakta – a ekscentrični nastup na Euroviziji očigledno je privukao toliko pažnje da je srpsku kantautoricu pozicionirao na četvrto mjesto, čak iznad Drakea.


Deezer se ujedno odlikuje još jednom zanimljivom kategorijom, tzv. Top SongCatch – u kojemu je najčešća pjesma bila »Blue« (Da Ba Dee) talijanskog eurodance sastava Eiffel 65.


Pjesmom »STAY« Kid Laroi i Justin Bieber popeli su se na vrh globalne ljestvice pjesama Apple Musica 2022., a hit se na vrhu 100 najboljih globalnih pjesama platforme zadržao 51 dan zaredom, usto pokorivši i Billboard Hot 100 sedam tjedana ovog ljeta.


Uz »Stay« na samom vrhu globalne liste pjesama našle su se »As It Was« Harryja Stylesa, »Wait For U« Futurea s Drakeom i Temsom, »Super Gremlin« Kodaka Blacka, »Easy on Me« Adele, i »Heat Wave« od Glass Animals.


»Cold Heart (PNAU Remix)« Eltona Johna i Due Lipe bila je broj 1 na ljestvici streamera Shazam, a »We Don’t Talk About Bruno« iz mjuzikla »Encanto« bila je pjesma s najčitanijim tekstom u 2022. na platformi.


Također, podaci pokazuju sve veću prisutnost pjesama koje nisu na engleskom jeziku – naime, dvadeset i jedna pjesma koja nije na engleskom bila je u globalnom Top 100, dvostruko više negoli prošle godine. Pedeset i pet latino pjesama dosegnulo je Global Daily Top 100 2022. – što je povećanje od 22 posto u odnosu na 2021.


U 2022. šest od 50 J-pop pjesama koje su dospjele na ljestvicu smjestilo se u prvih 10, dok prošle godine u tome nije uspjela nijedna. U studenom Apple Music titulom izvođača godine okrunio je koga drugoga negoli portorikansku reggaeton superzvijezdu Bad Bunnyja, zahvaljujući njegovom posljednjem albumu, »Un Verano Sin Ti«, koji je postao album Apple Musica s najviše streamova i najveći latino album u 2022. godini, ali i – svih vremena.


Unatoč tome što je omogućio proboj brojnim glazbenicima u protekloj godini, Apple Music je i sam imao veliku 2022., dostigavši u listopadu svoju 100-milijuntu pjesmu u sklopu streaming servisa – time prestigavši YouTube Music, Spotify i Amazon Music.


Prema državama


Svoj izbor najuspješnijih glazbenih ostvarenja u 2022. godini ujedno je objavio i YouTube Music, no njih je moguće vidjeti prema kategorijama u državama, a ne na globalnoj razini. Naime, prema ljestvicama u SAD-u vodeća je pjesma »We Don’t Talk About Bruno« iz Encanto soundtracka, koji je također uzdrmao Billboardovu ljestvicu s obzirom na to da je u veljači pet tjedana vladao kategorijom Hot 100 pjesama.


Nakon Disneyjevog hita slijede »Super Gremlin« Kodaka Blacka i »Surface Pressure« Jessice Darrow na drugom i trećem mjestu.


Najuspješniji latinoamerički glazbenici su, dakako, Bad Bunny i Karol G, čije su po dvije pjesme na listi deset najboljih u SAD-u.


Harry Styles liste je pokorio pjesmom »As It Was«


Britanske ljestvice zauzeo je reper Dave i njegov »Starlight«, Bad Boy Chiller Crew – »BMW«, Harry Styles – »As It Was«, a na četvrtom i petom mjestu ustoličili su se Burna Boy s pjesmom »Last Last« i Aitch i Ashanti s »Baby«.


Uz uvijek prisutna imena u glazbenoj industriji, prošlogodišnje ljestvice pokazuju kako šira publika podržava i imena koja ne viđamo toliko često u prvim redovima, a osim uvijek zastupljenog popa svakako je ugodno za vidjeti da – u manjem broju, ali ipak po značajnom broju streamova – i dalje opstaju drugi žanrovi, ali i generiraju glazbenike s novim idejama.