
Foto: Karlo Čargonja
Zaokružen, cjelovit i iznimno dojmljiv
povezane vijesti
- Borna Čop, gitarist grupe Film, izdao debitantski album pjevnog i plesnog retro rocka
- Edwyn Collins – Nation Shall Speak Unto Nation: Duboko osobno, ali glazbeno manje osobeno glazbeno djelo
- Ortegas na Impulse Festivalu predstavlja novi album: “Ovaj put najbolje simbolizira sve ono što sam radio dosad”
Pet godina nakon pomalo neočekivanog, ali bez sumnje divnog debitantskog istupa nezaboravnim albumom »Out of Nowhere«, riječki glazbenik Marko Rogić praćen ekipom sjajnih glazbenika udruženih u cjelinu pod nazivom White on White iznova oduševljava. Razlog za užitak ovog je puta novi album, sada dvostruki, pod nazivom »Gotta Learn To Say No«.
Godine 2019. Rogić je, pomalo i neočekivano, o čemu svjedoči i naziv debi albuma, kroz glazbu prenio sebi i drugima niz emocija vezanih ponajprije uz smrt voljenog oca, a pet godina kasnije nastavlja na dojmljiv način koristiti glazbu kako bi iznova dao oduška osjećajima i progovorio o svijetu i ljudima koji ga okružuju.
Kao i na prethodnom albumu, i na ovom će Rogić to činiti tako da je u njegovom izrazu lako prepoznati utjecaje brojnih američkih kantautora vezanih uz americanu, folk, folk rock i country, ali svi ti utjecaji ostaju u sjeni njegovog osobnog pristupa i izraza pri čemu mu je od velike pomoći prateća ekipa koju čine: Darko Terlević (gitare, piano, klavijature), Radoslav Tičić (bas), Edin Borić (bubnjevi) te Antonija Braut kao prateći vokal.
Ova je petorka »složila« sjajan dvostruki album od 14 pjesama i 73 minute glazbe, koja će oduševiti svakog kome se dopao »Out of Nowhere«, ali i svakog tko voli kantautorski pristup glazbi utemeljen na već spomenutim glazbenim izrazima.
Rock, soul, country
Sva ljepota White on White zvuka rasprostire se pred slušatelja već u uvodnoj »Heaven« koja kreće skladnim zvukovljem akustičnih gitara, koje su potom nadopunjene country ozračjem i daškom soula i gospela, što je pak idealno za temeljnu poruku ove divne pjesme kojom Rogić tvrdi kako su nebo i raj, možda, u tebi, u nekom bliskom tebi.
Ovakvih dobro pogođenih kombinacija teksta i glazbe bit će još puno na ovom albumu. Primjerice, »Whatever It Takes« je brža, razigranija i plesnija što odgovara stihovima pohvale njoj koja ima ono što treba kad je on u pitanju, a izvrsna »Mirrors« donosi lagani početak, nastavlja se rokerski te na trenutke ulazi i u teritorij punka, a te izmjene pravaca slijedi kaotična izmjena sporijih i bržih dijelova pjesme, što itekako dobro ilustrira tekst koji govori o tome kako je utjecaj okoline na dušu i psihu čovjeka jak, te donosi i moćan stih koji u slobodnom prijevodu glasi – »Sa svim tim nasiljem oko mene, ja nestajem u sebi!«
Ovakvih je bisera na ovom albumu dovoljno za pravu melodioznu rock ogrlicu. »Green Mile« je a la Tom Petty križanac heartland rocka i power popa, »Happy Hour« s odličnim vokalom Antonije Braut kroz baladične country okvire donosi još još jednu priču o međuodnosu dvoje ljudi, a u »Magical Meadow«, štoriji o drugačijem pristupu životu.
Pjesma o smrti i prolaznosti
Rogiću pri pjevanju pomaže čuveni Chris Eckmann iz grupe The Walkabouts. »Dance Macabre« je cohenovsko akustično prebiranje po gitari bliže klasici no rocku, a »Old Picker« pomalo je psihodelična country balada puna odličnih udaraljki, nenametljivog piana i ugodnog ozračja iako pjesma može biti shvaćena kao pjesma o smrti i prolaznosti, dok je »Drive« još jedan iskaz o nesigurnosti u kojoj živimo, o životu koji često djeluje poput opasne vožnje, a tom je ozračju prilagođen i nešto čvršći rock izraz s odličnim back vokalima.
Vinilno izdanje albuma nudi dvije LP ploče od kojih je pun pogodak završna D strana koja nudi četiri briljantne pjesme. »Soulmate« je najpozitivniji trenutak albuma posvećen prijateljstvu, razumijevanju i srodnim dušama i prepun razigranog gitarističkog rocka. Slijedi potom remek-djelce, pjesma »No Worries« koja je divan izraz roditeljske ljubavi i uspješan opis sreće koju dijete donosi u život, a glazbeno je uokvirena korištenjem a la Sting ili Paul Simon world music ritmova.
Slijedi je dojmljiva »Hope« koja govori o osamljenosti, tuzi i teškom životu, ali i o vjeri da će biti bolje, o vječnoj nadi. Na ovu americana baladu s puno country/soul dodira lijepo se nastavlja završni trenutak albuma, pomalo mračna »The Vultures« koja zaziva odmor, opuštanje…
Novi White on White album užitak je za uši i dušu, a zahvaljujući fotografijama Karla Čargonje i dizajnu omota koji potpisuje Mladen Stipanović i za oko. »Gotta Learn To Say No« po svim je odrednicama vrhunski rock proizvod, zaokružen, cjelovit i iznimno dojmljiv. Točnije, jedan od onih albuma koje ćete s radošću iznova preslušati i kad White on White budu imali novi album!