Jer nam je stalo

Brojni poznati priključili se kampanji protiv homofobije

Tihomir Ponoš

Među poznatim osobama koje sudjeluju u kampanji su Saša Antić iz TBF-a, plivačka legenda Gordan Kožulj, televizijski novinar Aleksandar Stanković, njegova kolegica Ida Prester, zatim Mirjana Krizmanić i drugi

ZAGREB »Jer nam je stalo«, nacionalna kampanja protiv homofobije započinje i službeno danas, a jedna od posebnosti ove kampanje je i to što u njoj sudjeluju i brojne poznate osobe. Posebnost kampanje je i u tome što u njoj sudjeluju ljudi iz različitih segmenata društva: aktivisti za ljudska prava, osobe iz LGBT populacije, javne osobe, navodi Karla Horvat Crnogaj, urednica na portalu queer.hr i jedna od organizatorica kampanje. Među poznatim osobama koje sudjeluju u kampanji su Saša Antić iz TBF-a, plivačka legenda Gordan Kožulj, televizijski novinar Aleksandar Stanković, njegova kolegica Ida Prester, zatim Mirjana Krizmanić i drugi.   – Kampanja se i obraća različitim segmentima društva, a služi i kao svojevrsni podsjetnik, odnosno potvrda da se pravima LGBT populacije netko bavi i izvan prideova i Queer festivala, jer kada prođe proljeće kada se ta zbivanja odvijaju te tema prestaje biti aktualna, a ljudska prava nisu pitanje za jedno godišnje doba – kazala je Horvat Crnogaj.    

U sklopu kampanje u četiri grada – Zagreb, Osijek, Split i Samobor – već su polijepljeni jumbo plakati, početkom tjedna započinje emitiranje televizijskoga spota, a slijede i radijski spotovi.


Kampanja se u ovo izborno vrijeme obraća i političarima jer su ljudska prava jedna od ključnih tema na koje bi se političari morali referirati pri predstavljanju programa i javno kazati kako se misle baviti ljudskim pravima.


– Kampanjom ćemo se obratiti i društvu, kolikogod to općenito zvučalo. Postoji duboko ukorijenjena vjera u šutljivu većinu koja ne želi prihvatiti da živi u nasilnom društvu u kojem je netko diskriminiran i to »jer nam je stalo« usmjereno je upravo na tu šutljivu većinu – navodi Horvat Crnogaj. »Jer nam je stalo« kampanja bi trebala trajati dva mjeseca, a vremenom će biti istaknuti i zahtjevi. No, kampanja zapravo nema predvidljiv vremenski kraj jer će se u skladu sa zahtjevima i odgovorima javnosti na te zahtjeve planirati daljnje korake.


Kampanjom vizualno dominiraju boje, njih šest, a svaka ima svoje simbolično značenje. Crvena upozorava na nasilje kojem su izvrgnuti pripadnici LGBT populacije, a narančasta njihova prava i potrebe, od socijalnih do zdravstvenih, koja još nisu zaštićena zakonima. Žuta ukazuje na nedostatne napore u suzbijanju homofobije i nedostatnu institucionalnu potporu tome, a zelena na to da LGBT osobe nisu ravnopravne u dobivanju javnih socijalnih i zdravstvenih usluga. Plavom bojom upozorava se da u školskom sustavu ne postoji edukacija o ljudskim pravima. Ljubičastom bojom označilo se to da je izražavanje LGBT identiteta jedan od najčešćih osnova za diskriminaciju.   Mirjana Krizmanić sudjeluje u kampanji zato što smatra da svi ljudi moraju biti ravnopravni, a stalo joj je i da ljudi manjinske seksualne orijentacije dobiju svoja prava. Drugi razlog zbog kojega je pristala sudjelovati u kampanji, pa tako i u videospotu, jest to što joj je stalo da među onima koji sudjeluju u kampanji bude i netko tko spada među starije osobe, što pak ima veze s obuhvaćanjem što više segmenata društva kampanjom. Za Gordana Kožulja izravan povod za sudjelovanje u kampanji su zbivanja na prideovima u Splitu i Beogradu, a motiv to što se protivi svakom nasilju pa je i protiv nasilja nad ljudima zbog njihove seksualne orijentacije. Aleksandar Stanković nada se da će kampanja barem malo pomaknuti svijest u društvu, povećati toleranciju prema ljudima koji izražavaju drugačije seksualno opredjeljenje.

Organizatori kampanje su Centar za LGBT ravnopravnost i Centar za mirovne studije, a financijski je podržava Europska komisija.