Nostalgični spomenar

Šesti studijski album engleske rock grupe The Vaccines: izravno i jasno iznošenje misli, osjećaja i stavova

Marinko Krmpotić

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Naziv albuma vezan je uz činjenicu da je Justin Young većinu tekstova i glazbe stvarao za vrijeme boravka u Kaliforniji pri čemu je intenzivnije slušao rad američkog kantautora Dona McLeana



Prošli nas je mjesec nakon vrlo dobrog albuma grupe Shed Seven darovao još jednim pažnje vrijednim radom. Ovog je puta riječ o šestom studijskom nosaču zvuka britanskog rock sastava The Vaccines, albumu »Pick-Up Full of Pink Carnations«.


Deset novih pjesama ovog londonskog indie rock sastava traje ukupno trideset i jednu minutu pa je već i iz tog podatka jasno da su The Vaccines, kao i dosad, okrenuti jednostavnom i direktnom iznošenju misli, osjećaja i stavova pri čemu su ostali vjerni svom dosadašnjem glazbenom izrazu okrenutom melodioznom i pitkom pop punk, power rock i garage rock izrazu usmjerenom ponajprije k velikim stadionskim koncertima zbog čega su i postali jedan od najpopularnijih koncertnih bendova u posljednjih dvadesetak godina.



Američka »veza«




Neobičan naziv albuma vezan je uz činjenicu da je pjevač i tekstopisac, a to znači alfa i omega benda, Justin Young, većinu tekstova i glazbe stvarao za vrijeme boravka u SAD-u (točnije u Kaliforniji) pri čemu je intenzivnije slušao rad američkog kantautora Dona McLeana znanog po najameričkijoj od svih američkih pjesama, prekrasnoj »American Pie« iz koje je, ustvari, naslov albuma i preuzet.


Sam album, pojasnio je Young, govori o gubitku snova vezanom uz kraj niza veza koje je imao, a istodobno je i svojevrsni nostalgični spomenar – kao i pjesma »American Pie« – na nešto čega više nema i što je nepovratno izgubljeno. Sve to uokvireno je sjajnim razigranim gitarama koje stvaraju bogatu glazbenu melodioznu i plesnu podlogu koja ritmično pulsira zbog sjajne ritam-sekcije.


Iako je ta glazbena pozitiva, koja djeluje itekako motivirajuće, u suprotnosti s često pesimističnim tekstovima, te različitosti u osnovi ne smetaju u uživanju u albumu koji zbog svoje razigranosti ima nedvojbeni ljetni koncertni potencijal – što će već ovog ljeta postati itekako uočljivo.


Kako je i sam Young rekao, većina pjesama vezana je uz njegove reminiscencije na neke od veza koje je imao i prekinuo, a najopćenitije o toj svojoj sklonosti kratkom boravku u ljubavnim vezama govori u rasplesanoj »Heartbreak Kid« i na osamdesete oslonjenoj »Love to Walk Away«, dok su na konkretnijim iskustvima zasnovane divnih gitara prepuna »Lunar Eclipse«, nostalgična »Sunkissed« te posebno melankolična, ali vrlo plesna i razigrana »Another Nightmare«.


Tematski su spomenutim pjesmama slične i »Discount De Kooning (Last One Standing)« s idejom da vezu, kakva god da jest, treba što duže održavati, te vrlo iskrena »Anonymous in Los Feliz« u kojoj govori o vlastitim iskustvima rock zvijezde sklone vezi za jednu noć s obožavateljicama.


Tri najbolje pjesme


Izvan ovih tematskih okvira Young se kreće u tri ponajbolje pjesme albuma. Uvodna »Sometimes, I Swear« zaista je odlična stadionska rock himna o osamljenosti i bolnom nepripadanju bilo kome ili bilo čemu, moćna »The Dreamer« pravi je ljetni arena rock hit, pjesma o strasti kao pokretaču pozitivnog odnosa prema životu, a ironična »Primitive Man« ismijava opsjednutost tjelovježbom i teretanama.


Sve u svemu, The Vaccines su u novu 2024. godinu ušli albumom koji će im ovog ljeta biti itekako koristan jer će se pjesme s njega rado slušati na njihovim ljetnim turnejama. S druge strane Young je »odradio« dio duga prema Americi, glazbi i kulturi koja ga je često inspirirala (uz Dona McLeana spominju se i Mark Twain, Edgar Allen Poe, Dennis Wilson…) pa se zaista može reći da je za ovaj bend 2024. godina baš jako dobro počela.


Uzori i utjecaji

Potraže li se uzori i sličnosti glazbe ovog albuma s drugim grupama i autorima, onda neizostavno na pamet padaju The Cure, ponekad i Joy Division te svakako i The Killers s kojima se The Vaccines često i uspoređuju. Album je producirao Andrew Wells (Phoebe Bridgers, Halsey…) u čijim je kalifornijskim studijima i sniman, a u biografiji grupe bit će upisan i kao šesti studijski album, ali i prvi nakon što je otišao gitarist Freddie Cowan. amijenio ga je Timothy Lanham koji je s bendom svirao na turnejama.