Znamo da je hrvatski punk počeo u Rijeci, a iz toga je nastao cijeli novi val u Hrvatskoj. Riječka nam je scena beskrajno važna i zato smo došli razgovarati s njezinim članovima na ovom autentičnom mjestu, objasnio je redatelj Andrija Vrdoljak
Palach je, svi kažu, kultno mjesto riječke scene, a mi znamo koliko je Ri Rock važan za rock u Hrvatskoj, od Uragana, Parafa, Termita, sve do današnjih dana, Urbana, Leta 3, Vave… Riječka nam je scena beskrajno važna i zato smo došli ovamo da razgovaramo s njezinim članovima na ovom autentičnom mjestu, sa svjedocima vremena koji će nam otkriti kako je njima bilo kada su počinjali, kakve su iskorake imali u glazbi. Znamo da je hrvatski punk počeo u Rijeci, a iz toga je nastao cijeli novi val u Hrvatskoj, objasnio je Andrija Vrdoljak, redatelj serijala »Naši dani – priča o hrvatskom rocku« za koji je materijal sniman u najstarijem riječkom klubu.
Dokumentarni serijal »Naši dani« ime je dobio po prvom autorskom albumu u povijesti hrvatske glazbe, onom Drage Mlinarca.
– Do tada su se svirali uglavnom coveri, radili su se prepjevi, svirala se glazba drugih autora. Onda se pojavio Mlinarec i tako je sve počelo. Mi se naravno bavimo i glazbom prije Mlinarca, vremenom kada su se počeli pojavljivati prvi rock sastavi u Hrvatskoj, kada su počeli plesnjaci i slična događanja, a razvoj rock glazbe u Hrvatskoj pratimo sve do današnjih dana, otkrio je Vrdoljak dodavši kako su do sada snimili više od 100 sugovornika.
Na ekranima dogodine
Snimanje serijala od deset epizoda u trajanju od 45 minuta započelo je početkom godine u koprodukciji HRT-a i Instituta hrvatske glazbe, dok se početak emitiranja očekuje početkom iduće godine. Predloške scenarija za pojedine epizode izradili su glazbeni antologičari, novinari i kritičari Siniša Škarica, Arsen Oremović i Hrvoje Horvat, a na projektu je uz redatelja Andriju Vrdoljaka angažiran i Milan Majerović-Stilinović kao izvršni scenarist, dok je direktor fotografije Vjekoslav Vrdoljak, a snimatelj Mario Krce. U serijalu će inače sudjelovati oko 130 sudionika glazbene scene – sami glazbenici i ljudi koji su na neki način bili vezani uz glazbu, od novinara, fotografa, kulturnih djelatnika, glumaca. Među njima je i slavni Rade Šerbedžija koji je jučer u Palachu pričao o svojim dodirnim točkama s novim valom.
– U serijal ćemo uključiti mnogo arhivskog materijala, starih fotografija, ovitaka albuma, koncertnih nastupa. Nadamo se da ćemo uspjeti osigurati neke stvari koje do sad nismo imali prilike vidjeti. Pokušat ćemo pokriti što je više moguće. Nemamo pretenzije da ćemo pokriti sve i uvijek postoji mogućnost da nešto nećemo uspjeti. Podsjetit ćemo se na neka prošla vremena, mladi će moći doznati kako je sve počelo, dodao je Vrdoljak.
Dio sudionika riječke glazbene scene već su snimili u Zagrebu, a neke su pred kameru »priveli« jučer u Palachu. O riječkom je rocku govorio Dario Ottaviani iz Uragana, Damir Martinović Mrle i Zoran Prodanović Prlja iz Leta 3, Damir Urban…
I dobro i loše
– Nadam se da će biti dovoljno bistri i dobri i pokazati oba lica hrvatskog rocka, hrvatske scene. Da bi slika bila potpuna, ona mora imati i svoje dobro i loše lice. Da bi znao što je dobro, moraš imati i loše. Nadam se da se neće okrenuti isključivo dobrim stranama i zamistificirati hrvatski rock i prikazati ga kao nešto spektakularno jer on to nije, iako sam siguran da imamo dobru scenu. Nadam se da će film biti objektivan jer ne bih htio biti dio neke prenapuhane i nerealno smiješne priče, rekao je Urban dodavši kako mu se čini da, kad je riječka scena u pitanju, više nema kompaktnosti koja je nekad postojala među bendovima.
– Riječku scenu svi doživljavaju kao neki biser u mulju, kao neko čudo. Ako ćemo biti potpuno objektivni, pitanje je stoji li to još uvijek ili mi živimo na račun nekakvih prošlih vremena kada su se bendovi međusobno poznavali. Čini mi se da je Rijeka sad grad u kojem svi gledaju svoja posla, ali možda sam i u krivu. Možda mladi imaju neke druge kanale i razvijaju se mimo meni poznatih kanala, dodao je.
Osim Urbana, pred kameru je jučer stao i Toni Tibljaš, jedan od bivših voditelja kluba Palach.
– Ja sam Palach vodio od 1988. do 1996. godine. Imali smo raznovrstan program, radili smo sedam dana u tjednu, svaki dan smo imali nešto novo. Bili smo jedan od najjačih klubova u državi, i programski i organizacijski. Ponedjeljak je bio Prljin dan, imali smo i seksi utorke koje je Mrle osmišljavao, radili smo i gay partyje… Bili smo ispred svog vremena. Svi koji nešto znače na sceni, svirali su u Palachu. Bit cijele priče je riječka scena koja je tu živjela i radila, objasnio je Tibljaš dodavši kako je ideja o snimanju serijala »Naši dani« izvrsna jer u Hrvatskoj nedostaju takvi i slični pogledi unatrag koji će mladima otkriti nešto što nisu znali, a one starije podsjetiti na prošla vremena.