Foto: EMI
Poslije puno najava, singl „Now And Then“ je napokon objavljen i preko glazbenih internetskih platformi prepušten danas popodne milijunima na uživanje
povezane vijesti
Priča je posljednjih dana toliko puta ponovljena da je već svaki „rekreativni“ pratitelj pop kulture zna napamet. Otprilike godinu prije smrti John Lennon snimio je demo s tri pjesme za Paula McCartneya i dao kasetu Yoko Ono. Ona ju je tek 1994. uručila McCartneyu. Dvije pjesme “Free As A Bird” i “Real Love” su on, Ringo Starr i tada još živući George Harrison pročistili, u studiju nadosnimili i objavili 1995. i 1996. godine, no od treće stvari „Now And Then“ su morali odustati jer je Lennonov glas bio preloše snimljen i kontaminiran pozadinskom bukom da se to nije dalo očistiti. Donedavno.
Ideju da će pjesma ipak ugledati svjetlo dana McCartneyu je dao slavni redatelj Peter Jackson koji je slagao dokumentarac od 50-ak sati materijala snimljenog za potrebe filma „Let It Be“ z 1970. sa slavnim nastupom na krovu zgrade njihove diskografske kuće Apple u Londonu, ujedno i njihov posljednji zajednički nastup. Jackson je uposlio umjetnu inteligenciju za „čišćenje“ slike i zvuka, pa je McCartney dobio pariliku da dovrši nešto što bi trebala biti posljednja pjesma Beatlesa. Sva četvorica sudjeluju na njoj jer je sredinom i pokojni Harrison svirao neke gitarske dionice, multinstrumentalist McCartney i Ringo Starr sad su u studiji nadosnimili svježe dionice basa i bubnja, a umjetna inteligencija omogućila je da se Lennonov glas čuje kristalno jasno.
Poslije puno najava, singl „Now And Then“ je napokon objavljen i preko glazbenih internetskih platformi prepušten danas popodne milijunima na uživanje. U fizičkom formatu objavljen je kao 7-inčna singl ploča, dvostruka A strana u paru s „Love Me Do“, prvom objavljenom pjesmom Beatlesa iz 1962. Sasvim prigodno, da se zauvijek zatvori jedan krug nažalost isprekidan velikim prazninama, od razlaza Beatlesa 1970. , preko Lennonove tragične smrti 1980. i prerane smrti od raka „tihog Beatlesa“ Georgea Harrisona 2001. godine.
Pjesma je sjajna u svojoj sjeti i podsjeća na genijalnost „slavne četvorke“, jedino ostaje dojam da ne bi bez prethodnog znanja bilo lako na prvu prepoznati Lennonov glas, posebno ako se uzmu u obzir snimke iz tog razdoblja njegove solo karijere, hitovi poput „(Just Like) Starting Over“ i „Woman“ s posljednjeg mu solo albuma „Double Fantasy“. Ne zvuči tipično, kao da nedostaje one njegove grlene nazalnosti. Je li stvar u načinu pjevanja ili je umjetna inteligencija ipak ovdje napravila nešto umjetno pored samog ekstrahiranja, ostaje pitanje. McCartney inzistira da je AI samo omogućila da se glas izvuče čist iz snimke. Presudite sami.