Foto: Creation Records
S obzirom da je uvijek bila vječna dilema tko je bio omiljeniji bend u to brit-pop doba, Oasis ili Blur, očekivali bi da Blur slijede odmah iza njih, no nekim čudom nijedan njihov album se nije ugurao među 20 danas najslušanijih albuma iz 90-ih
povezane vijesti
- Nirvanin slavni album “Nevermind” dosegao brojku od 700 tjedana na Billboardovoj Top 200 listi najprodavanijih albuma
- Liam Gallagher otkrio koja mu je najbolja božićna pjesma svih vremena. Mnoge je iznenadio
- The Cure u prvom tjednu izlaska prodali više albuma nego svi ostali zajedno u britanskih Top 10
U Velikoj Britaniji su još od doba Beatlesa svjesni koliko glazba može biti važna, ne samo kulturološki već i gospodarski. Glazba doprinosi britanskom bruto proizvodu s oko 4 milijarde funti godišnje i važan je izvozni proizvod, pa nije ni čudo da ima i niz „praznika“ glazbi u čast. Tako za tjedan dana, točnije 14. listopada, Britanci imaju Nacionalni dan albuma, formata koji sa sve većom dominacijom razne digitalije (mp3, striming), nad fizičkim formatima gramofonske ploče i CD-a gubi na važnosti.
Tim povodom nacionalna medijska kuća BBC uspostavit će novu top listu: Official Most Streamed Albums of the ’90s, odnosno preko nje pratiti koji albumi iz 90-ih danas uživaju najveću popularnost među novim (pa i modernijim starijim) generacijama britanskih slušatelja stasalim u digitalnom dobu.
Ako je i dosad bilo neke sumnje, test vremena sudeći po poretku prve iste najbolje su „položili“ albumi grupe Oasis. Naime, na prva dva mjesta na osnovu službenih podataka o glazbenom strimingu u Velikoj Britaniji zasjeli su njihovi ključni albumi „(What’s The Story) Morning Glory“ iz 1995. godine na prvo i njihov debi “Definitely Maybe“ na drugo mjesto. S obzirom da je uvijek bila vječna dilema tko je bio omiljeniji bend u to brit-pop doba, Oasis ili Blur, očekivali bi da Blur slijede odmah iza njih, no nekim čudom nijedan njihov album se nije ugurao među 20 danas najslušanijih albuma iz 90-ih.
Na neočekivano viskom trećem mjestu s obzirom da Britanci nisu poznati kao masovni ljubitelji američkog hip hopa, obreo se „2001“, album Dr.Drea, sllijede još jedni Amerikanci Nirvana s legendarnim „Nevermind“ albumom iz 1991., a odmah iza je još jedno njihovo djelo „In Utero“ iz 1993. godine. Nakon njih, dolaze dva iznenađujuća naslova za „digitalnu“ generaciju, MOR rock Meat Loafa s albuma „Bat Out of Hell II“ i soundtrack za crtić „Kralj Lavova“ iz 1994. Na osmo mjesto smjestio se „Californication“ Red Hot Chili Peppersa, a listu prvih deset najslušanijih albuma iz 90-ih u Britaniji zatvaraju „crni album“ Metallice iz 1991. godine i „Ready To Die“ reppera Notoriiousa B.I.G.-a. Zapravo, među deset najslušanijih, samo su Oasis domaći, svi ostali su s druge strane Velike bare.
Od jedanaestog do dvadesetog mjesta su zauzeli redom 2Pac (All Eyez on Me – 1996.), Shania Twain (Come On Over – 1997, Rage Against the Machine (Rage Against the Machine – 1992), Radiohead (OK Computer – 1997), The Verve (Urban Hymns – 1997), Alanis Morissette (Jagged Little Pill – 1995), Eminem (The Slim Shady LP – 1999), Oasis (Be Here Now – 1997, Radiohead (The Bends – 1995) i Lauryn Hill (The Miseducation of Lauryn Hill – 1998).