Turneja 8424

The Cult publiku u Opatiji poveli na glazbeno putovanje dimenzijama, netko im u šali dobacio: “Sviraj Majke”

Katarina Bošnjak

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Svojom otvorenošću publici su dopustili da u potpunosti uroni u iskustvo njihove glazbe



Stotine ljudi, kako domaćih, tako i turista, večeras su se okupili na Ljetnoj pozornici u Opatiji gdje su nastupili britanski rock velikani, grupa The Cult.


Dugo iščekivani koncert dio je europskog dijela njihove turneje 8424 kojom obilježavaju 40 godina rada tijekom kojih su stvorili 11 zapaženih albuma.





Nastupu grupe The Cult prethodio genijalni Jonathan Hultén, danski kantautor koji je neo-folk glazbom i dojmljivom scenskom prisutnošću poput mračne gotičke kraljice na Ljetnoj pozornici stvorio mističnu atmosferu.


Foto galerija: The Cult u Opatiji Foto: Ana Križanec


S velikim entuzijazmom publika je potom iščekivala nastup grupe The Cult koju je nekoliko puta na pozornicu i pokušala “prizvati” aplauzom, a koji su se odazvali nakon relativno zanemarivih 20 minuta kašnjenja.


Gašenje svih svjetala i potpuno zamračivanje Ljetne pozornice praćeno zvukovima helikoptera i Wagnerove Valkire označili su početak njihovog koncerta.


Foto Ana Križanec


Preuzimanjem zvučnih i vizualnih osjetila publike privukli su pozornost i još važnije, izazvali začudnost, da bi nekoliko desetaka sekundi kasnije pozornicu ispunili žestokom energijom i zvukom punim snažnih riffova ukrašenih istančanim i nezanemarivim udaraljkama, kako bubnjevima kao njihovom čvrstom bazom, tako i sitnim udaraljkama poput talambasa i shakera u rukama frontmena Iana Astburyja.


Pjesma kojom su otvorili koncert jeste “In the Clouds”, a već su tijekom sviranja iste svojom otvorenošću publici dopustili da u potpunosti uroni u iskustvo njihove glazbe. Nastavili su dalje s pjesmom “Rise”, a Astbury se u dugoj crnoj halji s lakoćom kretao pozornicom i pogledima ka publici stvarao osjećaj kao da pjeva svakome ponaosob.



Povremeno izviranje psihodeličnih melodija iz gitarskih dionica u kombinaciji sa snažnim i odlučnim Astburyjevim vokalom istaklo je jedinstvenost ovog benda, posebice u pjesmama poput “Wild Flower” i “Mirror”.


Nije manjkalo niti komunikacije s publikom, a jednom se prilikom tijekom koncerta Astbury osvrnuo na prostor Ljetne pozornice i poručio publici da na trenutak zamisle da su večeras ovdje sa svim svojim, odnosno našim precima.



Dobar je to uvod bio u pjesmu koja počinje stihovima “I believe in freedom, freedom is a vision” koju Astbury kao da je vikao u univerzum propitujući svoju istinu o realnosti u kojoj živimo.


U repertoaru nisu izostali ni njihovi najveći hitovi poput “She Sells Sanctuary” i “Love Removal Machine”, a tijekom koncerta istakao se i pomalo komičan trenutak – šaljiva dobacivanja “sviraj Majke” podsjetila su da, iako nas The Cult može odvesti na glazbeno putovanje dimenzijama, ipak se večeras nismo pomjerili s Balkana.