Povratak korijenima

ŠČ! Poslušali smo album velikih hitova grupe Let 3: nema loše pjesme

Marinko Krmpotić

Naslovnicu albuma potpisuje Anis Galijatović (Scenopolis)

Naslovnicu albuma potpisuje Anis Galijatović (Scenopolis)

Uz sada već najpoznatiju »Mamu ŠČ!« letovci su odabrali deset pjesama iz svog bogatog repertoara



Ako je ikada bilo vrijeme za album velikih hitova grupe Let 3, onda je to baš sada – u doba mamaščmanije koja je riječke otkvačene alternativce učinila općim mjestom ne samo hrvatskog rocka (jer to već davno jesu) već i popa, jer »Mamu ŠČ!« pjevaju i djeca u vrtićima.


Naravno da ekipa iz grupe Let 3 nije željela propustiti taj zicer, ali isto tako od njih se nije moglo ni slučajno očekivati uobičajen pristup pa je, s obzirom na sve što su dosad radili, nemoguće bilo očekivati klasičan »greatest hits« album s nanizanim poznatim pjesmama.


Umjesto toga letovci su uz već sada njihovu najpoznatiju »Mamu ŠČ!« odabrali deset pjesama iz svog bogatog repertoara, odabrali s domaće pop-rock scene za svaku od njih onog gosta ili goste koje u obradi baš te pjesme – čast iznimkama – gotovo ni slučajno ne biste očekivali te napravili odličan album koji će, sigurno je, proširiti njihovu slavu i izvan, nažalost, sve užih okvira hrvatskog rocka te dodatno ojačati njihov mainstream ugled.




Koliko god njih za to bilo baš briga!



Ne možeš se ne nasmijati


Drugim riječima, ekipa iz grupe Let 3 složila je odličan album koji će njihove fanove definitivno jako nasmijati i oduševiti, a onima koji su za njih čuli puno, puno manje – ili do »Mama ŠČ!« ludila nikako – učiniti ih mnogo privlačnijima, pa će među mainstream i pop okružjem sigurno biti lijep broj onih koji će sigurno reći: »Vidiš, pa ti otkvačenjaci su dobra grupa!« Naravno da jesu! Samo treba prihvatiti njihovo kreativno ludilo, potpuni nekonformizam, spremnost na provokaciju i stav »je… mi se za sve«.


Album nema loše pjesme, a samo o ukusu ovisi koju ćete češće i više slušati. O uvodnoj »Mama ŠČ!« već je sve rečeno, a logično je da je odabrana za uvod i to ne samo zbog opće popularnosti već i činjenice da glazbeno i tekstualno nudi osobnu kartu grupe, a na njoj piše – žestoko rokerski s elementima pop pitkosti i otkvačenosti.


Odmah potom slijedi jedan od najbriljantnijih trenutaka – Siniša Vuco (!) i latino tex-mex El Combo (!) pomažu im (ma šta pomažu, glavni su!) u izvedbi čuvenog »Goluba Vase«.


Meksičke trubice, gitare a la Robert Fripp, zanosna i pitka melodija na koju se itekako može njihati ne samo na rock koncertima već i na zabavama po domovima kulture, te tekst nakon kojeg se ne možeš ne nasmijati jer je bilo koja druga reakcija nakon što Vuco zapjeva »Ja sam jedan od najbolesnijih u gradu« nemoguća, a slično je i s ostatkom teksta o Vasi, golubu bijelom koji dobrim ljudima pozdrave nosi.


Novo izdanje predstavili su nedavno u Zagrebu


Najbolji trenutak albuma


Nakon druženja s Vucom i El Combom u kola Leta 3 uskaču briljatni rap i hip-hop majstori iz splitskog TBF-a te zajedno fantastično spajaju dvije pjesme ovih bendova.


»Malo san maka/Glavanovo« je, ustvari, nova pjesma i sigurno će je s oduševljenjem prihvatiti fanovi oba sastava jer je odlična kombinacija disco rocka i rap/hip-hop ritma s moćnim tekstovima. Slijedi potom synth-pop trenutak »Riječke pičke« uz nezaboravnu Marinu Perazić koja im odlično pomaže u još jednom ritmičnom i plesnom trenutku sa, za Let 3 iznova tipično provokativnim i ironičnim tekstom.


U »Tišu«, njihovoj čuvenoj obradi velikog hita Novih fosila (»Šuti, moj dječače plavi«), koji Prlja i ekipa pjevaju u šatroverziji, pomaže im El Combo, grupa s kojom na ovom albumu najviše surađuju i koja se, uz Alena Vitasovića (!!) i Harmoniju disonance, idealno uklapa u izvrsnu verziju »Profesora Jakova« u kojoj se kroz priču o tom profesoru i Mari Pogibejčić u plesnom ritmu spajaju folk, latino i rock.


A što tek reći za novi zvuk njihove čuvene »Tazi, tazi«. E, tu je car nad carevima Elio Pisak (!!!) koji pjeva baš kako treba, zaneseno i melodramatično s onom trunčicom patetične nostalgije što idealno odgovara ovom – i glazbeno i tekstualno – bolesno dobrom poigravanju nasljeđem balkanskog folka.


Čuvenu »Dramu« Alka Vuica obogatila je svojim erotskim glasom koji se idealno uklapa u snažan ritam svima znane pjesme o »ekvatorima i paralelama«, »sjeveru, jugu, istoku i zapadu«. Ipak, možda je najbolji trenutak albuma njihov prvi veliki hit, besmrtna »Izgubljeni« u kojoj El Combo tex-mex dodaci i TBF hommage prilozi s nizanjem naslova nekih od pjesama grupe Let 3 ne ubijaju moć i žestinu ponajbolje rock pjesme cjelokupnog hrvatskog rocka koja bi, dojam je, i u najseljačkijoj turbofolk izvedbi bila moćna i rokerska.


Povratak korijenima i psihodelični biser


Za kraj, nakon svih ovih raspašoj feštanja, letovci čuvaju povratak korijenima, pa najprije slušamo čuvenu »Ciklamu«, poigravanje besmislom poezije i glazbe realizirano uz pomoć Ivane Mazurkijević i Djece.


Electro dodaci u funkciji su psihodeličnosti ove klasične pjesme apsurda i nonsensa na koju se nastavlja briljantan završetak albuma, psihodelični biser »Sam u vodi« koji izvode uz pomoć Tereze Kesovije (!!!), a ta nemoguća kombinacija u ovoj pjesmi beketovskog mračnog egzistencijalističkog ugođaja idealna je za kraj albuma jer njome Mrle, Prlja i društvo kao da nakon sve dotad vrlo upješne zajebancije sa svim i svačim poručuju – znamo mi biti i ozbiljni!