KRATKI POGLEDI

RECENZIJA Debitantski nosač zvuka grupe Polaridi vrlo je ugodno, pitko, slušljivo i zanimljivo glazbeno djelo

Marinko Krmpotić

Foto: PROMO

Foto: PROMO

Višeslav Šošić i Sven Pavlović suradnju su započeli prije četri godine te nakon nekoliko singlova i videouradaka došli i do albuma koji nedvojbeno ide u red najzanimjivijih ovogodišnjih diskografskih ostvarenja domaće pop/rock scene



Vrlo ugodno i vrlo zanimljivo – dojmovi su koji se potvrđuju i nakon nekoliko slušanja »Kratkih pogleda«, debitantskog albuma grupe Polaridi koju čine Višeslav Šošić i Sven Pavlović koji su suradnju počeli prije četiri godine te nakon nekoliko singlova i videouradaka došli i do albuma koji nedvojbeno ide u red najzanimljivijih ovogodišnjih diskografskih ostvarenja domaće pop/rock scene.


Biografija benda

Višeslav je svirao u bendu Cloud 68, Sven im je producirao album prvijenac, te se ubrzo rodila želja za suradnjom. Stoga početkom 2020. spomenuti dvojac formira bend Polarid.


Tada počinje njihovo zajedničko glazbeno putovanje koje je dosad iznjedrilo pet singlova: »Kad si tu«, »Ne budi me«, »Hej bejbe«, »Kratki pogledi« i »Soba«. Videospot za pjesmu »Soba« koji je animirala Laura Martinović ušao je u službeno natjecanje hrvatskog filma na Animafestu. Sara Zeko se bendu pridružila 2023. godine kada Polaridi postaju trio.

Indie pop




Deset ponuđenih pjesama ima onu, za uočavanje na sceni, nužnu pop pitkost i slušljivost, ali je istodobno očito kako i kroz tekst i kroz glazbu čine bitne iskorake od prejednostavnog i prejeftinog konfekcijskog popa.


Drugim riječima, to je indie pop s uočljivim elementima uspješnog spajanja synth zvukovlja s dodirima gitarističkog pristupa rocku što se pak u tom amalgamu zna pretvoriti u sasvim dobre trenutke lagane psihodelije, dream popa, čak i ozračja ambijentalnog pristupa glazbi.


Odgovaraju tome i tekstovi složeni tako da se kreću u sferama simbolike i asocijativnosti, a posebna vrijednost u nekoliko pjesama je sjajni sanjivi vokal Višeslava Šošića koji je pravo malo bogatstvo domaće scene.


Iščitavanje stihova, usprkos njihovoj simboličnosti, jasno upućuju na često isticano stanje nezadovoljstva kojem su uzroci različiti, pa je tako uvodnu dojmljivu »Retrogradno« moguće tumačiti kao nezadovoljstvo sadašnjošću, a elemente takvog stava i želje za bijegom u neku drugu stvarnost sjajno iskazuje izvrsna »Žal« (»U srcu duboko ja nosim kompas da nam nađem žal«) kojoj je u temelju rock, ali uz sjajno korištenje syntha te isto tako jako dobar refren, ali i korištenje kastanjete te na kraju pjesme i crkvene glazba!


Dojmljiva je i »Voda« za koju sami kažu da je intimna i melankolična pjesma, a jedan od glazbeno najblistavijih trenutaka albuma svakako je »Soba« koja kreće tiho i nježno da bi u drugom dijelu donijela iznimno dobru rock himničnost u čemu itekako puno pomaže dječji zbor Anđeli.


Suradnici na albumu

Na albumu »Kratki pogledi« nalaze se dosad sve objavljene pjesme i tri nove, od kojih su dvije potpuno nove (»Retrogradno« i »Treptaj«), a pjesma »Ne budi me« u novoj je verziji. Na albumu su uz Saru, Svena i Višeslava svirali još i gostujući glazbenici Viktor Krasnić na bubnjevima, Jakša Perković na basu i Lidija Dokuzović na vokalu. Album je snimljen u Sunday Studiju u Svetoj Nedelji, a za miks i mastering zaslužan je Jelenko Hodak iz Green Hill studija. Za likovno oblikovanje albuma zaslužan je Tomislav Vranić.

Folk i srednjovjekovlje


Naslovna »Kratki pogledi« odlično oslikava krizu u vezi (»Riječi, samo riječi, razgovora nigdje – sve je već davno rečeno«) uz iznova dobro pogođenu kombinacija nježnosti (piano, akustične gitare) i žestine rock rifova.


Sličnu glazbenu, pa i tekstualnu kombinaciju, nudi i »Ne budi me«, dok je »Kad si tu« izraz potrebe za ljubavlju, ali i straha zbog odnosa u toj vezi (»I kad si tu, ja igram sporednu ulogu«). Najneobičniji trenutak albuma zasigurno je »Treptaj«, nesvakidašnja kombinacija folka i srednjovjekovlja u ljubavnoj baladi koju eteričnim glasom ukrašava i uzvisuje Laura Po.


»Treptaj« je svojom posebnošću i patinom nekih davnih vremena dobar uvod za završnu razigranu i rockersku »Hej bejbi«, pravu a la Lou Reed & Velvet Underground sekvencu u kojoj je ta rasplesana rock žestina idealna za tekst koji govori o razračunavanju i razilasku (»Vrijeme je da si oprostiš, da mi oprostiš, da zaboraviš, da ne prilaziš…«).


Za sam kraj Polaridi ostavljaju alternativnu verziju »Ne budi me« s vrlo dojmljivim vokalom Laure Po i ozračjem koje potvrđuje kako Polaridi mogu biti i vrlo dobar indie rock bend.


Naslov s porukom

Najavljujući svoj debitantski album Šošić i Pavlović kažu:


»Napokon smo uspjeli u namjeri da sve pjesme stavimo na jedan nosač zvuka. Odlučili smo se za vinilno izdanje jer nam je to bila velika želja i ispunjenje dječačkih snova.


Album nosi naziv »Kratki pogledi« jer kad je ta pjesma nastala, znali smo da ima neke glazbene i ljudske kemije među nama, a ujedno je i dobar naziv s porukom »kratko pogledajte /škicnite« u naš album.