INTERVJU

ONE POSSIBLE OPTION Riječki bend na Zvečki predstavlja drugi album

Marinko Krmpotić

Foto: FILIP KOVAČEVIĆ

Foto: FILIP KOVAČEVIĆ

Albumom se provlači motiv iskrenosti i ogoljenosti. U svojem temelju, "Eter" je album poniznosti, skromnosti i suosjećanja



Riječki rock sastav One Possible Option ljubiteljima rocka uljepšao je proljeće pojavom svog drugog albuma. »Eter« je privukao veliku pažnju i pobrao jako dobre kritike i reakciju publike. Promociju jednog od trenutačno najprodavanijih albuma u Hrvatskoj bend će započeti nastupom na Zvečki 13. srpnja.


S Denijem Kasapovićem, pjevačem sastava, razgovor počinjemo pitanjem kako je album nastajao i koliko je vremena trebalo za stvaranje ove zaokružene cjeline.


– Trudimo se zadržati nevinost u pristupu, pa je album nastao iz jednostavne potrebe da radimo nešto novo, za nas je sama nepredvidivost u trenutcima kreativnosti najuzbudljivija.




Pored toga, glazba odražava ono kroz što umjetnik prolazi, ona gotovo poput terapije pomaže u procesiranju emocija, jer one su pogonsko gorivo za kreativnost, a u opuštenom radu na površinu izlaze i one koje su zakopane malo dublje. Ono kroz što smo prolazili privatno, očito je tražilo od nas ovakav album.


Vremenski, čini mi se da je za svaki naš album potrebno dugo vremena da se zaokruži, i prvi »No King«, a tako i aktualni »Eter« su nastajali otprilike po četiri godine svaki.


Prve skice pjesama koje su se našle na ovom albumu, nastajale su već i prije nego je prvi album bio objavljen, ozbiljnije smo krenuli u rad sredinom 2022. godine, a rekao bih da smo već sredinom prošle godine završili sve pjesme, iako su se neke sitnice mijenjale do samog kraja kako se koja pjesma miksala i masterizirala.


Nadahnjuju nas »obični« ljudi

Na pitanje o glazbenim uzorima, Kasapović kaže:


– Imamo malo glazbenih uzora iako volimo i slušamo glazbu puno… Puno više je kako bi se reklo »običnih« ljudi koji nas nadahnjuju; manje poznatih i više onih koji su prošli život spuštene glave, ali i čista obraza. Puno znače takvi i omjer njihove važnosti na ovom svijetu nije jedan naprema jedan, oni daju svjetlo za stotine pa nekad i tisuće onih koji ne proizvode svjetlo.

Dekonstrukcija osobe


Što ste htjeli reći albumom, tko piše testove, a tko glazbu?


– Generalno se čitavim albumom provlači motiv iskrenosti i ogoljenosti. Album se na neki način bavi dekonstrukcijom osobe, tako da se gledajući unutra, traže odgovori zašto se na nediskriminaciju, jednakost i osnovnu etiku, iako su prihvaćene kao temeljne vrijednosti, i dalje mora podsjećati.


U svojem temelju, ETER je album poniznosti, skromnosti i suosjećanja, album u kojem se gledajući unutra suočavamo s preuzimanjem odgovornosti za naše vlastite postupke.


To je tema koja se isprepliće kroz sve pjesme, ali iz puno različitih uglova. Tekstove piše moj otac Zdravko Kasapović, osim pjesme »Eter«, koju je napisala moja majka Karmen Kasapović.


Glazba kreće od mene, s time da smatram da bez uha i savjeta oca, pa i ostatka benda, ne bi to bilo to. To je na neki način i nužda jer ja ne mogu slagati samo vokale, potrebna mi je glazba na koju se naslanjam, a poslije se to sluša zajedno, cjepidlači i razrađuje, što volimo. Prijevodi i uobličavanje na engleski također padaju na mene.


Zašto vas baš te teme kao bend zanimaju?


– Pa to je otprilike jednostavno… Kreneš u život, onako veseo, neopterećen, tu si da bi stvarao prijateljstva, družio se, uzvraćao dobrotu s dobrotom i širio dobre vibre, jel?


Ok… I onda krene život, od osnovne škole, klinci komplekse koje im prenose starci, dalje nabijaju drugima, pa tako odmah krene: »gle kako su ovom žuti zubi«, »gle kako je ovome masna kosa« ili »gle kako su njoj stare cipelice«.


Ne znam, eto, nije mi lijepo živjeti u takvom svijetu. A onda dođeš u neke godine pa vidiš da pravog razgovora niti nema, rijetko kome je stalo kako je osoba do njih, svatko predstavlja sebe, kao hodajuća reklama, impresionira, opet iz tih kompleksa manje vrijednosti koje svi svima konstantno nabijamo.


Pa tako i kad stisne, svatko grabi za sebe, jer nema povjerenja u ovog do… Dolazimo do jednostavnog mentaliteta prestrašenog krda, koje trči, bez da zna zašto trči, neka grančica je puknula, prvih nekoliko goveda potrčalo i sada gazimo preko onih koji se spotaknu i završe nam pod nogama…


Uglavnom, da skratim priču, ovaj svijet, kada čovjek ne trči baš za statusom, pa ima vremena pogledati malo oko sebe, i nije neka predivna bajka… A svi volimo upirati prstom u sve samo ne u same sebe.


Eto, mi kao bend mislimo da je sam čovjek dio problema i da bi lakše bilo ako svatko od nas poradi sam na sebi. Za to je potrebno imati i želudac i hrabrosti, pa glazba nije baš nježna i sladunjava sve vrijeme iako ima trenutaka ljepote.



Foto: FILIP KOVAČEVIĆ

Rock je energija


Vrlo dobro koristite za rock netipične instrumente (synth, gudači…). Zašto ste odlučili tim instrumentima upotpuniti svoj zvuk?


– Prvenstveno jer imamo priliku, kad sam počeo svirati kao klinac, počeo sam se baviti i produkcijom kroz programe kao Nuendo, FL studio, Ableton Live itd…


Tada nisam imao bend i priliku za kreativni output, pa mi je to služilo da radim pjesme i razvijam se, a potreba za kreativnosti i snalažljivost rade čuda, haha… S vremenom sam razvio specifičan pristup tome svemu i to je postalo dio mog izražavanja. Bilo je nekako prirodno da se to s vremenom uključi u bend.


Ono što je meni ključno u tome je da ne koristimo gotove fraze, ne sampliramo druge pjesme, ne skidamo gotove loopove s neta, svi se ti instrumenti u našim pjesmama sviraju i komponiraju od tona do tona i zvuk se oblikuje, a isprepleteni su s onime što radi gitara, bas ili bubanj.


Uglavnom, dosta smo ponosni i na taj dio i smatramo ga produženom rukom u oblikovanju zvuka. Na kraju krajeva, kao bend ne gledamo na rock’n’roll kao nešto gdje se treba držati neke šablone, smatram da sva glazba koja se veže uz šablonu, preskače najvažniji dio, a to je da se svaki trenutak iskoristi da čovjek bude kreativan i izrazi nešto, pa makar i svoj ukus i određenu estetiku koja svojim odabirima svu tu emociju zaokružuje.


Za nas, rock je energija, iskrenost, a pjesma može biti sladunjava, licemjerna ili se baviti trivijalnim temama i kada ima i kada nema elektronike, tu je za nas važno da se bavimo onime što nas pokreće da nešto kažemo.


Kao i elektroniku, netko nam može upravo zamjeriti uporno tupljenje ozbiljnim porukama, znamo da neki od glazbe očekuju samo zabavu.


Novi singl »Paper Planes«

Album objavljen na vinilu za Croatia Records, bend predstavlja novim singlom »Paper Planes«, pjesmom koja govori o prolaznosti, ali i kutu gledanja uz koji to sve možda i nije tako strašno.


– Naravno, tekst ima više slojeva pa nam je drago da je ova pjesma neplanirano dobila svoj lyric video, poručili su iz benda.

Radno ljeto


Sjajan je omot albuma. Tko je autor?


– I mi smo oduševljeni omotom, sve je što smo željeli da bude, pa i više! Autor omota je Igor Jurilj (aka Yellow Yuri) koji je kao ilustrator, između ostalog poprilično poznat i u svijetu, na primjer, njegova ilustracija Britney Spears prikucane na križu napravljenom od novčanica američkih dolara bila je jedan od glavnih vizuala Free Britney pokreta, a njegove je radove na svojim mrežama dijelio i sam Elton John.


Radi se o osobi čiji veliki talent za crtanje upravo dolazi do izražaja kroz senzibilitet i mogućnost da uhvati i u prvi plan upečatljivo prenese poruku. Imali smo sreću što se Igor u ovoj glazbi potpuno pronašao, nama je bilo lako prepustiti se i vidjeti kako netko kome vjeruješ sam doživljava te pjesme i poruke, a da ga ne ukalupiš nekakvim prohtjevima, jer ljudi se najbolje izražavaju kada im pustiš slobodu.


On je zauzvrat jednim simbolom uhvatio čitavu poruku i emociju albuma i napravio nešto što čak i samo, bez albuma, može stajati kao djelo sa snažnom porukom, a zajedno s glazbom čini čitav koncept potpunim. Zahvalni smo na talentu i povezanosti.


Kad počinje koncertna promocija albuma, gdje će vas se moći vidjeti i čuti?


– Prvo se družimo s riječkom publikom 13. srpnja na Zvečki, nakon toga slijede Fužine 26. srpnja, zatim zagrebačka promocija albuma u Močvari 11. rujna, u listopadu svraćamo u Puli (12. 10.) i u Šibenik (26. 10.), dok za studeni uz Karlovac (16. 11.) i Knin (22. 11.) uskoro najavljujemo još dvije svirke. U svakom slučaju, datumi će se još dodavati stoga svakako pratite naše mreže.