Povratak hrvatskih alternativaca

Novim žanrovskim zaokretom u pjesmi “Iskra” Seine najvaljuju četvrti album

P. N.

Foto: Marina Uzelac

Foto: Marina Uzelac

Još neimenovani novi album je prvi za diskografsku kuću Menart. "Iskra" je inspirirana američkom grupom Animal Collective i knjigom “Nepobjedivo sunce” ruskog pisca Viktora Pelevina



Pjesma “Iskra” prvi je singl grupe Seine s njihovog četvrtog, zasad neimenovanog, albuma. Ovo je njihov prvi album za Menart, a singl prati i animirani spot zagrebačke vizualne umjetnica Amio, pravim imenom Ivana Ljubičić.


Pjesma je inspirirana američkom grupom Animal Collective i knjigom “Nepobjedivo sunce” ruskog pisca Viktora Pelevina. Band pjesmu opisuje prigodnim citatom:


Seine je glazbu i produkciju radio u studiju Radost!. Miksali su Milan Bjelica, srpski producent poznat po suradnji s grupama Repetitor i Buč Kesidi, i Dimitrij Petrović, bubnjar i producent grupe Seine. Pjesmu je masterirao također Milan Bjelica.




Seine kao kantautorski projekt Ivana Ščapeca nastao je još 2008. u srednjoj školi i s vremenom evoluirao u jedan od najzanimljivijih regionalnih bendova nove generacije. Počevši kao gitarski indie-punk bend, 2017. godine izbacili su svoj hvaljeni debitantski album “Sno Sna” za Moonlee Records (SI) i VOX project (FR). Uz produkciju kultnog beogradskog producenta i autora Borisa Mladenovića, grupa je počela i svoju dugogodišnju suradnju s pančevačkom režiserkom Marinom Uzelac, čiji je stop-motion videspot za pjesmu “Šilo” osvojio brojne nagrade. Uslijedila je regionalna, kao i europska promocija ploče, s nekoliko dužih europskih turneja gdje Seine stiče status koncertne atrakcije.


Nepunih godinu i po nakon debi albuma koji se bavio snovima, bend izbacuje svoj drugi album pod nazivom “22”, koji je također konceptualno zaokružen, no ovaj put oko teme novca. U produkciji bubnjara grupe, Dimitrija Petrovića, gitarama se sve više pridružuju elektronički zvukovi, a tematska preokupacija iz intimnog seli u političko.


Tek što su najavili novu europsku turneju te dobili nominaciju zanajbolji europski nezavisni album “IMPALA”, grupa je morala otkazati sve svoje koncertne aktivnosti uslijed pandemije. Tako dvije pandemijske godine provode u studiju snimajući svoj treći album “Naizust”, tek sporadično nastupajući.  Njihov treći album koji je završio na vrhu svih kritičarskih godišnjih lista ponovno predstavlja veliki odmak od zvuka koji su dosad ustanovili, gdje gitare skoro u potpunosti zamjenjuju sintevi, a bubnjeve bitovi. Anksioznost i krik drugog albuma zamjenjuju šapat, tople melodije i trip-hop ritmovi, a tematska preokupacija ponovno nalazi svoj centralni motiv, ovaj put u ljudskom jeziku i riječima.