RECENZIJA

Novi album sedamnaestogodišnje hrvatske glazbenice Wilhelmine Agnes: Iznimno rijedak i neobičan projekt

Marinko Krmpotić

Foto: Promo

Foto: Promo

Devet pjesama vezanih uz izmaštanu priču o osmero djece kralja Ernesta Bestidnog.



Hrabro i zanimljivo u svoj drugi konceptualni album krenula je mlada sedamnaestogodišnja hrvatska pjevačica Wilhelmina Agnes. Naime, »The Children of King Ernest the Shameless« iliti »Djeca kralja Ernesta Bestidnog« za hrvatske su (pa i šire) prilike iznimno rijedak i neobičan projekt, pogotovo jer je riječ o tako mladoj autorici i isto tako mladoj ekipi koja ju je u ovom projektu pratila.



Zaokružena priča


Koncept albuma sastavljenog od devet pjesama vezan je uz izmaštanu priču o osmero nesretne djece kralja Ernesta Bestidnog, vladara koji je imao vremena za sve, osim za svoju djecu s kojom je rijetko bio, a kad bi se to i dogodilo, onda je vodilo u nove traume, strahove i patnje.




Svakome od njegovo osmero djece poimence posvećena je pjesma, a završna skladba nazvana »Summe It All« zaokružava i zaključuje cijelu priču koja pretendira i uspijeva dati prikaz života jedne u osnovi nesretne kraljevske obitelji čiju djecu kraljevsko podrijetlo nimalo ne štiti od najrazličitijih problema emocionalne i psihološke prirode, usamljenosti i osamljenosti, nedostatka očinske ljubavi, međusobnih sukoba i svađa…


O svemu tome Wilhelmina Agnes progovara kombinirajući hrvatski i engleski jezik te gradeći u svakoj pjesmi kroz stihove svoje karaktere i opisujući ih onako kako ih je zamislila u toj svojoj neobičnoj i pomalo srednjovjekovnoj priči.


Uz te »štorije« koje govore o nesretnim ljubavima, mukama života u obitelji opterećenoj svim i svačim, začecima ludila, buntovništvu i želji za bijegom, depresiji, bipolarnom poremećaju, traumama i patnjama…


Autorica nudi glazbene okvire koji su, najšire moguće rečeno, kombinacija pop zvuka i soft rocka u kojem bitno mjesto imaju piano te gudačke dionice koje osiguravaju lagani i elegantni dodir s klasičnom glazbom. Uz dobro pogođenu glazbu jak adut cijelog albuma svakako je glas Wilhelmine Agnes, kristalno jasan, čist i iznimno dojmljiv, posebno u pjesmama koje oslikavaju psihološke probleme poput zaista sjajne »Anne« ili isto tako dojmljive »Serafin«.



Teme za promišljanje


Album započinje baladom o najstarijoj sestri Sussan nakon čega slijede stihovi i glazba kroz koje su obrađeni Henriette, Anne, Maxwell, Evelyn, Lucrezio, Eugen i Serafin te već spomenuta završna »Summe It All«.


Spoje li se početna slova svih devet pjesama dobiva se, što je namjerno učinjeno, pojam »shameless« (bestidno), čime je dodatno istaknut konceptualni pristup ovom albumu »teškom« 34-35 minuta glazbe.


Iz cjelokupne postave albuma uočljiva je i vrlo jasna sklonost autorice kazalištu i filmu, a ta se naklonost otkriva i u zvuku albuma u kojem ima podosta »filmskog«, kao i u naslovnici te prvom videospotu koji donosi ozračje nekih davnih vremena krinolina i sakrivenih pogleda.


– Moja je najveća želja da u tim likovima slušatelji pronađu nekog sebi bliskog ili nekoga za koga su čuli. Da ih navedem na promišljanje o stvarima poput depresije, nesigurnosti, psihopatskih poremećaja te toksičnih i manipulativnih veza.


No, naravno, toplo se nadam da nitko u njima ne pronađe baš sebe, rekla je Wilhelmina koja je album snimala kod Tonija Tkaleca u Penthouse Music Studiju u Zagrebu.


Mlada autorska ekipa

Glazbu i tekst svih pjesama na albumu potpisuje Wilhelmina Agnes koja je aranžmane radila u suradnji sa školskim kolegama i prijateljima, Grgom Nježićem i Leonardom Maslaćem, a koji su i svirali na albumu.


Sve redom 17-godišnjaci, pohađaju Glazbeno učilište Elly Bašić. Osim njih na albumu su svirali klarinetist Juraj Panić i bubnjar Kristian Orešić, dok je Wilhelmina svirala klavir (na pjesmi »Summe It All«), violinu i akustičnu gitaru.