Foto: YouTube/Wikimedia Commons
"Nevermind" je Kurta Cobaina kao autora učinio multi-milijunašem između ostalog, dok se Lanegan nikad nije uspio obogatiti od glazbe. Da je bio potpisan pod pjesmu Nirvane...
povezane vijesti
- Nirvanin slavni album “Nevermind” dosegao brojku od 700 tjedana na Billboardovoj Top 200 listi najprodavanijih albuma
- Gahan o koncertu za Lanegana i planovima Depeche Modea: “Mark je promijenio način na koji gledam svoj glas”
- Johnny Štulić se javio i stao na stranu Novog lista i Zadarskog: ‘Gule mi kožu s leđa, ne mogu preko toga prijeći’
Iako je o sebi Mark Lanegan sve brutalno iskreno i naturalistički napisao u memoarima „Sing Backwards and Weep“, jedan od najpregnantnijih rock autora proizašao sa scene Seattlea u vrijeme eksplozije grungea, ne prestaje biti inspiracija raznim autorima da i dalje istražuju njegov lik djelo.
Jedan od njih, njujorški autor Greg Prato tako je došao na ideju da napiše knjigu o Laneganu na način da o njemu govore njegovi poznati suvremenici, uglavnom glazbenici s kojima se više ili manje družio i radio. Između dvadesetak intervjua u knjizi jednostavnog naziva „Lanegan“ zabilježen je i onaj Nicka Oliveria, osebujnog bivšeg basista stoner rock benda Queens Of The Stone Age u vrijeme kad im je i Lanegan bio nešto kao pridruženi član.
Oliveri je ponudio ekskluzivno otkriće, priču koju dosad nitko nije spomenuo.
Tvrdi u razgovoru s Pratom da mu je Lanegan rekao da je koautor „Something In The Way“ zaključne pjesme s „Nevermind“ albuma Nirvane koji je naglavačke okrenuo glazbu početkom 90-ih prošlog stoljeća. Nekako u isto vrijeme, Lanegan je – dok su njegovi Screaming Trees još postojali – snimao solo album „The Winding Sheets“ i na njemu mu je Kurt Cobain uzvratio uslugu tako da je snimao neke gitarske dionice i također sudjelovao u pisanju nekih stihova.
Umjesto da budu plaćeni ili navedeni kao kouatori što bi im donijelo neka prava, oni su jedan drugome napravili uslugu i bili kvit.
„Što god se dogodi, dogodit će se“ – prepričao je Oliveri kako su na to gledali Lanegan i Cobain u to vrijeme, kad je Lanegan u glazbenom svijetu još bio poznatiji od lidera tada još nepoznate Nirvane.
Kao što znamo, „The Winding Sheets“ nije otišao dalje od stjecanja kultnog statusa u užem krugu rock poklonika, dok je „Nevermind“ postala ključna ploča 90-ih i s tridesetak milijuna prodanih ploča jedna od najprodavanijih u povijesti.
Drugim riječima, učinila je Kurta Cobaina kao autora multi-milijunašem između ostalog, a bogatijim i dalje čini na ime autorskih prava njegovu udovicu i kćer.
Ovaj moment prilično je bio važan u slučaju Marka Lanegana koji se nikad nije uspio obogatiti od glazbe, u čemu mu sigurno nije pomagala njegova dugogodišnja ovisnost o opijatima, koja ga je u jednom trenutku dovela do toga da postane beskućnik.
Prema priči Marka Oliverija otisnutoj u novoj knjizi koja je na tržište izašla 15. veljače, sedam dana prije prve godišnjice prerane Laneganove smrti u 57. godini, Lanegan je bio svjestan da je u „dilu“ s Cobainom izvukao deblji kraj i da bi vjerojatno lagodnije živio da se njegovo ime našlo ispod te pjesme.
„Sjećam se da se malo lupao po glavi što nije došlo do toga da i on bude potpisan pod pjesmu“ – prisjeća se Oliveri.
I u knjizi se otkriva kako ovo nije jedina „greška“ u koracima vezna uz Lanegana i Nirvanu.
Naime, gitarist Screaming Trees Gary Lee Conner prisjeća se da je Cobainova udovica Courtney Love ponudila Laneganu da sa Screaming Trees snimi tada neobjavljenu pjesmu Nirvane „You Know You’re Right“ nakon Cobainove smrti. Screaming Trees su tada bili usred pripreme svog zaključnog albuma „Dust“ koji je na kraju svjetlo dana ugledao 1996. godine. Bend je bez Lanegana uvježbao instrumentalno pjesmu, no kad je ušao u studio da je otpjeva, jednostavno mu nije išlo.
„Predomislio se oko toga. I to je bio kraj te priče“ – kaže u knjizi „Lanegan“ gitarist Conner uz otvoreno pitanje „šta bi bilo kad bi bilo“.
No, upitno je bi li se usrećili sa spomenutom pjesmom. Istina da je riječ o iznimnoj stvari kao i većini iz Nirvaninog kataloga, no činjenica je da je po objavljivanju na raskošnoj kompilaciji „Nirvana“ prošla poprilično neprimijećeno.