Jedna pjesma, tri spota

MEOW Riječki bend The Romans predstavio novu pjesmu

Marko Dobrecović

Goran Troha i Nikolina Akmadža, Foto: Vedran Karuza

Goran Troha i Nikolina Akmadža, Foto: Vedran Karuza

Svemirci, mačke, bajke i kuhinjski predmeti motivi su singla i videa autorice Gee Rajić. Glazbeni broj kombinacija je pjevanog i naratorskog dijela Nikoline Akmadža



Bend The Romans jučer je u VBZ-ovoj knjižari održao predstavljanje svoje nove pjesme »Meow«. Pjesma u žanru bluegrass country sadrži zvuk prepoznatljiv za bend, a posebnost pjesme je da je nastajala od 2019. godine, dok je za potrebu ovog projekta napravljen službeni videospot, lyric video te loop video.


Od 2019. do danas


Osamljena žena u drvenoj šumskoj kolibi i njezina svakodnevna rutina, svemirac Plejedac iz mjesta Parukane i njegov leteći (kuhinjski) tanjur i sve ono što nastaje kada se njih dvoje susretnu učinit će da jedan crni mačak zavapi – »Meow!«


Najkraći je to opis onoga što se događa u novoj pjesmi grupe The Romans. Pjesmu »Meow« krasi zarazna melodija, a intrigantni tekst na engleskom jeziku čini slike iz dugih ljudskih maštanja. Svemirci, mačke, bajke i razni kuhinjski predmeti motivi su pjesme i spota. Glazbeni broj kombinacija je pjevanog i naratorskog dijela pjevačice Nikoline Akmadža. Pjevačica opisuje kako je pjesma nastajala nekoliko godina, ali i atmosferu koju su htjeli postići.




– Tekst je 2019. godine napisao Petar Brković i to na hrvatskom jeziku. Kada imate pjesmu koja uz pjevani ima i naratorski dio, dugo je trajala adaptacija na engleski jezik. Sva snimanja bila su dio tog kreativnog i lijepog procesa.


Engleski tekst pjesme napisala je Tanja Bukovčan, profesorica anglistike na FFZG-u. Ona je svojim bogatim vokabularom sjajno adaptirala tekst s hrvatskog jezika, a ja sam napravila određene preinake zbog adaptacije u ritmu, pri čemu sam se s njom konzultirala. Htjeli smo stvoriti ambijent zagušljivog bara.


Pri stvaranju pjesme koristili smo zvukove šalica, upaljača, bacali stvari po podu kako bismo dobili taj sentiment. Znate onu situaciju kad je netko na šanku, možda je malo i popio, onda vam visi na ramenu i tupi po nečemu, a vas to više-manje ne zanima, kaže pjevačica.


Pjesmu su iznijeli Goran Troha, Tilen, Dino, Petar i Ivica iz benda The Romans, a svoj obol dala je i mačka Milica čije je mijaukanje šećer na kraju ove kompozicije.



Scena iz spota, Foto: Press

Magija života


»Meow« je prikazana i kroz tri videoizraza koje je osmislila i iznijela Gea Rajić, a službeni videospot sniman je u Mrzlim Vodicama u kolibi Konak stare mame. Spot istražuje pojam svakodnevice kao slojevitog prostora u kojem se magijski i uobičajeni aspekti isprepliću, često neprimijećeni zbog rutinske percepcije.


Unutar malene kolibe djevojka provodi vrijeme u ponavljanju svakodnevnih radnji – kuhanju čaja, čitanju knjige, promatranju svijeta kroz prozor. Njen jedini suputnik, crni mačak, podsjetnik je na njezinu izoliranost, ali i simbolička slika magijskog elementa.


Tanjur se preobražava u leteći objekt te ga protagonistica slijedi prema šumi, prelazeći iz sigurnosti poznatog u prostor neočekivanog. Video naglašava kako je »čudo« često već prisutno u našem životu.


Umjesto bijega, potrebno je sagledati svakodnevicu iz nove perspektive. Odlazak iz kolibe u simboličkom smislu znači izaći iz rutine, ali istovremeno otkriti ljepotu i magiju u svakom njenom segmentu. Sve to stoji u najavi pjesme, a sam proces opisuje i redateljica Gea Rajić.


– Goran i The Romans tražili su da napravimo tri videoizraza za ovu pjesmu, što mi je bilo neobično i zanimljivo iskustvo jer smo to napravili kroz tri različita stila. Najopsežniji projekt je bio službeni videospot koji smo radili u Gorskom kotaru i spot produbljuje priču koju sama pjesma nosi, a pritom je sam spot zadržao magijski karakter pjesme, zaključila je Gea Rajić.



Publika na promociji, Foto: Vedran Karuza