Foto: Alberto Cabello/Wikimedia Commons
Prava je kupila švedska tvrtka Pophouse Entertainment Group koja stoji iza virtualnih koncerata ABBA-e. U publici je sjedila publika koja na pozornici gledala ABBA-u iz najboljih dana, ali ne žive ljude već njihove digitalne avatare. Nešto slično žele napraviti i s grupom KISS
povezane vijesti
Legendarni američki hard-rock bend KISS završio je svoju priču tamo gdje ju je i započeo pola stoljeća prije, u New Yorku, koncertom u Madison Square Gardenu 2. prosinca 2023. u okviru svjetske turneje znakovitog naziva “End Of The Road“. U sklopu te turneje po prvi i zadnji put nastupili su i u Zagrebu u ljeto 2022. godine.
Kad bendovi kažu da je neka turneja zadnja, često se dogodi da ima nekoliko „zadnjih“, no danas je došla konačna potvrda da Kiss više nikad neće stati na pozornicu zajedno. Izrekao je to Gene Simmons danas za Associatrd Press.
„Nema više live turneja, stvarno. Nećemo ponovno ići na turneju kao Kiss i točka. Nikad više nećemo nanijeti šminku na lice i izaći na pozornicu“ – prilično je kategoričan frontmen benda s gotovo mitskim statusom. Po mjerilima neuništivih Rolling Stonesa možda nisu previše stari, no osnivači Simmons i Paul Stanley prebacili su 70-u godinu života i očito misle da je vrijeme za povlačenje. No, u slučaju Kissa i poslije definitivnog kraja ima života.
Izjava je dana u okviru možda i veće vijesti što se njih tiče. Da namjeravaju definitivno okačiti instrumente o klin kao bend i odlaze u zasluženu mirovinu, sugerira svježa informacija da su upravo postigli dogovor sa švedskom tvrtkom Pophouse Entertainment Group o prepuštanju prava na njihove pjesme, ali i ime i ostalu intelektualnu imovinu vezanu uz bend. Prodaju lik i djelo, dakle. Prema podacima koje je objavio AP, ugovor je težak vrtoglavih 300 milijuna dolara.
No, ova transakcija nije puko prepuštanje nekoj tvrtki da ubire tantijeme od izvođenja glazbe kakvim smo svjedočili u zadnje vrijeme kod velikana poput Boba Dylana ili Brucea Springsteena. Ovdje je riječ o produžavanju priče o Kissu, čak i u koncertnom smislu. Naime, iza švedske tvrtke stoji najposlovniji od članova legendarne ABBA-e Björn Ulvaeus koji se pak udružio s kompanijom za specijalne efekte Industrial Light & Magic slavnog filmaša Georgea Lucasa. Zajedno su već najavili revolucionarno „oživljavanje“ bendova koji više ne postoje koncertom „ABBA Voyage“ u Londonu. U publici je sjedila publika koja je imala priliku gledati na pozornici ABBA-u iz najboljih dana, ali ne žive ljude već njihove digitalne avatare. Nešto slično žele napraviti s Kissom, tamo negdje od 2027. godine.
Drugim riječima, i stare i nove generacije obožavatelja moći će uživo uživati i koncertima grupe KISS iz dana kad su bili u naponu snage. Jedino što neće gledati u žive ljude. U današnjem digitalnom svijetu se više ne možemo čuditi bilo čemu, virtualno postaje novo normalno.