Foto: Privatna arhiva PZM Josip Kaplann
Kaplanovci se nadaju da će osjećaji zajedništva, druženja i ljubavi koji su ih preplavili dok su radili na pjesmi prepunoj emocija topline, bliskosti, familijarnosti barem upola doći do publike
povezane vijesti
Riječki Pjevački zbor mladih »Josip Kaplan« predstavio je novu pjesmu i videospot. Riječ je o prvoj autorskoj skladbi etablirana zbora, »Božićni osjećaj«, koja je prepuna emocija topline, bliskosti, familijarnosti – svega onoga što Božić u svojoj suštini jest.
Autor teksta, glazbe i vokalnog aranžmana je Luka Demarin, ujedno i član zbora. Kaplanovci se nadaju da će osjećaji zajedništva, druženja i ljubavi koji su ih preplavili dok su radili na pjesmi barem upola doći do publike.
“Pjesma je nastala u siječnju 2021. tijekom zimskih praznika nakon teške godine obilježene koronavirusom i lockdownom. Upravo su me takva godina i okružje inspirirali da napišem božićnu pjesmu koja govori o zajedništvu, ponovnoj socijalizaciji i svim onim toplim osjećajima koji su nam svima nedostajali tijekom izolacije.
Isprva ta pjesma nije bila planirana za izvedbu zbora, no brzo se rodila ideja obrade u zborskome stilu, a nisam imao dvojbe kojem ću je zboru prvo ponuditi. S obzirom na to da sam bio u kontaktu s prof. Doris Kovačić, umjetničkom voditeljicom »Kaplana«, zajedno smo dobili ideju da se pjesma obradi za peteroglasni zbor uz izmjene solista u stilu band-aida, a ubrzo sam se i sam pridružio zboru”, rekao je Demarin.
Kreativan posao
Skladanje aranžmana proces je koji neprestano traje te je mnoge izmjene trebalo popratiti tijekom uvježbavanja dionica, pa i na kraju tijekom snimanja kada je trebalo brzo reagirati i usvojiti naučeno.
“Da, pisanje aranžmana za zbor bio je vrlo kreativan posao jer sam nastojao da se svi glasovi međusobno prepliću i nadopunjuju tako da nikome ne bude dosadno.
S te su strane dionice u aranžmanu izuzetno zahtjevne, no »Kaplan« kao zbor obožava vokalne izazove te je zato s razlogom svake godine sve bolji. Posljednja faza bila je studijsko snimanje kod Ivana Popeskića, snimatelja i glazbenoga producenta, čijom sam se stručnošću u njegovu produkcijskome poslu izrazito oduševio.
Snimanje, miks i mastering zapravo su ogroman posao, a Popeskić se tu izrazito dobro snašao hladne glave te prepun znanja i iskustva, a njegovi su savjeti dodatno upotpunili cijelu zvukovnu priču”, dodao je.
Osim audiosnimanja gdje su na domaćem terenu, Kaplanovci su se odlično snašli i u videosnimanju kao glumci. Za fantastične ideje scenarija i režije koje su savršeno uhvatile i pratile nit vodilju same pjesme zaslužna je zborašica Margareta Širola, a snimanje, montažu i kolor potpisuje Karlo Marković.
Ekspresno snimanje
“Spot prati samu pjesmu koja, što se kraj više bliži, postaje sve jača i moćnija. Važan dio inspiracije bile su i prošle dvije zborske sezone. Nažalost, puno se puta dogodilo da smo bili primorani otkazivati probe i nastupe te stvarnu interakciju zamijeniti strogim četirima okvirima kvadratića na Zoomu i četirima zidova naših domova.
Osim što je zborsko ‘pjevanje u kvadratićima’ postalo izrazito popularno, naši kvadratići predstavljaju upravo to razdoblje izoliranosti i otuđenosti. Taj dojam kroz spot naravno nestaje, naši se kvadratići opet spajaju, i u spotu i u životu, te se zamjenjuju prijateljstvom i zajedništvom“, rekla je Širola i dodala:
“Snimanje smo obavili zbilja ekspresno. Glavninu materijala snimili smo u svega dva dana i to u MO-u Draga, u kojem zbor i inače ima probe te svakako ovim putem od srca zahvaljujemo Dragici Fadljević i Jasni Rendulić.
Zadnji dio spota snimili smo u prekrasnoj Villi Ružić, koju nam je velikodušno ustupio profesor Theodor de Canziani te smo mu zbog toga izuzetno zahvalni. Valja spomenuti i slastičarnicu Cacao, kojoj zahvaljujemo na izvrsnim delicijama, ujedno i ukrasima koji su služili kao rekviziti tijekom snimanja. Po završetku snimanja preostalo je složiti i montirati snimljeni materijal – to smo također obavili Karlo i ja”.