RAT ZA GLEDATELJE

“Propagandni” rat za TV-ponudu programskih paketa: Najveće su žrtve gledatelji

Vladimir Mrvoš

Podaci o gledanosti TV-programa u veljači

Podaci o gledanosti TV-programa u veljači

»Rat« sportskih i informativnih TV-programa između A1 i United Medije je rat telekomskih operatera za korisnike i to je normalan odnos za prevlast na multimedijskom tržištu. Ide se toliko daleko da se kaže da se u Hrvatsku prenio »telekom rat« s primjesama politike iz susjedne Srbije



Televizija je ušla u potpuno novo doba i kakva je dosad postojala, zapravo je možemo u potpunosti zaboraviti. TV-signal više se ne treba »hvatati« s obližnjeg brda, niti klasična kabelska, odnosno (internet TV) IPTV nije svemoguća. Satelitski TV priča je za sebe, a ima prednost jer je uglavnom besplatan i donosi programe u 4K rezoluciji.


Ono što je trenutačni hit je »androidna televizija«, odnosno kada klasičan TV postane mobitel s velikim ekranom pa se putem aplikacija mogu gledati na stotine programa iz cijelog svijeta, pa mnogi i besplatno. Tako na primjer putem »TV androidnih aplikacija« iz Kine i Rusije možete besplatno gledati brojne TV-programe iz Europe i SAD-a koji se inače naplaćuju. Slika je vrhunske kvalitete, pa čak ni internet ne treba biti posebno brz.


Borba za tržište


Pojavile su se i brojne aplikacije koje čak naplaćuju gledanje na taj način korisnicima u Hrvatskoj. Nedavno se pojavila tvrtka iz Češke koja nudi programski paket gledateljima u Hrvatskoj za 39 kuna mjesečno. Ne morate imati nikakav dodatan uređaj, već samo androidni TV. U toj cijeloj šumi TV-ponude, naravno da je došlo do pravog rata za TV-gledatelje u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj.




Trenutačni »rat za gledatelje« sportskih i informativnih TV-programa između A1 i United Medije zapravo je rat telekomskih operatera za korisnike i to je sasvim normalan odnos za prevlast na multimedijskom tržištu.


Ide se toliko daleko da se kaže da se u Hrvatsku prenio »telekom rat« s primjesama politike iz susjedne Srbije, iako se zapravo radi o uobičajenoj borbi za gledatelje, zapravo potrošače, u kojoj se ne biraju sredstva. Lokalni telekom igrači više ne postoje, globalni telekomi igraju lokalno, a najveće su žrtve naivni i neinformirani gledatelji koji ponekad plaćaju zbog svojeg tehničkog neznanja i TV-programe
koji im se zapravo na neki način nude besplatno.



»Rat priopćenjima« postao je u posljednja dva dana zapravo »propagandni rat« za TV-ponudu programskih paketa, odnosno onih TV-programa koji po nekim mjerilima zapravo imaju minornu gledanost. Zanimljivo je da informacije za medije u Hrvatskoj uglavnom prtistižu iz susjedne Srbije jer su tamo sjedišta tih programskih TV-paketa.


tv


Ponajbolji sportski sadržaji


Tako iz Arene Sport kažu da će programi u sastavu medijske grupacije Arena Channels Group od 29. ožujka biti dostupni svim korisnicima A1 TV-usluga što, uzevši u obzir da se radi o ponajboljim i najkvalitetnijim sportskim sadržajima, poput 1. HNL, Lige prvaka i Europa Lige znači i velike promjene na hrvatskom TV-tržištu.


Arena Sport ekskluzivan je nositelj prava u regiji za najkvalitetniji sportski sadržaj i samo na programima ove medijske kuće gledatelji će moći uživati u nogometnim utakmicama 1. HNL, Lige prvaka i Europa Lige, talijanske Serie A, francuske Ligue 1, najkvalitetnijem svjetskom i regionalnom košarkaškom sadržaju kroz televizijsko praćenje natjecanja u NBA i ABA ligama.


Kanali Arena Channels Group već su bili prisutni na tržištu Republike Hrvatske, ali će nakon službeno potvrđene suradnje s operatorom A1 Hrvatska prisutnost Arena Sport kanala biti moguća za gotovo sve korisnike PayTV usluga.


Tako će od 29. ožujka ljubitelji sporta na A1 TV-platformama imati priliku uživati u šest Arena Sport kanala te specijaliziranom programu posvećenom borilačkim vještinama na kanalu Arena Fight. Osim premium sportskog programa, Arena Channels Group domaćim korisnicima donosi i tri glazbena kanala iz Toxic grupacije.


Dodatak 1. srpnja


Usto, samo nekoliko mjeseci kasnije, točnije 1. srpnja ove godine ponuda će biti još bogatija jer će svi korisnici A1 Hrvatska u svom paketu imati još četiri dodatna kanala, Arena Sport 7 – 10. Majstorije Dončića, Bogdanovića, Šarića te virtuozne nastupe Mandžukića, Rebića, Perišića, Brozovića i mnogih drugih, kao i rasplet neizvjesnih završnica 1. HNL, Lige prvaka i Europa lige korisnici A1 TV-a moći će uživo pratiti tijekom tekuće natjecateljske sezone.


Od sljedeće sezone na kanale Arena Sporta stižu i Luka Modrić i Ivan Rakitić.


Arena Sport otkupila je i ekskluzivna prava na prijenos španjolske La Lige kao i na prijenose novog europskog natjecanja – UEFA Europa Conference League gdje se očekuju zapaženi nastupi hrvatskih klubova. Nacionalna nogometna natjecanja u zemljama regije, najbolji europski rukomet, odbojka i vaterpolo stanuju na adresi Arena Sport TV-kanala.


Tako je ova medijska kuća politikom okrupnjavanja atraktivnih sportskih natjecanja u 2021. izrasla u najvećeg agregatora premium sportskog sadržaja u regiji te postala pružatelj najtraženijih i najgledanijih sportskih događaja. A upravo će krajnji korisnici – domaći zaljubljenici u sport – imati najviše koristi od sklapanja ovakvog ugovora jer napokon će na jednom mjestu moći pratiti najvažnije svjetske sportske događaje.



Netočni navodi


A1 se odlučio za ovu ponudu Arena sporta jer, kako se navodi u njegovu priopćenju, unatoč svim njegovim nastojanjima da osigura nastavak prikazivanja Sport Klub kanala, vlasnik TV-prava uz gubitak nekih atraktivnih natjecanja postavio je neprihvatljive uvjete za produljenje ugovora. »Njihovim prihvaćanjem, pružanje TV-usluge našim korisnicima više ne bi bilo moguće pod jednako povoljnim uvjetima«, kaže se u priopćenju A1.



Na ovu izjavu stiže nova informacija iz United Medije, u kojoj se kaže da su netočni navodi A1 jer da je United Media ponudila jednake uvjete i jednaku cijenu kao dosad. Tako se kaže da su navodi operatera A1 da je United Media postavila neprihvatljive uvjete za nastavak suradnje s njima apsolutno netočni i ne odgovaraju istini. »Ovom operateru je ponuđena distribucija naših kanala pod jednakim uvjetima i po jednakoj cijeni koja je vrijedila i dosad«, dodali su.



– Spremni smo i javno objaviti ponudu dostavljenu A1 kako bi se svi uvjerili da nije istinita ni tvrdnja da bismo morali poskupjeti svoje usluge ako bismo nastavili distribuciju SK i N1 kanala, kaže se u priopćenju, ali ne slijedi nikakav dokument koji bi to potvrdio.
Sportskim fanovima, koje je A1 priopćenjem informirao da su im kroz ponudu Arene osigurali najtraženiji sportski sadržaj, moramo reći da Sport Klub i dalje ima prava prijenosa Premier Lige, FA Cupa, Bundeslige i Bundeslige 2, da će ekskluzivno prenositi utrke Formule 1 i MOTO GP-a kao i da je ova televizija vlasnik licenci za najprestižnije košarkaške turnire Euroligu i Eurokup.


Bez informiranja na N1


Samo na Sport Klubu gledatelji će moći pratiti europsko i svjetsko prvenstvo u košarci i za žene i za muškarce, kao i kvalifikacije za Olimpijske igre u Tokiju. Tu su i ATP turniri, Wimbledon, hokejaška i NFL natjecanja kao i talijanska Pallacanestro liga. I da ne zaboravimo UFC natjecanja koja se prenose na Fight kanalu, kaže se u priopćenju United medie.



– Ništa od tih prestižnih natjecanja sada neće moći gledati jer ih televizija srpskog državnog Telekoma, Arena Sport nema u svojoj ponudi. Iako raspolažu nelimitiranim budžetom i novcem svih građana Srbije, taj se kanal ipak ne može pohvaliti najatraktivnijim sportskim sadržajem, kaže se u priopćenju United Medie, kao da gledatelje u Hrvatskoj zanimaju njihovi interni problemi u susjednoj državi.



U nastavku priopćenja United Media kaže da odlukom A1 da ne nastavi distribuciju United Media kanala gledatelji nisu izgubili samo mogućnost praćenja prijenosa mečeva i utakmica, izgubili su i mogućnost informiranja na televiziji N1, koja je jedna nepristrana, objektivna medijska kuća i jedna od najcitiranijih u Hrvatskoj.



Najgledaniji besplatni programi


Inače, N1 program može se besplatno gledati putem interneta, a nije poznato koliko ga United Media naplaćuje kabelskim operaterima, pa je već ranije ispao iz ponude nekih drugih pay TV-programa u Hrvatskoj.



– Na ponudu za samostalnu distribuciju N1 kanala nisu odgovorili ništa, nego su se zahvalili i zaključili da ne žele nastaviti suradnju, kaže se u priopćenju United Media i zaključuje: Vjerujemo da će gledatelji najbolje pokazati što misle o odluci A1 da iz svoje ponude isključi najbolji sportski i najgledaniji news kanal u Hrvatskoj.



I dok se rat za TV-gledatelje intezivno nastavlja, zbog obilja TV-programa običan gledatelj izgubi više vremena za prebacivanje s jednog programa na drugi – koji dodatno plaća, a prema istraživanju gledanosti, najviše vremena gleda one programe koji su besplatni. Naravno, ako tu ne ubrojimo obveznu TV-pristojbu koju mora plaćati. Ali to je priča za sebe, jer mnoge zemlje više i ne naplaćuju TV-pristojbu.