(PRE)SKUPA ZABAVA

Ovo su cijene za neke koncerte ovoga ljeta. Jedna je diva tražila 486,5 eura za premium ulaznicu i rasprodala pulsku Arenu

Ian Tataj

Foto Leona Todorović

Foto Leona Todorović

Dok se za neke od ovih koncerata za neke jeftinije karte trebalo izdvojiti oko osamdeset eura, najskuplje su karte u ponudi dosegnule više od četiristo eura



Cijene ulaznica za ovogodišnje koncerte na velikim pozornicama Pule imale su i imaju nevjerojatan raspon. Naravno, ovo, po nekakvom objektivnom stajalištu »najbogatije«, ili barem, svjetskim imenima najpopuliranije pulsko ljeto, dovelo je već imena poput Due Lipe, Avril Lavigne, i Duran Duran u Arenu, a još ondje, 30. i 31. kolovoza nastupa Andrea Bocelli. Dok je potonji već nastupao više puta u Hrvatskoj, a u Areni je »povratnik«, mnogi od ranije navedenih, prvi su put u premijerno nastupili u amfiteatru i Hrvatskoj.


Dive i megazvijezde


Dok se za neke od ovih koncerata za neke jeftinije karte trebalo izdvojiti oko osamdeset eura, najskuplje su karte u ponudi dosegnule više od četiristo eura. Rekord je postavila Dua Lipa, Andrea Bocelli je odmah iza nje, a najjeftiniji je bio upad na koncert jedine hrvatske izvođačice, Doris Dragović.


(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimio Luca Rosseti)


Glazbena diva Dua Lipa nastupila je 9. lipnja, a za njen su se koncert mogle naći ulaznice po 139 eura za ložu, 109 za parter, 99 za tribinu, 79 za travu, i senzacionalnih 486,5 eura za premium ulaznicu. Ne samo to, već je Dua Lipa rasprodala Arenu samo nekoliko minuta od najave koncerta.




Avril Lavigne nastupila je 17. lipnja, a za razliku od nove pop kraljice, »starija« kraljica dosegla je samo kojih 150 eura za stajanje na platou. Druge su cijene bile 65 eura za travnjak, 88 eura za tribine i isto toliko za stajanje u parteru.


Bend Simple Minds dana 3. srpnja, imali su istu najvišu cijenu, dakle 150 eura za stajanje blizu bine, za stajanje kao takvo, moralo se izdvojiti »samo« 55 eura, a za 75 eura, moglo se sjediti na tribini Arene.


(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Tea Tidić/ Glas Istre)


Megazvijezda Lenny Kravitz, privukao je veliku pozornost, no za puno manje iznose; stajanje u parteru naplaćivalo se 99 eura, za sjediti na tribinama, 110, a travnjak 79 eura. Sličan je bio raspon cijena i za britanske ikone Duran Duran, za koje se maksimalni danak kretao do kojih 119 eura, i to za uobičajeno »stajanje« u blizini bine.


(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)


Doris Dragović nastupila je 4. kolovoza, a najmanja je cijena ulaznice iznosila »samo« 27 eura, i to za stajanje. Za sjedenje na tribinama se trebalo izdvojiti 32 eura, dok su lože ovaj put bile najskuplje, te se za mirnih tri sata u sjedećem položaju trebalo izdvojiti 68 eura. Nešto malo manje za sjedenje u »fan pitu«- 50 eura.


Prije nekoliko dana, 7. kolovoza, nastupio je »Nu King« Jason Derulo, za čiji su se nastup cijene ulaznica kretale od 79 do 129 eura. Najskuplje kada se pogleda raspon cijena, ulaznice su za nadolazeća dva koncerta Andree Bocellija, za koji su ulaznice rasprodane u toliko rekordnom roku da se napravila i druga koncertna večer – dakle 30. i 31. kolovoza, koštale od 191 do 350 eura za parter i tribine. Neki izvori ukazuju da su postojale i ulaznice za stajanje na nekom području Arene za 80 eura, no to djeluje poprilično fantazmagorično, ako se uzme u obzir ostale cijene.


(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)


U Malom rimskom kazalištu za supergrupu The Smile, koji su ondje svirali 15. lipnja, ulaznice su bile u rasponu od 75 eura za stajanje, 85 eura za sjedala, i do 140 eura za mjesto uz binu. Thievery Corporation, pak, zahtjevali su samo kojih 30-ak eura po early bird cijenama, nakon toga oko 42 eura, a na dan koncerta, kada se, začudo, s obzirom na popunjenost, moglo još naći ulaznica, 45. Prava bagatela. Ulaznica za Laibach, 6. kolovoza, vrijedila je, u najjeftinijem obliku samo 24 eura!


Raspon »vrijednosti«


Ove su sve cijene nemjerljive niti s izvođačima iz regije, koji su nastupali na pozornici pulskog Kaštela, a naoko niti s prošlom koncertnom sezonom u Areni. Inflacija se ne odnosi samo na osnovne namirnice, već pogađa i glazbene spektakle. Gdje li su one godine kada se za kojih 50-ak eura moglo naći ulaznice za glazbene velikane bilo gdje u Hrvatskoj…


Zanimljivo je, doduše, vidjeti kako se kreće raspon »vrijednosti« određenih pozicija s kojih se koncert gleda/sluša – Za Andreu Bocellija je najbolja pozicija ona na sjedećoj tribini, dok se za one malo bučnije i energičnije izvođače očito traži biti što bliže bini, da bi se skakalo/divljalo. A izvođači, odnosno, njihov menadžment, to očito jako dobro znaju.