Foto: Promo
U serijalu u produkciji Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske radiotelevizije dokumentarne filmove dobivaju: Neno Belan, Gibonni, Zrinko Tutić, Zlatko Tanodi, Miroslav Rus, Siniša Leopold, Saša Antić, Vjekoslava Huljić, Alka Vuica, Mladen Tarbuk, Berislav Šipuš i Frano Đurović
povezane vijesti
Nakon hvaljenih serijala »Zauvijek skadatelj« i »A Porina dobiva…« naš poznati novinar, urednik i autor dokumentaraca Toni Volarić priprema serijal »Zauvijek autor« koji će se sastojati od zanimljivih dokumentaraca o našim poznatim glazbenim umjetnicima, skladateljima, tekstopiscima…
Što donosi vaš novi serijal?
– Ovih dana završavamo snimanje nove sezone serijala »Zauvijek autor« u produkciji Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske radiotelevizije. Riječ je o drugoj sezoni serijala koji je krenuo 2017. pod nazivom »Zauvijek skladatelj«, ali je sada naslov malo izmijenjen jer će tu biti dokumentaraca i o tekstopiscima, dakle ne više samo o skladateljima.
Podsjećam, u prvoj sezoni objavljeni su dokumentarni filmovi o velikim skladateljima koji su se u međuvremenu preselili među oblake, prije svih mislim tu i jako sam ponosan što imamo filmove o Rajku Dujmiću, Đelu Jusiću i Peri Gotovcu pa danas, iako više nisu ovdje, mlađi naraštaji mogu osvijestiti važnost tih imena koja su ispisala glazbenu povijest ove zemlje, a i šire.
Izbor HDS-a
Tko će sve biti »obrađen« u ovom serijalu, koliko će nastavaka imati?
– Nekako je već uobičajeno da je u ovakvim serijalima koje radim 12 filmova o 12 umjetnika pa je tako i ovog puta. Budući da smo u serijalu »A Porina dobiva…«, radili čak 10 filmova o pokojnim glazbenicima, od Olivera do Vice Vukova, ovog puta je posao, uvjetno rečeno, nešto lakši jer je riječ o glazbenim imenima srednje generacije, ukratko, svi su, hvala Bogu, živi i danas vrijedno rade. Dokumentarne filmove dobivaju: Neno Belan, Gibonni, Zrinko Tutić, Zlatko Tanodi, Miroslav Rus, Siniša Leopold, Saša Antić, Vjekoslava Huljić, Alka Vuica, Mladen Tarbuk, Berislav Šipuš i Frano Đurović.
Kako ste birali o kome ćete raditi emisije?
– Imena o kojima će biti snimljeni dokumentarci bira Hrvatsko društvo skladatelja, a drago mi je što pokušavaju na neki način balansirati između imena poznatijih široj publici i onih nešto manje poznatih ali jednako važnih i vrijednih autora tzv. klasične ili suvremene glazbe. Poseban je izazov i užitak raditi priče o tekstopiscima koji su nerijetko dosad bili pomalo zapostavljani, a iznimno su važni za konačan oblik i popularnost nekog glazbenog djela. Na neki način sam i osobno dobio satisfakciju jer je prvi od 40 dokumentaraca koje sam realizirao bio o legendarnom novinaru i tekstopiscu Momčilu Popadiću, u to vrijeme bez ikakvog plana i proračuna, samo entuzijazmom cijele ekipe.
Privatne snimke
Gdje ste sve snimali i gdje ćete još snimati?
– Moram reći da ekipu čine snimateljica Andrea Kaštelan, tonski majstor Viktor Grabar, majstorica šminke Sanja Krstulović, a montažeri će biti Alen Horvatić i Augustin Tino Bilandžić. Snimali smo od 28. prosinca prošle godine u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Umagu, Požegi i još nekim mjestima, a u filmovima će biti i izjave sugovornika iz Brazila, Sjedinjenih Američkih Država, Mađarske, Italije, Slovenije i još nekih država u kojima žive i rade umjetnici koji su željeli govoriti o nekom od tzv. glavnih likova serijala jer su neko vrijeme profesionalno surađivali.
Zanimljivo će, recimo, biti vidjeti neke stare privatne filmiće iz djetinjstva danas poznatih autora koje su nam rado ustupili. Ne moram niti govoriti da smo radili u uvjetima pandemija, raznih stožera i zabrana, ali, evo, čini se da će sve biti u redu i na vrijeme.
Što vam je tijekom snimanja bilo najzanimljivije, najzahtjevnije?
– Kao i u serijalima »Zauvijek skladatelj« i »A Porina dobiva…« važno je dobro proučiti nečiji život i rad, a onda gledatelju na svima razumljiv način donijeti moje viđenje tih velikih i važnih karijera. Prije svega važno je da vam umjetnik o kojem radite dokumentarac vjeruje i otvori se puno više nego što to radi u redovitim razgovorima za medije.
Naime, cilj mi je da neke stvari možete vidjeti ili čuti o njima samo u filmovima novog serijala, a ne da jednostavno preslagujemo već poznate datume i imena albuma koje su objavljivali.
Dakle, emocija, trenutak u vremenu, iskrenost, otvorenost, svijest da radimo dokument za neko duže vrijeme, kao i neka vrsta profesionalnog ugleda koji autor ima u očima tih glazbenika ili tekstopisaca, ključ su uspjeha. Vi u svijesti imate nekog svog Gibonnija i njegove pjesme, ja, točnije mi, vam nudimo svoje viđenje temeljeno na istraživanju i puno iskrenog rada.
Radno ljeto
Gdje će se i kada emitirati serijal?
– Riječ je sasvim sigurno o programu Hrvatske rediotelevizije, a njihovi će urednici, prije svih iskusan majstor Tomislav Štengl, odlučiti kada i na kojem programu će serijal ponuditi gledateljima. U svakom slučaju sve će biti spremno za emitiranje u jesenskoj shemi, što opet podrazumijeva dugo radno ljeto.
Nadam se i ovoga puta velikoj gledanosti jer gledatelji vole saznati nove pojedinosti o ljudima koji su, na primjer, napisali »Igru bez granica«, »Udicu«, »Hajde da ludujemo«, »Rijeku snova«, »Malo mi za sriću triba« ili pak klasična djela koja su izvodili najbolji hrvatski, pa i svjetski orkestri i ansambli.