Vinil

Neobjavljene teme Kornelija Kovača: Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)

Ivana Kocijan

Kornelije Kovač, Foto: Arhiva Novi list

Kornelije Kovač, Foto: Arhiva Novi list

Glazba nastala za potrebe Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu 1984. godine objavljena je na vinilu u izdanju riječko-zagrebačke izdavačke kuće Fox & His Friends Records



Neobjavljene glazbene teme slavnog skladatelja Kornelija Kovača (1942. – 2022.) nastale za Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine objavljene su na vinilu »Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)« u izdanju riječko-zagrebačke izdavačke kuće Fox & His Friends Records.


Izvorno skladane za dokumentarni i reklamni film »Raport iz Sarajeva« u režiji Miodraga Zdravkovića 1982. godine, ove su glazbene teme prve studijske kompozicije Kornelija Kovača koje prethode službenim pjesmama i audiologotipima koje je skladao za ceremoniju otvaranja XIV. Zimskih olimpijskih igara.


Dvogodišnji rad


»Snimanja su na službeni poziv tadašnjeg organizacijskog Olimpijskog komiteta započela 1982. i trajala do 1984. kada je Kornelije Kovač u studiju u Beogradu stvorio pjesme koje su isprva zvučno pratile pripreme Sarajeva za Igre, polako pretvarajući grad u međunarodno okupljalište, sve do kraja Igara sa završnom hit-pjesmom »Lijepo je bilo u Sarajevu, vidimo se u Calgaryju«.




U međuvremenu je nastala i kod publike omiljena pjesma »Ne zaboravi Sarajevo«, što je samo dio ukupne namjenske produkcije Kornelija Kovača za potrebe ZOI ‘84. XIV. Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine imale su nemjerljiv status u povijesti Jugoslavije, a svjetski Olimpijski organizacijski odbor ocijenio ih je kao najbolje u novijoj povijesti Igara.


Osim sporta, one su bile i pop-kulturni fenomen vremena, s plakatima Andyja Warhola i poznatih domaćih dizajnera, kulturnim priredbama i izložbama. Glazba Kornelija Kovača predvodila je najbolje skladatelja vremena – među angažiranim autorima bili su i Zoran Hristić, Nikica Kalogjera, Frano Parać i Slobodan A. Kovačević«, podsjećaju iz izdavačke kuće Fox & His Friends.



Analogni maxi-singl


Snimke na izdanju dijele isti glazbeni pristup melodiji i strukturi Kornelija Kovača početkom i sredinom 1980-ih: istraživao je mogućnosti sintesajzera, svjež od suradnje u Londonu s Hansom Zimmerom te gotovo desetljeće otkako je s Korni grupom dijelio pozornicu Eurosonga s grupom ABBA u Brightonu. Surađivao je i s Berniejem Marsdenom (Whitesnake), Paulom Jonesom (Manfred Mann) i Andyjem Paskom (Landscape).


I ovdje je inzistirao na svježini harmonijskih slojeva u kombinaciji s plesnim, gotovo klupskim ritmom.


»Za izdanje »Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)« odabran je format analognog maxi-singla koji se posebno ističe u današnjem digitalnom svijetu: njegov duboki vinilni »rez« sjećanje je na sve izgubljene i postojeće diskoteke u Sarajevu i u cijelom svijetu, dok je sam Kornelije bio i pionir takvih formata u Jugoslaviji.


Njegove produkcije bile su među prvim 12’’ singlovima u bivšoj državi, jednom od, za razliku od svijeta 1980-tih, najmanje zastupljenih formata u tadašnjoj diskografskoj industriji«, dodaje se u najavi ploče.


»Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.)« nastao je s izvornih master-vrpci Kornelija Kovača, uključuje omot i ilustracije američkog dizajnera Erica Adriana Leeja te poseban umetak s fotografijama iz privatne zbirke Kornelija Kovača i uvodne bilješke Željka Luketića.