KARMEN POZNIĆ ZA KRIE DESIGN
Blogeri, influenceri i YouTuberi su u 2020. zarađivali više nego u prethodnoj godini. Prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih bili su viši od 7.501 kune
povezane vijesti
Na petom izdanju Diabloga, hrvatskoj konferenciji o blogerima, blogerskoj zajednici, influencerima i kreatorima sadržaja, održanom putem Zooma proglašeni su dobitnici nagrada po izboru kreatora sadržaja za 2020. godinu.
Nagrade za najkreatore po kategorijama dobili Korana Marović (Ljepota), Pamela Smoljanić (Moda), Sanja Mijac (Gastro), Kristijan Iličić (Putovanja), i Martina Boss (Fitness).
Najinfluencericom je po četvrti put proglašena Ella Dvornik, a tri najbolja brenda za suradnju s kreatorima sadržaja su u 2020. bili Lidl, About You i Nivea.
Uz proglašenje najboljih, na Diablogu su predstavljeni i rezultati istraživanja o hrvatskoj blogerskoj i influencerskoj sceni, kojeg od 2016. provodi agencija Dialog komunikacije. Glavni zaključak je da scena sazrijeva – kreatori sadržaja sve su stariji i sve više ih je stalno zaposlenih te svoje kanale smatraju poslom.
TikTok sve popularniji
Kategorije gastro i putovanja su u odnosu na prošlu godinu zabilježile pad po pitanju broja autora koji u tim segmentima djeluju za oko 10 posto, jednako je pala i prisutnost kreatora na Facebooku, dok se prisutnost na TikToku udvostručila, pa je sada na toj platformi prisutna njih četvrtina (25,9 posto).
HEDONISTICA ELLAProfesionalna hedonistica, nagrađivana odmaračica, žena koja ne postavlja apsolutno nikakve trendove. Tako sebe ukratko opisuje Ella Dvornik |
Blogeri, influenceri i YouTuberi su u 2020. zarađivali više nego godinu prije – prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih (33,3 posto) bili su viši od 7.501 kune, a sve više ih se bavilo poduzetništvom te su svoj utjecaj na društvenim mrežama koristili i za pokretanje drugih poslova (29,6 posto).
Oglašivačima zamjeraju manjak fokusa na kvalitetu sadržaja, a medijima negativan stav prema influencerima, iako ih najveći broj vidi budućnost u suradnji s medijima (35,2 posto). Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u »influencers marketingu«, a predviđanja za 2021. za većinu ispitanika (46,3 posto) su optimistična.
Istraživanja od 2016.
Uz Stephena Farrella, direktora odnosa s influencerima u londonskoj podružnici globalne agencije Ketchum i predstavnike kompanija Atlantic Grupa, Beiersdorf, Philips i Optika Anda, u programu je sudjelovala i Dunja Jovanić, jedna od vodećih regionalnih influencerica, koju na društvenim mrežama prati više od 400.000 pratitelja.
Dunja je po struci diplomirana ekonomistica, a »influencers marketingom« bavi se od 2012. Aktivna je na Instagramu i YouTubeu, gdje kreira popularni lifestyle sadržaj i obrađuje teme iz svijeta ljepote i mode. Surađivala je s više od stotinu kompanija i prepoznatljivo je lice brojnih kampanja.
Marina Čulić Fischer, direktorica programa Diabloga i agencije Dialog komunikacije, izjavila je da joj je posebno drago što od 2016. na temu blogerske i influencerske scene u Hrvatskoj provode istraživanja koja pokazuju koliko kreatori sadržaja zarađuju, s kojim izazovima se susreću i što očekuju od suradnji s brendovima.
Od mikro do makroNekad su se proizvodi i usluge promovirali putem reklama što je dovelo do toga da su ljudi navikli na oglase i prestali kupovati sve što im se nudi. Putem interneta pregledavaju recenzije, fotografije proizvoda i video snimke prije no što se odluče na kupnju. Tu na scenu stupaju influenceri, osobe koje imaju utjecaj i mogu djelovati na tuđa stajališta, pa tako imaju i moć utjecati na odluke svojih pratitelja vezano uz kupovinu proizvoda i usluga. Mikro influencer ima između 5000 i 100.000 pratitelja, mid level influencer između 100.000 i 1.000.000, a makro influencer više od 1.000.000 pratitelja. |