Foto: Ana Križanec
Subota – večer dobre glazbe!
povezane vijesti
Unatoč alarmantnim okolnostima u gradu, subota je za Rijeku bila večer dobre glazbe: na nekoliko lokacija u gradu održani su koncerti koje se – nije smjelo propustiti. Od sevdaha do popularne glazbe i undergrounda, riječke pozornice – one velike, male, ali i improvizirane – svakom dijelu publike imale su štošta ponuditi.
Iskonski duh sevdaha
Pozornicu HKD-a zauzeo je sevdalijski velikan Damir Imamović, hvaljeni i međunarodno priznati glazbenik koji je nastupio u pratnji Žige Goloba na kontrabasu i Derye Türkana na kemencheu. Premijerni nastup u Rijeci koji je inicijalno planiran, kako Imamović ističe, u pandemijsko proljeće, napokon je održan, a od trenutka kada je virtuozni trio zauzeo pozornicu, pred riječkim auditorijem razasula se sva sila emocija svojstvenih iskonskom duhu sevdaha.
Popunjena sjedala svakako su pokazala da ovo doista jest bio koncert koji se nestrpljivo iščekivao, a doimalo se kako okupljeni tijekom cijelog trajanja s pozornošću i razumijevanjem upijaju jedinstvenu ljepotu sevdalinki.
No, riječka publika svakako je tijekom nastupa mogla doživjeti i više od same glazbe – naime, svaki glazbeni komad priča je za sebe, koja uz vrsnu interpretaciju Damira Imamovića govori o jednom vremenu, jednoj radosti i žalu, a moćan i ugodan glas vjerodostojno prenosi duh prijašnjih vremena, stapajući ga s modernim tendencijama sevdaha.
Imamoviću stoga svakako s pravom dodjeljuju prestižne naslove poput »kralja sevdaha« i »revolucionara žanra« jer osim originalnih načina ispreplitanja prošlog s budućim, cijeli trio svojim karizmatičnim nastupom gotovo kao da zaustavlja vrijeme – ostavljajući publiku bez daha i sa željom da otkrije i čuje još više.
Različiti žanrovi
Na drugom kraju grada, u Klubu mladih, nastupio je Sexymotherfuckers, zadarski sastav koji postoji više od deset godina, a ako nisu baš svima isprva poznati prema nazivu, ono prema čemu će ih mnogi znati, kultna je pjesma »Ajme meni, nije mi dobro« s albuma »Didonanu« iz 2010. godine.
Neopterećenost, humor, maritimni štih – skup je motiva koji obilježavaju glazbu Sexymotherfuckersa, a riječku publiku veseli sastav animirao je uz pozitivnu energiju i glazbu prožetu specifičnim dalmatinskim prizvukom u kombinaciji s raznim glazbenim žanrovima – počevši od etna, hard rocka, bluesa, ali i otočkog rocka – koji stvara sasvim otkačen ugođaj.
U dupkom punom Palachu održan je jedinstven događaj »To the core« kojim je ujedinjen šarolik spektar underground žanrova čija je zajednička poveznica »core« izričaj. Obnovljena je i direktna linija između Splita i Rijeke, a ujedno su se mlađi i stariji akteri scene spojili u jednu jezgru.
Prvi je nastupio riječki Zenoth, hvaljeni četvorac koji kombinira elemente melodic death metala, groovea i corea, a svirali su presjek svojih šest godina stvaranja glazbe. Publiku su dobili već u prvih par minuta te je rijetko tko mogao odoljeti headbanganju uz njihove progresivne instrumentale, a u Palachu su stvorili mističnu i mračnu atmosferu.
Rođendanska svirka
Sljedeći je na kultnoj pozornici nastupio Stepped Out, splitski hardcore bend kojemu je ovo bio prvi nastup u Rijeci. U njihovom nastupu jasno se mogao iščitati utjecaj punk rocka što je razveselilo riječke punkere koji su pokrenuli odličan pogo u prvih par redova. Puni energije, pjevali su o socijalnim temama i borbama protiv diskriminacije, a najviše se istakla upravo njihova odlična komunikacija, kako međusobna, tako i s publikom.
Splitski Essence u Palachu je proslavio 25. rođendan, a nastupom je donio svježinu i žestinu. Uživalo se uz njihove teške rifove i scream vokal, kao i nevjerojatno dobre bubnjarske dionice.
Koncertnu večer zatvorio je Totem, mladi riječki tročlani bend u čijem se nastupu naziru utjecaji Pantere i sličnih groovy metal bendova.
Tek nekoliko minuta hoda dalje u River pubu je gostovao Donkey Hot, bend koji čine Vili Gobac na vokalu, Mihovil Burek na gitari, Hrvoje Dizdar na bubnjevima, Marijo Dujmić na klavijaturi i Doris Mihaljević na basu.
Premda je River te večeri bio poprilično prazan, pogotovo ako se usporedi s njihovim karaokama četvrtkom, Donkey Hot svakako je stvorio odličnu atmosferu. No, i sam mlađi Gobac se našalio kako mu uopće ne treba mikrofon. Osim autorskih stvari, svirali su i koju obradu, pa tako i »Nitko kao ja« Šarla Akrobate, a u njihov kvalitet uvjerili su se svi prisutni.