Kantautorica, skladateljica, aranžerka...

Mlada glazbenica Dina Rizvić ima čak dvije nominacije za nagradu Hollywood Music in Media

Claudia Bošković

Foto: Promo

Foto: Promo

Kao razliku između domaće i inozemne glazbene scene, spominje da "nemamo puno prostora za žanrove osim onih koji 'pune šankove'



Doima se da mladoj glazbenici Dini Rizvić sve u životu cvjeta. Naime, dugi niz godina 29-godišnjakinja iz Istre živi i radi u Londonu, a osim što snima autorsku glazbu, ujedno je i poduzetna žena koja surađuje s brojnim glazbenicima, suvlasnica diskografske i producentske kuće Cliff End Records, a ove godine nominirana je za prestižnu nagradu Hollywood Music in Media.


Prvu je nominaciju osvojila kao novi autor za skladbu »Imaginarium« (new/emerging composer), a drugu za skladbu »Last minute« u kategoriji Sci-Fi/Fantasy.


Valja napomenuti da niz postignuća mlade glazbenice ovdje ne završava. U povodu već spomenute nominacije iskoristili smo priliku za razgovor s glazbenicom, a usput smo se dotaknuli i drugih tema – samo neke od njih su nezaobilazni projekti – prijašnji, ali i nadolazeći, način na koji uspijeva balansirati među mnogobrojnim obavezama, pogled na domaće i strano tržište… Više možete otkriti u ostatku teksta.


Pravo na izbor


Vaše kompozicije nominirane su u dvije kategorije za prestižnu nagradu Hollywood Music in Media. O čemu je riječ i kako je došlo do svega?




– Hollywood Music in Media Awards prva je organizacija koja dodjeljuje nagrade za originalnu glazbu u svim vizualnim medijima iz cijelog svijeta. Nominacije HMMA-e povijesno su bile predstavnice za nominirane i dobitnike Zlatnih globusa, Oscara i Emmyja koji dolaze mjesecima kasnije.


Glavni događaj HMMA uključuje glazbene nastupe uživo, slavne voditelje, odavanje počasti ikonama glazbene industrije, nagrade za skladatelje, tekstopisce i umjetnike.


Za tu nagradu saznala sam zahvaljujući švedskom kompozitoru Glenu Gabrielu koji je kroz druženje spomenuo i potaknuo Alana Jonesa i mene na prijavljivanje originalnih kompozicija.


Nismo se uopće nadali da ću dobiti jednu, a kamoli dvije nominacije s obzirom na to da smo prvi put aplicirali, ali lijep je osjećaj dobiti ovako veliko priznanje za autorski rad u kategoriji novog skladatelja i sci-fi/fantasy žanra.


Po čemu se razlikuju domaće i strano tržište? Koja je vaša formula za osiguravanje proboja na oba?


– Osim veličine tržišta, mislim da se razlikuje i po raznovrsnosti jer manja scena znači manje šanse da nešto novo i drukčije dobije mogućnost »spotlighta« kao što to preuzimaju trenutačne struje.


Uvijek su to neke slične varijacije na temu, nemamo puno prostora za žanrove osim onih koji »pune šankove«, ali do toga će doći kada se stvori određena masa koja želi nešto izvan okvira koji se trenutačno guraju na formatiranim radijskim i televizijskim programima.


Na stranoj sceni je slična priča, ali s puno više prostora za izbor, mada uvijek prevlada zabava i površne teme u najzastupljenijoj glazbi. Nemam nikakvu formulu za proboj osim toga da se maksimalno potrudim napraviti najbolje što znam i mogu u bilo čemu što radim i da u tome pokušavam ostati iskrena i znatiželjna kao i dosad.


Ono što sam, nažalost, otkrila kroz bavljenje glazbom jest da su nagrade, izgled, konekcije i sve drugo, često bitniji od same glazbe, ali mislim da se na kraju uvijek prepozna nečija namjera što i zašto radi, a u tome svatko ima pravo na svoj izbor.



Unutarnja potraga


Po zanimanju ste kantautorica, skladateljica, aranžerka, multiinstrumentalistica, producentica – u kojoj ulozi se prvenstveno vidite?


– Nemam određenu ulogu koja mi je najdraža ili u kojoj se prvenstveno vidim jer svaka nosi određene karakteristike koje su mi zanimljive. Oduvijek me glazba zanimala u širem smislu i iako mi je puno puta bilo sugerirano da se posvetim samo jednom smjeru ili jednoj ulozi u industriji, nisam osjećala da je to moj put, već sam tražila kako se mogu na što bolji i precizniji način izraziti kroz zvuk. Ta unutarnja potraga me vodi iz uloge u ulogu koje se isprepliću i nadopunjuju.


Živite i radite u Londonu. Kako ste se zatekli u Velikoj Britaniji i što vas najviše privlači tamošnjem načinu života?


– Da, živim i radim na relaciji Zagreb-London, a došla sam ovamo zbog magisterija audioprodukcije na fakultetu University of Westminster. Najviše me privukla multikulturalnost, raznovrsnost i dostupnost raznih događanja, koncerata i drugih zanimljivosti što se može doživjeti samo u većim gradovima.


Već dugi niz godina glazbeno djelujete na relaciji Hrvatska-Velika Britanija. Kako uspijevate izbalansirati sve svoje obaveze?


– Nekada zna biti dosta naporno kada se zaredaju projekti, snimanja ili pripremanje studenata za ispite, ali puno mi je pomogla fleksibilnost online rada zbog posljedice pandemije COVID-19. Naravno da to nikada neće nadomjestiti iskustvo uživo, ali moram priznati da je bilo zanimljivo nastupiti online iz Londona na live streaming koncertu u Zagrebu na Radiju 808 ili biti dio online recording sessiona u New Yorku gdje smo zajedno s audioinženjerom iz Los Angelesa snimali udaraljkašku dionicu za jednu od pjesama.



Novi album i EP


Također, s Alanom Jonesom suvlasnica ste diskografske kuće Cliff End Records. Kako je došlo do takve suradnje?


– Alan je međunarodni odvjetnik s dugogodišnjom uspješnom karijerom u komercijalnoj, financijskoj i korporativnoj grani. Glazba mu je u mladosti bila velika strast, a upoznali smo se preko agencije koja spaja učitelje i učenike.


Nakon inicijalnih satova upoznavanja i predavanja, svidio mu se moj način rada i predložio je da udružimo znanje i iskustvo te zajedno surađujemo kao partneri. Alan također piše knjige, sklada pjesme u raznim žanrovima i instrumentalne kompozicije za film i tv.


Svojevremeno ste ostvarili i suradnju s Jazz orkestrom HRT-a, ali i glazbenicom Lanom Janjanin. Kako je nastupila tranzicija u elektro -pop zvuk?


– S elektro-pop zvukom eksperimentirala sam prije suradnje s Jazz orkestrom HRT-a i Lanom Janjanin, ali tada se još nisam odvažila objaviti neke od pjesama. Vodila sam se istim principom znatiželje i istraživanjem drugog načina stvaranja. Puno mi je značilo što su dvije pjesme, »Tu« i Pronađi me«, dostigle prvo mjesto na top ljestvici HR-a i bile na listi 9-10 tjedana.


Također, dodatno me motivirala vijest da su na BBC radio Music Introducing u Londonu zavrtjeli pjesmu »XYZ« sa zadnjeg EP-a »Waves«. Dobila sam dobar feedback i uvijek mi je lijepo čuti kada se ljudi mogu poistovjetiti s pjesmama koje objavim bez obzira na to radi li se o jazz, pop, acoustic ili electronic stilu.


Čime se trenutačno bavite? Imate li nove projekte na umu?


– Trenutačno sam u pripremama oko puta za LA sljedeći mjesec, uz to završavam još nekoliko projekta za Cliff End Records i pripremam studente za ispite. Ono što mi je prvo na listi i na čemu radim je album na hrvatskom i novi EP na engleskom jeziku.