»Muzika za subotu popodne«

Krčka grupa Rana Rana objavila debitantski nosač zvuka 

Mladen Trinajstić

Foto: Rana Rana

Foto: Rana Rana

Osam šarolikih pjesama koje kombiniraju različite žanrove



Nakon najavnog singla »Pan Pan« objavljenog prošlog proljeća uz prateći animirani videospot, konačno je objavljen i prvi album nove krčke grupe Rana Rana. Album sugestivnog naziva »Muzika za subotu popodne« donosi osam originalnih pjesama. Bend je nastao iz soloprojekta basista Tea Marevića, a u studiju mu se pridružio Izidor Vasilić na bubnju i perkusijama.


»Muzika za subotu popodne« nosi osam šarolikih pjesama koje kombiniraju razne žanrove, od elektronike, trip hopa i rocka, uz tvrde funk dionice na bas gitari, nježne klavirske melodije, te povremene noise momente, a sve kompozicijski smješteno unutar pop okvira. Povezuju ih karakteristični i iskreni Marevićevi tekstovi tematski prošarani životnim i morskim motivima.


– »Muzika za subotu popodne« je slojevit, ali pitak album s nizom žanrovskih elemenata. Zaokružuje ga karakterističan zvuk akustičnog pianina, semplirani organski zvukovi iz okoliša i akustične perkusije produkcijski odvedene u ekstrem, kaže nam govoreći o prvijencu svojeg novog glazbenog projekta Teo Marević.




Nekih desetak do dvadeset posto kompozicija u slojevima je nastajalo tijekom samog snimanja. Najviše se to tiče melodičnog višeglasja i netipičnih više linija bas gitare u harmonijama. Na albumu gotovo uopće nema gitara i činela, samo kao »ukrasni element« u nekim momentima. Najavni singl »Pan Pan« je naišao na brojne pozitivne reakcije i bio je na nekoliko indie lista, a povremeno se zavrti i na radiju…



– Vjerujem da će se i ostatak albuma dobro nadovezati i nadam se doprijeti do slušatelja, zaključuje Marević.


– Inače, bend je još u formiranju. Prvotno sam počeo grupirati ekipu u Zagrebu gdje sam živio zadnjih desetak godina, a onda sam se preselio natrag na otok, pa sam morao pronaći novu ekipu, nastavlja naš sugovornik.


– Zasad jezgru čini trojac Izidor Vasilić, Luka Adžić-Kapitanović i moja malenkost. Na Krku imamo super muzičare i mnogi s kontinenta dolaze snimati i svirati kod nas. Vidjet ćemo hoćemo li ostati »na troje«, u četvero ili s više članova, zaključuje u glazbenom smislu uvijek aktivni Krčanin.


Suradnici na albumu

Netom predstavljeni album sniman je tijekom 2023. u studiju Pod.room u Zagrebu s Draženom Gavrilovićem Garom, koji je radio i miks. Materijal je masteriran u studiju Pavla Mihaljevića, također u Zagrebu. Artwork albuma radio je splitski dizajner sa zagrebačkom adresom Marko Borota, a spot za naslovnu pjesmu »Pan Pan« osmislila je, nacrtala i animirala nagrađivana zagrebačka autorica Hana Tintor.


Spot je proljetos i ljetos sudjelovao u natjecateljskom programu na dva festivala animiranog filma, najvećem domaćem festivalu animiranog filma Animafestu u Zagrebu te na šibenskom međunarodnom festivalu animacije i stripa Supertoon. Album je objavljen u vlastitom izdanju u digitalnoj nakladi na svim streaming platformama, a bend radi i na realizaciji tiskanog vinilnog izdanja, također u vlastitoj nakladi. U tijeku su pripreme za prve nastupe na nadolazećim festivalima tijekom 2025. godine.

Vrijedan komadić muzike


Teo Marević otkrio je kako je izgledao proces stvaranja albuma.


– Drago mi je da smo uspjeli prenijeti originalne emocije kompozicija stvorenih u kućnim uvjetima, gdje mi je okosnica bio stari pianino, ritam mašina i bas gitara s looperom. Svaki instrument je produkcijski odveden u ekstrem, a nekakvu dozu »pitkosti slušanja« postigli smo melodičnim višeglasjem. I sam produkcijski proces nije bio uobičajen. Ja sam demo napravio doma, pa smo u studiju projekt rekreirali, traku po traku.



Ono što je bilo zahtjevno je postići taj ugođaj i toplinu dnevne sobe, pa smo tijekom snimanja već morali u grubo miksati i slagati u slojevima kompoziciju približno finalnom proizvodu. Sve instrumente sam u studiju svirao sam, osim bubnjeva i perkusija koje je snimio moj dugogodišnji prijatelj i kolega iz ritam sekcije nekolicine bendova, Izidor Vasilić.


Zatim smo trake izrezali i semplirali. Da bismo mogli izvući ekstrem, elemente bubnjeva smo snimali zasebno. A ja sam tek u studiju shvatio da sam si zadao ozbiljan izazov vokalno i klavirski, jer mi je taj instrument relativna novost u životu. Ali smo se super zabavili i napravili nešto iskreno, nešto što je po mom skromnom mišljenju – vrijedan komadić muzike, zaključio je Marević.