
Foto: Pavle Kocanjer
Jedan od ponajboljih albuma u ovogodišnjoj rock produkciji u Hrvatskoj donosi zvuk koji možda ponajbolje oslikava pojam americana, ali ima tu i uočljivih elemenata southern rocka i heartland rocka, kao i vrućeg soula i bluesa, a sve je skupa sjajno odsvirano i otpjevano
povezane vijesti
- Edwyn Collins – Nation Shall Speak Unto Nation: Duboko osobno, ali glazbeno manje osobeno glazbeno djelo
- Treći studijski album kantautorice Mirne Škrgatić zbir je pjesama koji vraća vjeru u rock
- Ortegas na Impulse Festivalu predstavlja novi album: “Ovaj put najbolje simbolizira sve ono što sam radio dosad”
Ekipa iz sjajnog zagrebačkog benda Kensington Lima trećim studijskim albumom nazvanim »The Beat That Saved Our Lives« čini ono što svaki pravi zaljubljenik u glazbu osjeća kao svoju obvezu – podiže svojevrsni spomenik glazbi koju voli, na kojoj je odrastao, u kojoj uživa i od koje i za koju često i živi.
U slučaju ovog benda to je rock rođen početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, odnosno zvuk koji danas možda ponajbolje oslikava pojam americana, ali ima tu i uočljivih elemenata southern rocka i heartland rocka, kao i vrućeg soula i bluesa. A sve je skupa sjajno odsvirano i otpjevano, pa će svi koji vole spomenute glazbene obrasce bez imalo sumnje itekako uživati u ovom retro rock biseru.
Osam pjesama
Što je bendu, posebno Josipu Radiću, glavnom i odgovornom za tekst i glazbu, namjera, vidi se i iz naziva abuma, ali još i više iz uvodne i naslovne pjesme koja kroz okvire razigranog, ali nikako agresivnog južnjačkog rocka hvali »ritam koji im je sačuvao živote« i učinio im ga ljepšim i to još tamo od dvanaeste godine kad su se zaljubili u taj beat i uz njega nastoje ostati zauvijek mladi.
Isti cilj i svrhu ima i završna, sanjiva i sjetna, balada »When the Tour Is Over« kojom je na jedan način priča zaključena, a između ovih dviju pjesmama smjestilo se njih još šest kroz koje će bend progovoriti o raznim temama, nekako najčešće o prolaznosti vremena, neminovosti starenja i načinu na koji treba prihvatiti tu činjenicu.
Na dojmljiv način o tome govori zaista lijepa »Knebworth« u kojoj se postavlja pitanje gdje su ljudi koji su prije dvadest godina s nama bili na tom čuvenom rock festivalu, a odgovor ponuđen kroz pjesmu svjedoči o spoznaji prolaznosti te donosi zahvalu njoj koja je uz njega kroz te godine ostarjela. Nostalgični povratak u prošlost nudi i »Means So Much« u koju nas uvodi piano tipičan za sedamdesete, a priča nas, uz a la Beatles ozračje, vraća u 1999. godinu i tada doživljenu veliku ljubav na koju sjećanje nije izgubljeno.
Slijedi nešto brža i gitarama znatno bogatija »Sleep Tight« s odličnim vokalom da bi potom uslijedila najžešća pjesma albuma, blues rockom impregnirana i odličnih solaža gitara prepuna »Coming Out at Midnight«. Za mnoge će vrhunac biti iznimna ljubavna heartland rock balada »The Back Seat of My Car« u kojoj Lovorka Sršen pokazuje koliko je dobra pjevačica jer se jednostavno u svijesti slušatelja uz njen moćni vokal javljaju imena kao što je Lucinda Wiliams ili Cowboy Junkies. Na tom tragu beskrajne nježnosti je i divna »The Same Mistake«, moćna alt country balada s odličnom kombinacijom muškog i ženskog vokala koji uspješno prenose priču o pogreškama koje se u životima nekih ljudi jer jednostavno tako mora biti, stalno ponavljaju.
Najsirovije izdanje dosad
Četrdesetak minuta novog albuma proleti u trenutku, posebno ako ste ljubitelj nježnijih, sjetnijih, romantičnijih i ugodnijih trenutaka. Album je, spominje se u pratećem materijalu, snimljen praktično uživo u studiju. Dakle, nije bilo previše nasnimavanja, dosnimavanja i korištenja raznih čudesa današnje studijske tehnike, a pojašnjavajući odluku da stvaranju novog abuma pristupi na ovaj način, Josip Radić kaže:
»Ovo je treći i dosad najsiroviji album benda. Većina pjesama je snimljena uživo u studiju, s kompletnim bendom koji svira istovremeno, uz minimum nadosnimavanja. Nisu naši stari bili u krivu, ima nešto posebno u tome dok bubanj grmi s gitarama, zato i naslov albuma. Hvala svima koji su svirali i ohrabrivali, nadam se da ćemo uskoro ove pjesme predstaviti i uživo na koncertima – tamo im je i mjesto!«
Definitivno, tri godine nakon jako hvaljenog albuma »Southbound«, Kensington Lima iznova ima jako lijep album, jedan od ponajboljih u ovogodišnjoj rock produkciji u Hrvatskoj.
Članovi benda i suradniciUz standardnu postavu benda koju čine Josip Radić, Lovorka Sršen, Davor Capković, Danijel Benko, Karlo Kurtalj i Sven Stažić, album donosi i suradnje s raznovrsnim istaknutim gostujućim glazbenicima. Među njima su Vedran Križan, Vedran Baotić, Toni Starešinić, Mario Klarić, Ana Kabalin i Neno Belan, čiji je prepoznatljivi autorski potpis dodatno obogatio zvuk albuma. Na produkciji su radili Josip Radić, Leo Anđelković, Hrvoje Prskalo, Neno Belan, Vedran Baotić i Mark Mrakovčić, kojem je ovo prva suradnja s bendom nakon zajedničkog rada na prvom albumu Kensington Lime. |