Foto: JAZZ.HR/MATEJ GRGIĆ
Jako mi je drago da u razmaku od pet dana imam dva koncerta u Rijeci na dvije super lokacije. Koncerti su stilski i žanrovski potpuno različiti, a isto tako u mom triju će biti različiti glazbenici, izjavio je Majstorović koji uskoro objavljuje novi nosač zvuka
povezane vijesti
Zoran Majstorović, cijenjeni riječki jazz glazbenik, gitarist, multiinstrumentalist, aranžer i kompozitor, radi punom parom. Samo u zadnjih nekoliko tjedana održao je više zapaženih nastupa, dok večeras u sklopu TURfesta sa svojim ZM Triom nastupa u atriju HKD-a na Sušaku.
– Hrvatsko-tursko društvo Rijeka obilježava 25 godina djelovanja i veliko mi je zadovoljstvo i čast nastupiti na trećem izdanju TURfesta u njihovoj organizaciji. Sa mnom će svirati Bojan Skočilić na kontrabasu i Robert Mikuljan na trubi i krilnici, a ja ću svirati gitaru, oud i saz. Repertoar koji ćemo izvoditi sastoji se od tradicionalne glazbe zemalja mediteranskog bazena te mojih autorskih kompozicija nastalih pod utjecajem etno glazbe iz raznih zemalja svijeta. Volio bih naglasiti jednu zanimljivost: ja sviram na oudu izrađenom i kupljenom u Istanbulu, a izradio ga je poznati turski graditelj tradicijskih glazbala Burhan Cesni. Koncert počinje u 20 sati, a ulaz je slobodan uz poštivanje svih epidemioloških mjera koje trenutno vrijede za održavanje takvih manifestacija, rekao nam je Majstorović.
»Musical Migrations«
Već u petak nastupate u sklopu programa Jazz na Zametu u Baptističkoj crkvi. Što publika može očekivati?
– Jako mi je drago da u razmaku od pet dana imam dva koncerta u Rijeci na dvije super lokacije. Koncerti su stilski i žanrovski potpuno različiti, a isto tako u mom triju će biti različiti glazbenici. Na koncertu u petak će sa mnom biti Karlo Lovrić na orguljama i Rajko Ergić na bubnjevima, a izvodit ćemo moje autorske kompozicije te skladbe legendarnih jazz skladatelja kao što su J. Coltrane, T. Monk, C. Mingus i D. Ellington. Spoj zvuka gitare, orgulja i bubnja ima bogatu povijest u jazz glazbi i upravo spajanje orguljaša i gitarista kao što su Larry Young i Grant Green ili Jimmy Smith i Kenny Burell nas ponajviše inspirira. Ovaj koncert posvećujemo nedavno preminulom velikanu jazz glazbe i jednom od najpoznatijih jazz orguljaša, dr. Lonnieju Smithu.
Uskoro ćete objaviti novi album koji ste snimili s JazzIstra orkestrom. Možete li nam otkriti više o tome?
– Suradnja s JazzIstra Orkestrom traje već duže vrijeme, to je orkestar koji okuplja glazbenike koji su na ovaj ili onaj način vezani za Istru, a osim hrvatskih, u sastavu su bili i glazbenici i glazbenice iz Slovenije, Italije, Srbije, Argentine i SAD-a. Na novom albumu »Musical Migrations« naći će se šest mojih autorskih kompozicija koje sam aranžirao za multiinstrumentalista i jazz orkestar. Koncept je taj da ja u svakoj skladbi sviram jedan etno žičani instrument: ukulele, mandolinu, oud, saz, kamal i cigar-box gitaru te na svakoj pjesmi sviram i standardnu električnu ili akustičnu gitaru. Tim instrumentima pridodali smo ritam-sekciju i tri puhačke sekcije jazz orkestra, saksofone, trombone i trube i imam osjećaj da smo dobili stvarno širok i unikatan zvuk. Jako mi je drago da smo ovaj materijal uspjeli studijski snimiti te da će uskoro biti objavljen kao album »Zoran Majstorović & JazzIstra Orchestra – Musical Migrations«.
»Oro Machno«
Pripremate li već koncertnu promociju novog izdanja?
– Nadam se da ćemo sljedeće godine imati priliku i koncertno promovirati glazbu s novog albuma. Zasad nemamo konkretan datum ni lokaciju, ali radimo na tome i vjerujem da ćemo to uspjeti realizirati. Organizacijski nije najjednostavnije okupiti jazz orkestar od 18 članova i osigurati svu potrebnu logistiku da takav orkestar može napraviti dvije probe i održati koncert, ali se nadam da ćemo to uspjeti ostvariti tijekom 2022. godine. Snimka prošlogodišnjeg koncerta održanog u Rijeci ispred Exportdrva, u sklopu službenog programa Rijeka EPK 2020, bit će uskoro prikazana na HTV3 u sklopu emisije »Vrijeme je za jazz«.
Krajem rujna svirali ste u zagrebačkoj Tvornici kulture s Jazz orkestrom HRT-a kao solist u sklopu festivala Jazz.hr. Što ste izveli?
– Već sam ranije imao prilike surađivati s Jazz orkestrom HRT-a kao skladatelj, aranžer i gostujući solist tako da mi to nije prvi koncert u toj kombinaciji. Ovoga puta izveli smo moju skladbu »Oro Machno«, a nastupio sam kao solist na oudu. Neke specifičnosti te skladbe su da melodija ima elemente istarske ljestvice, da se ritmički obrasci izmjenjuju u pravilnim i nepravilnim mjerama pa dijelovi skladbe zvuče kao neko balkansko oro, a naziv skladbe je igra riječi – u Istri postoji mjesto koje se zove Koromačno i tamo često boravim pa sam došao na ideju da ovu skladbu nazovem »Oro Machno«. Festival Jazz.hr u organizaciji Hrvatskog društva skladatelja prvi je put održan u sjajnom prostoru zagrebačke Tvornice kulture, na koncertu su uz Jazz Orkestar HRT-a nastupili i drugi gosti solisti i zaista je bila večer za pamćenje.
Fantastični uvjeti
Iza vas je vrlo aktivno razdoblje. S kvartetom ste nastupili na Ujbuda Jazz Festivalu u Budimpešti…
– Da, Ujbuda Jazz Festival organizira mađarski glazbeni institut Fono Budai te je itekako prepoznatljiv i relevantan festival na europskoj razini. Održava se u predivnim koncertnim prostorima instituta u Budimpešti i moram reći da su uvjeti održavanja koncerta fantastični. Budući da smo putovali autom, većina opreme nas je čekala tamo i zaista je zadovoljstvo kada za ozvučavanje gitare, oud, saza, kamala, kontrabasa i trube možemo birati između više desetaka vrhunskih mikrofona i kada bubnjar može izabrati između pet ili više vrhnunskih setova bubnjeva baš onaj koji njemu najviše odgovara. Koncert je prošao izuzetno uspješno, imali smo dva poziva na bis, a iste večeri je nakon nas u susjednom koncertnom prostoru nastupio legendarni mađarski etno/jazz glazbenik Mihaly Dresch.
Ove ste godine započeli i suradnju s Amirom Medunjanin s kojom ste, između ostalog, nastupili na festivalu U zagrljaju glazbe, kamena i mora u kamenolomu Montraker u Vrsaru. Kako je došlo do suradnje s njom?
– Suradnja s Amirom Medunjanin počela je ove godine i dosad sam s njom odsvirao nekoliko koncerata u Hrvatskoj. Taj koncert u Vrsaru je stvarno bio predivan, u čarobnoj atmosferi antičkog kamenoloma, a na pozornici nam se neplanirano pridružio i Vlatko Stefanovski. Ono po čemu je ona svjetski poznata je izvođenje sevdaha i tu smo se odmah našli budući da i ja jako volim taj glazbeno i emocionalno izuzetno dubok i slojevit stil glazbe. Veseli me i to što je ona vrlo otvorena za improvizacije tijekom izvedbi i to meni kao jazz glazbeniku jako odgovara, da ne sviramo svaki put istu pjesmu na identičan način, nego da je svaki koncert nekako priča za sebe. Sljedeći koncerti na kojima ću nastupiti s njom su 12., 13. i 15. studenog u Kombank dvorani, bivšem Domu sindikata, u Beogradu i tome se jako radujem.