Foto Davor Kovačević
U Malom pogonu Tvornice kulture održana je zagrebačka promocija važne knjige Zlatka Galla
povezane vijesti
U Malom pogonu Tvornice kulture održana je zagrebačka promocija važne knjige Zlatka Galla »Šezdesete«.
O knjizi u kojoj je naš znani novinar, glazbeni kritičar i publicist kroz priču o najznačajnijim glazbenim albumima 1960-ih ispričao priču o burnim godinama kada je glazba mijenjala svijet, uz autora je govorio i glazbeni kritičar Aleksandar Dragaš, dok je najpoznatije pjesme šezdesetih izveo Renato Metessi. Gall je, zajednička je ocjena svih koji su u utorak nazočili promociji, ponudio izvrsno viđenje 60-ih.
– To je dekada u kojoj se definiralo puno toga što će se događati u dekadama koje su uslijedile, znači od rock, pop glazbe, pa čak donekle i rapa i nekih drugih žanrova, punka i svega drugoga. Ali, fokus je u onom što se događalo u 60-ima i drago mi je da je Zlatko tome pristupio onako old school slušajući te ploče kako su izlazile da ih na taj način ponovno percipira, istaknuo je, među ostalim, Dragaš.
Knjiga je, kako reče, jako dobro pisana, a odličan je i širok izbor odabranih izvođača.
– Sviđa mi da se iz knjige vidi koliko je Zlatko zapravo uživao slušajući te ploče koje je prvi put čuo još kao klinac, a sada ih ponovo ih sluša kao glazbeni kritičar koji ima više od 40 godina iskustva, naglasio je Dragaš.
Sam autor nije imao dileme zašto su i koliko šezdesete važne.
– Šezdesete su apsolutno najzanimljivije desetljeće prošlog stoljeća jer je to vrijeme kada stasa generacija baby boomera, dakle poratne djece koja prepoznaju sebe kao poseban entitet. Oni žele glazbu, kulturu, modu, frizure u potpunom otklonu od vremena svojih roditelja.
I, zapravo, pod generički pojam rock ušlo je sve, od jazza, bluesa, rythm and bluesa, soula, funka i nastaje nevjerojatno bogata tapiserija čije tkanje osjećamo mi i ovih dana. Nema danas žanra koji je prisutan na globalnoj glazbenoj sceni koji nema korijena u 60-ima, ne dvoji Gall.
U knjizi i spomen glazbe iz šezdesetih na ovim prostorima. Ima tu, dakako, Rijeke, riječke glazbene scena.
– To su godine kada se formira domaća popularna kultura, kada u gradovima Hrvatske, a to vrijedi za prostor cijele tadašnje države, nastaju bendovi pod utjecajem britanske i američke scene, također i pod utjecajem Sanrema kad je riječ o zabavnoj glazbi.
Rijeka tu stoji jako dobro, jer Rijeka je bila velika luka i imala je, kao i Liverpool, doticaj sa svijetom preko pomoraca koji su donosili albume. Kada govorimo o domaćoj sceni, objavljena su samo dva albuma koja su relevantna u 60-ima, prvi je onaj Grupe 220, »Naši dani« 68. godine, a drugi je »Čovjek kao ja« Arsena Dedića iz 1969. godine.
Jer Arsen nije bio samo šansonijer, već je na tom albumu, ajmo to tako reći, bio suvremena pop zvijezda. Međutim, tadašnji je vodeći diskograf Jugoton objavljivao i singl-ploče pa su naravno tu svoje mjesto našli i riječki Uragani, ali i zagrebački i splitski Delfini, Roboti, da ne nabrajam dalje. Šezdesete su doista godine kada je pop kultura pustila korijenje na ovim prostorima, istaknuo je Gall.