Na toj profesionalnoj pobudi sudjelovanja na Eurosongu skidam kapu Letu 3. Napravili su fantastičan posao - Sandro Bastiančić / Foto HRT
Nastup Leta 3 bio je fenomenalan, sugestivan, upečatljiv, provokativan, promišljen, inteligentan i raskošan, s odličnim kostimima i sjajnom izvedbom
povezane vijesti
RIJEKA Sliježu se dojmovi finala Izbora za pjesmu Eurovizije u kojemu je hrvatski predstavnik Let 3 zauzeo solidno 13. mjesto. Europski žiriji nisu cijenili »Mamu ŠČ!« davši joj svega 11 bodova – hvala, Srbijo i Portugale! Međutim, uz velikih 112 bodova, što je sedmi najveći broj bodova publike, Let 3 uzdignuo se s dna tablice. Zanimljivo, bio je to prvi hrvatski finale Eurosonga nakon 6 godina. Oba finala održala su se na isti datum, 13. svibnja, Hrvatska je u oba finala imala isti plasman, a nakon što je 2017. za Hrvatsku pjevao Jacques (Houdek), Letu 3 na pozornici Eurosonga ove se godine pridružio (Žanil Tataj) Žak!
Za njihov osvrt o finalu Eurosonga pitali smo poneke od aktera na domaćoj glazbenoj i televizijskoj sceni. Pjevačica Tereza Kesovija, koja je nedavno surađivala s Letom 3, navodi da će mnogi zasigurno zapamtiti ŠČ!
– Meni je Let 3 bio odličan!! Ja sam njima rekla: »Ne morate biti prvi, ali morate biti najbolji«, i bili su. Rekla sam da više neću komentirati jer sam se već nakomentirala, ali ja njih volim jer oni su moji prijatelji. Napravili su sve što su htjeli. Uzdrmali su tu scenu kako sam i mislila da hoće. To je bila njihova uloga i ja im čestitam. Prlja je imao izvanredno dobar glas i baš je dobro zvučao. Ovo sve ostalo bio je uzaludni spektakl koji je koštao strašne pare. Meni tamo nije bilo pjesme, nego sama buka i galama. Ne znam tko će zapamtiti tu švedsku pjesmu, ali ŠČ će zasigurno brojni zapamtiti, kaže Kesovija.
Čestitke letovcima šalje i televizijska urednica Ksenija Urličić te dodaje da PR Leta 3 može biti primjer budućim predstavnicima Hrvatske.
– Kao što rekoh prije prvog polufinala, televoting je bio šansa za uzlet Leta. On nam je omogućio da u konačnici i u finalu zasjednemo na solidno mjesto. Očekivala sam dobre rezultate glasova publike. Mislim da su dečki odradili vrlo dobar posao i da im treba čestitati na marljivosti i na izvanrednom PR-u. Učinili su da Hrvatska nakon toliko godina nastupi u finalu, Let 3 je uzletio i probio led. Ključan je bio njihov sjajan PR, a to sve nije lako izvesti. Ta uloga PR-a pouka je i za našeg idućeg predstavnika na Eurosongu. Pobjednica je bila očekivana. Drago mi je da je u njezinom pobjedničkom nastupu ipak glavna bila pjesma, a ne faktor šoua. Jaka je to skandinavska unija. Moj izbor bili su Izrael i Italija, koji su se na kraju i visoko plasirali. Čehinje su mi bile drage, Cipar dobar, Francuska je bila sjajna, no na kraju nije imala visok plasman. Uvijek netko bude razočaran, govori Urličić.
Riječke snage na Eurosongu komentirali su i njihovi kolege s riječke rock-scene. Glazbenik i pjevač Sandro Bastiančić letovce hvali, a Eurosong kudi.
– Eurosong je propao odavno. Bio sam dijete koje je imalo sreće gledati ABBA-u, zatim The New Seekers, koji su 1972. godine predstavljali UK, The Shadows 1975. godine te meni najljepšu pjesmu ikad na Eurosonu – »Apres Toi« u izvedbi Vicky Leandros. Netko će reći da to više ne prolazi, ali to je vječna pjesma i jako lijepa za sva vremena. Žao mi je što danas ni blizu nema takvih pjesama. To je postala parada kiča, a cjelokupni umjetnički dojam mi je skoro pa i neprihvatljiv. To je, prema mom mišljenju, odavno otišlo u krivom smjeru. I dalje se zove izbor za pjesmu Eurovizije, a postalo je izbor tko će napraviti veću sprdačinu i tko će kome po kojem ključu dati 12 bodova. Pjesma na Eurosongu davno je umrla, traži se scenski nastup, a promijenio se i profil publike. Pjesme koje se meni dopadnu, njih nitko ne primijeti. Jasna mi je profesionalna pobuda da se bude dio toga, da se predstavi publici i u konačnici zarade neki novci. I sam sam tri puta bio na Dori jer sam svome bendu želio još malo života na sceni, no sam Eurosong mi je za plakati. Na toj profesionalnoj pobudi sudjelovanja na Eurosongu skidam kapu Letu 3. Napravili su fantastičan posao, zaključuje Bastiančić.
Izvedbu Leta 3 hvali i pjevač grupe Grad Dean Škaljac. Uz pohvale Hrvatskoj, draga mu je i Finska, dok mu se pobjednička pjesma ne sviđa.
– Nastup Leta 3 bio je fenomenalan, sugestivan, upečatljiv, provokativan, promišljen, inteligentan i raskošan, s odličnim kostimima i sjajnom izvedbom. Očekivao sam inertnost žirija koja se na kraju i pokazala. Ne znam po kojim kriterijima izmišljaju bodove. Pobjednički nastup izaziva mi klaustrofobiju. Ta trendovska pjesma nije me se dojmila. Patetična je. Copycat svih pjesama koje se mogu čuti na radijskim stanicama koje puštaju modernu glazbu. Publika širom Europe pokazala je da je zrelija od svih tih kritičara u žiriju. Traži se nešto novo, spontanije i neposrednije. Tu zasigurno spada i finski predstavnik, koji je pobjednik publike, a osvojio je i moje simpatije. Let 3 i Kaarija pokazali su u kojem bi smjeru Eurovizija trebala nastaviti da bi bila zanimljivija. Ono što je važno, Let 3 je utro put po kojem bi se bendovi i izvođači trebali prijavljivati na Doru. U konačnici 13. mjesto solidan je plasman, a da je žiri imao makar upola sluha kao publika, bio bi on i bolji, govori Škaljac.