
foto: mbz.hr
povezane vijesti
Festival suvremene glazbe Muzički biennale Zagreb (MBZ), koji će se s podnaslovom „Prekinute veze” održati od 5. do 12. travnja na brojnim zagrebačkim lokacijama, dovodi neka od najrelevantnijih glazbenih strujanja današnjice, kao i niz popratnih događanja.
Program ovogodišnjeg, 33. izdanja istražuje teme povezivanja i inovacije; od suvremenih i eksperimentalnih formi do interdisciplinarnih suradnji s područja vizualne umjetnosti, elektronike i teatra.
U osam dana na 20-ak lokacija nastupit će više od 230 izvođača i izvođačica iz preko 30 zemalja, od Hrvatske, Australije, Hong Konga, SAD-a, Kanade, Argentine i Kostarike do Finske, Belgije, Španjolske, Francuske, Luksemburga, Njemačke, Rumunjske, Turske, Tunisa.
Izvest će se više od 20 programa s čak 28 praizvedbi novih skladbi među kojima je 12 MBZ-ovih narudžbi hrvatskih skladatelja i osam međunarodnih, najavljeno je.
Uz međunarodnu suradnju i već tradicionalnu s HNK, HRT, MSU Zagreb, KD Vatroslava Lisinskog Festival će surađivati s lokalnim organizacijama, kolektivima, umjetnicima i izvedbenim prostorima nezavisne kulturne scene, poput ZEZ-a, Kontejnera, MaMe, Močvare i Petog kupea , gdje se smjestio kasnovečernji program s underground i klupskim nastupima.
“Crpeći inspiraciju iz koncepta međunarodno prepoznatog zagrebačkog simbola, MBZ svoju tematsku viziju temelji na ideji prekinutih veza i posvećuje cijelu manifestaciju istraživanju razmjera i nijansi različitih umjetničkih interpretacija tog pojma”, napominje se u najavi.
Organizira ga Hrvatsko društvo skladatelja, a program su osmislili novi umjetnički direktori manifestacije, skladatelji Tomislav Oliver, Ivan Skender i Davor Vincze, koji kažu kako ovogodišnja tema odražava globalne procese izolacije i protekcionizma koji su sve više prisutni te istovremeno podsjeća na važnost povezivanja.
Festival donosi dva do četiri događanja dnevno – osim izvedbi simfonijskih orkestara, komornih ansambala, suvremenog baleta, opere, improvizirane, elektroničke i alternativne glazbe te zvučnih i audiovizualnih eksperimenata bit će tu performansi, izložbe, razgovori, majstorske radionice, filmske projekcije i multimedijalne instalacije.
Festival otvara praizvedba triju baleta „Prekinute veze” 5. travnja u HNK, gdje će sedmero umjetnika istražiti emocije rastanka, a iste večeri u klubu Peti kupe započinje Late Night, kasnovečernji program rađen u suradnji s festivalom ZEZ na kojem će se nastupiti Aïsha Devi, N/OBE, Meka Drina i Anavi.
U Laubi se 6. travnja predstavlja skladba “Systema Naturae” Maura Lanze i Andree Valle, u izvedbi Schallfeld Ensemblea i niza elektromehaničkih naprava inspiriranih fantazmagoričnim srednjovjekovnim katalozima životinja, biljaka i minerala te istoimenim djelom botaničara i zoologa Carla Linnaeusa.
Portretni koncert australske skladateljice i istraživačice Lize Lim u izvedbi ansambla ELISON, ,,supergrupe” međunarodnih glazbenika, kroz četiri će skladbe istraživati šamanizam, magiju, rituale i životne tranzicije, 7. travnja, u Dvorani Gorgona.
Komorna opera „Alan T.” skladatelja i multimedijskog umjetnika Pierra Jodlowskog kroz lik i djelo Alana Turinga, matematičara i kriptologa koji je revolucionirao područje računarstva i umjetne inteligencije, bavi se odnosom čovjeka, stroja i društva, a izvedba je u ZKM-u 8. travnja.
Dvorana Lisinski će 9. i 10. travnja ugostiti Cantus Ansambl s praizvedbama domaćih mladih suvremenih glazbenika i klasika hrvatske avangarde 20. stoljeća, a potom i Simfonijski orkestar HRT-a u suradnji s ansamblom Neue Vocalsolisten Stuttgart.
Završni vikend donosi glazbeni teatar Françoisa Sarhana, djelo “Les Murs meurent aussi” (MSU Zagreb) u izvedbi luksemburškog ansambla United Instrument of Lucilin koje spaja dokumentarizam i fantastiku, a inspirirano je suvremenim ratnim sukobima.
Multimedijalni projekt s pet glazbenika na tri lokacije, “Infused 3’600’000ms” argentinskog umjetnika Francisca Uberta i sisačkog videoumjetnika Gorana Nježića, donosi njihovo istraživanje napuštenih zagrebačkih prostora, posebno Sveučilišne bolnice u Blatu.
Biennale 12. travnja gostuje u Tvornici Kulture s vodećim ansamblom suvremene glazbe u Aziji Hong Kong New Music Ensemble, španjolsko-portugalskim komornim ansamblom Vertixe Sonora, te violončelistom Vidom Veljakom, dok se u Kontejneru očekuje ambijentalni nastup glazbenice, skladateljice i improvizatorice Manje Ristić koji spaja zvuk violine s elektronikom.
Od 20. ožujka do 3. travnja će se održati predbiennalski program, počevši od izložbe “Priče koje odjekuju” u Muzeju prekinutih veza, preko projekcije filma “Deep Listening: The Story of Pauline Oliveros” u Dokukinu KIC, audiovizualnim nastupima kolektiva NAE Collective i SNOP u KC Ribnjak, Montažostrojevim putovanjem kroz vrijeme i prostor Sveučilišne bolnice u Blatu i drugim događanjima.