Foto / Foundry Co from Pixabay
povezane vijesti
- Znanstvenica Diana Grgurić bavi se štetnim utjecajem glazbe: ‘Bombardirani smo bukom u svim prostorima, to je veliki problem’
- Johnny Štulić se javio i stao na stranu Novog lista i Zadarskog: ‘Gule mi kožu s leđa, ne mogu preko toga prijeći’
- Spotify nastavlja rušiti rekorde. Sad je već na 665 milijuna aktivnih korisnika
Hrvati, njih više od 90 posto, svakodnevno slušaju glazbu i smatraju da glazba pozitivno utječe na mentalno zdravlje te koriste više načina za slušanje glazbe, utvrđeno je u utorak povodom predstavljanja drugog po redu Istraživanja o navikama slušanje glazbe u Hrvatskoj.
Istraživanje, drugo po redu, provela je Hrvatska diskografska udruga u suradnji sa agencijom Hendal uz podršku Hrvatske udruge poslodavaca. Prema rezultatima istraživanja, više od 90 posto građana Hrvatske svakodnevno sluša glazbu.
Građani u prosjeku provode 16 sati slušajući glazbu te preko 75 posto ispitanika ističe važnost glazbe u njihovim životima, dok njih 85 posto vjeruje da glazba pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.
Kada je riječ o glazbenim preferencijama, rezultati pokazuju da hrvatski građani ravnotežno cijene i domaću i stranu glazbu, dok glazbu iz regije uživa oko 42 posto ispitanika. Glazbeni žanrovi koji se najviše slušaju su pop, rock i narodna glazba.
Streaming servisi postali sada sastavni dio slušanja glazbe te 95 posto ispitanika poznaje barem jedan servis, a 44 posto njih koristi plaćene usluge. Besplatno streamanje glazbe je najkorišteniji način pronalaska nove glazbe te 74 posto ispitanika koristi internetske stranice na kojima se glazba može slušati besplatno.
Više od 79 posto ispitanika glazbu sluša preko radija i besplatnog video streama dok su rezultati drukčiji kod mlađih ispitanika koji navode navode streaming usluge te društvene mreže kao što je Tik Tok kao glavni izvor za nalaženje slušanja i otkrivanja nove glazbe.
Rezultati istraživanja također sugeriraju i da s porastom dobi raste i interes za glazbu na CD-ima i gramofonskim pločama, dok mlađe generacije glazbeni sadržaj konzumiraju preko interneta