Ernie Gigante Dešković i Igor Štok

Dora se vraća: Opatija ovime pokazuje da je ‘ona taj grad u Hrvatskoj’

Aleksandra Kućel Ilić

Opatijske ulice već su u znaku dore / Snimio Sergej DRECHSLER

Opatijske ulice već su u znaku dore / Snimio Sergej DRECHSLER

Već smo tjednima u radovima vezanima uz Dane HRT-a i Doru. Tu sudjeluje nekoliko timova, od našeg pa do onog HRT-a koji je najveći i najbrojniji. Dva su dana televizijskog prijenosa, jedan iz Gervaisa, a drugi iz Sportske dvorane. Svaki posao koji želite odraditi najbolje moguće je uvijek zahtjevan, ali sve to rade profesionalci tako da tu nema straha, kaže Ernie Gigante Dešković



OPATIJA – Dora se vratila u Opatiju u kojoj je rođena. Pripreme za dva festivalska dana na ispraćaju veljače su u tijeku, a i noćna dekoracija grada je posebna, u znaku Dore. Povratak Dore znači puno posla za organizatore, ali i veliku promociju Opatije, a ulaznice za festival su odmah rasprodane. O svemu tome i drugim detaljima posvjedočio je ravnatelj Festivala Opatija Ernie Gigante Dešković.


– Dora je rođena u Opatiji, ovdje se održavala najveći broj puta i naprosto je povezana s ovim gradom. Kao što je Festival u Sanremu povezan sa Sanremom tako je Dora povezana s Opatijom. Nema Festivala u Sanremu bez Sanrema, kao što je danas jasno da nema Dore bez Opatije, ističe Gigante Dešković.


U Sportskoj dvorani Marino Cvetković postavlja se pozornica za Doru / Snimio Sergej DRECHSLER


U Sportskoj dvorani Marino Cvetković postavlja se pozornica za Doru / Snimio Sergej DRECHSLER




Opatija 21 će angažirati još dvadesetak ljudi koji će opsluživati podizvođače HRT-a za montažu, unos i raspakiravanje opreme.– Mi ćemo angažirati i hostese. Mi smo tvrtka koja se bavi parkiranjem i to je naš osnovni posao, no sada smo proširili opseg djelovanja. Potrudit ćemo se da manifestacija protekne u redu, ali i da nakon što Dora završi i HRT izađe iz dvorane, sve bude kako treba. Pored ambasadora Izraela, dolazak na Doru je potvrdio i ambasador Nizozemske, a kao poseban gost, najavljen je nastup prošlogodišnjeg pobjednika Eurosonga. Bit će tu i još nekih drugih iznenađenja, što sve zajedno zahtijeva visoku razinu osiguranja. Mislim da je ova manifestacija velik iskorak za destinaciju, za sam grad, ali i za tvrtku Opatija 21 koja na taj način sazrijeva. Pohvalio bih HRT koji nas zaista doživljava kao pravog partnera i napravljen je značajan pomak u odnosu na lanjsku Doru i mislim da će se iz godine u godinu moći definitivno govoriti o pozitivnim učincima festivala na opatijski turizam. A potpisan je i ugovor za Doru 2021. koja će se također održati na istom mjestu u Opatiji – zaključio je Igor Štok čije je mišljenje da Doru definitivno treba zadržati u Opatiji.Inače, poznato je da se vikendom tijekom zimskih mjeseci parking u Opatiji na otvorenim parkiralištima ne naplaćuje, pa će tako biti i u subotu, 29. veljače. Kako je još dodao Štok, upravo je to smanjenje obima posla vikendom omogućilo lakše preusmjeravanje resursa u poslove vezane uz Doru. Pohvalio je sve djelatnike tvrtke Opatija 21 koji u zadnja dva mjeseca rade na ovom zahtjevnom projektu.


Pohvale vrijednim radnicima


U Šporeru je otvorena izložba »Festivalska Opatija: Priča o Dori«…


– Da, smatram da je dobro imati popratnih sadržaja vezanih uz neki značajniji događaj, stoga smo odlučili u Šporeru postaviti izložbu posvećenu Dori i otvoriti je za javnost sa slobodnim ulazom. Ovdje zahvaljujem i Novom listu koji je pridonio realizaciji ove izložbe svojim arhivskim materijalom.



Pripreme za veliki preobražaj Sportske dvorane u Opatiji su već započele, a direktor Opatije 21 Igor Štok otkrio nam je najzanimljivije detalje.– Od danas nadalje u dvorani će devet dana svakodnevno biti 150 djelatnika. Bit će tu ne samo djelatnici koje angažira Opatija 21 i zaposlenici HRT-a, već i podizvođači koje angažira HRT. Stiže vrlo skupa oprema koja će osim u dvorani, stajati i izvan nje, što poskupljuje cijelu priču jer moramo imati stalnu zaštitarsku službu, a Opatija 21 je na sebe preuzela kompletno osiguranje svega. Bitno je reći i da će ove godine biti postavljeno 200 kvadratnih metara led ekrana, uslijed čega ćemo morati imati dodatne priključke za struju jer to dvorana inače ne bi mogla podnijeti. Za to je potreban strahovit napon struje koji će konstantno morati biti pod nadzorom, čak i kada dvorana bude prazna. Novitet je i da će pozornica veličine 40 »kvadrata« također biti u led-ekranima koji će se paliti i omogućavati svjetlosne i slikovne prikaze kada se po njoj bude hodalo, dok je lani bila obična, bez tih mogućnosti. Stotinu motora će biti ovješeno na krov, radi akustike i rasvjete koja će se po cijeloj dvorani kretati uz pomoć vodilica. Na samom krovu će biti postavljeno 500 metara konstrukcije, što je još više nego lani. U tri dana će u ovu dvoranu ući 20 šlepera razne opreme, što sve zajedno čini 52 tone scenske tehničke opreme – najavio je Štok koji je posebnu pažnju pridao zaštiti podloge u sportskoj dvorani.


Slijede intenzivne pripreme za Dane HRT-a koji će se održati 28. i 29. veljače. Na koji način se Festival Opatija priprema za ovu veliku manifestaciju, što je sve potrebno da bi se Dora ugostila na pravi način i koje su razlike u odnosu na prošlogodišnje izdanje koje je također bilo u dvorani Gervaisa, odnosno Sportskoj dvorani? Na koji način surađujete s Opatijom 21, ali i s ekipom HRT-a?


– Organizacija događanja je koliko divan, toliko je i nezahvalan posao. Vidi se samo konačan proizvod, a malo njih ili nitko razmišlja da iza njega stoje tjedni i tjedni napornog rada brojnih ljudi. Tako je i ovdje. Mi smo u radovima vezanim uz Dane HRT-a i Doru već tjednima. Tu sudjeluje nekoliko timova, od našeg pa do onog HRT-a koji je dakako najveći i najbrojniji, a sveukupan posao svih uključenih obuhvaća sve: od toga hoće li stolica na pozornici bili malo lijevo ili desno, do rasporeda sjedećih mjesta publike. Pa sve to uskladiti, posložiti, realizirati… Stoga ovim putem pohvaljujem sve vrijedne ljude od naših djelatnika Festivala Opatija, pa do svih ostalih koji samozatajno i puno rade.


Ravnatelj Festivala Opatija Ernie Gigante Dešković / NL arhiva


Ravnatelj Festivala Opatija Ernie Gigante Dešković / NL arhiva



 



Dora će drugu godinu zaredom biti održana u Sportskoj dvorani Marino Cvetković, što je velik i odgovoran posao za tvrtku Opatija 21 i njezinog direktora Igora Štoka. Nakon prošlogodišnjeg iskustva, ove će godine biti još puno oprezniji nego lani, budući da je transformacija sportske dvorane u ekskluzivnu pozornicu za veliki spektakl vrlo zahtjevan posao koji mora biti odrađen prema svim pravilima struke.– Scena će biti malo drugačije postavljena nego lani, a također i tribine. Sa sigurnosnog aspekta smo poduzeli sve što je bilo potrebno i angažirali struku i u pogledu ulaska i izlaska u slučaju nepredvidivih okolnosti i u pogledu protupožarne zaštite. Analizirajući dvoranu došli smo do saznanja da nam je za implementiranje svega što je HRT zamislio, potrebno stručno mišljenje statičara koji je napravio elaborat krovne konstrukcije koji je usklađen sa zahtjevima HRT-a na način da to dvorana može podnijeti. Temeljem svega toga smo u dogovoru s HRT-om promijenili neke stvari u odnosu na lani, otkrio je Štok.


Višestruka korist


Koliko je po vašem mišljenju Dora značajna za promociju Opatije i za njezine turističke rezultate?


– Ovakvi su događaji dobri iz više razloga. Naravno, tu je promocija jer se naprosto ime vašeg grada tjednima vrti na nacionalnoj razini. No tu je i imidž. Ne reklamira se Coca- Cola tek s ciljem povećanja svoje prodaje, već da se vidi da je prisutna. Tako je i ovdje. Dobro je što će ovakvi događaji povećati broj posjetitelja Opatije u izvansezonskom razdoblju, što će neki restorani ili privatni iznajmljivači imati više gostiju. No podjednako je važno to što Opatija ovime pokazuje da je »ona taj grad u Hrvatskoj«. To vam se kasnije višestruko vraća. Gledajte, ja to vidim s onime što smo mi u zadnje dvije-tri godine uspjeli s većim koncertima na Ljetnoj pozornici. Postojao je nekakav višegodišnji vakuum takvih događanja, a onda su se tu od 2018. godine pojavili Zucchero, Eros, Krall, sada Tom Jones, Il Volo, i kada na kraju sve zbrojite, vidite da ste na duge staze učinili enorman iskorak za cjelokupno opatijsko gospodarstvo, destinaciju i ponudu koja više nije samo ponuda u kulturi, već mnogo šire. Slično je i s Dorom. Nije to samo jedna večer ili televizijski prijenos. Na duge staze vam je to šira slika, recimo, ne pokreće Tony Cetinski slučajno i nevezano za sve ovo svoju školu pjevanja u Opatiji.


Direktor tvrtke Opatija 21 Igor Štok / Snimio Sergej DRECHSLER


Direktor tvrtke Opatija 21 Igor Štok / Snimio Sergej DRECHSLER



Jesu li pripreme za direktan televizijski prijenos zahtjevne i što sve one podrazumijevaju?


– Dva su dana televizijskog prijenosa, jedan iz Gervaisa, a drugi iz Sportske dvorane. Svaki posao koji želite odraditi najbolje moguće je uvijek zahtjevan, ali sve to rade profesionalci tako da tu nema straha. Najveći su vam problemi uvijek oni na koje ustvari najmanje možete utjecati. Nepristojan gledatelj iz publike koji zaboravi isključiti svoj mobitel, adekvatan parking radnih vozila koja služe za izravan televizijski prijenos i slično.