Opatijske ulice već su u znaku dore / Snimio Sergej DRECHSLER
Već smo tjednima u radovima vezanima uz Dane HRT-a i Doru. Tu sudjeluje nekoliko timova, od našeg pa do onog HRT-a koji je najveći i najbrojniji. Dva su dana televizijskog prijenosa, jedan iz Gervaisa, a drugi iz Sportske dvorane. Svaki posao koji želite odraditi najbolje moguće je uvijek zahtjevan, ali sve to rade profesionalci tako da tu nema straha, kaže Ernie Gigante Dešković
OPATIJA – Dora se vratila u Opatiju u kojoj je rođena. Pripreme za dva festivalska dana na ispraćaju veljače su u tijeku, a i noćna dekoracija grada je posebna, u znaku Dore. Povratak Dore znači puno posla za organizatore, ali i veliku promociju Opatije, a ulaznice za festival su odmah rasprodane. O svemu tome i drugim detaljima posvjedočio je ravnatelj Festivala Opatija Ernie Gigante Dešković.
– Dora je rođena u Opatiji, ovdje se održavala najveći broj puta i naprosto je povezana s ovim gradom. Kao što je Festival u Sanremu povezan sa Sanremom tako je Dora povezana s Opatijom. Nema Festivala u Sanremu bez Sanrema, kao što je danas jasno da nema Dore bez Opatije, ističe Gigante Dešković.
Pohvale vrijednim radnicima
U Šporeru je otvorena izložba »Festivalska Opatija: Priča o Dori«…
– Da, smatram da je dobro imati popratnih sadržaja vezanih uz neki značajniji događaj, stoga smo odlučili u Šporeru postaviti izložbu posvećenu Dori i otvoriti je za javnost sa slobodnim ulazom. Ovdje zahvaljujem i Novom listu koji je pridonio realizaciji ove izložbe svojim arhivskim materijalom.
Slijede intenzivne pripreme za Dane HRT-a koji će se održati 28. i 29. veljače. Na koji način se Festival Opatija priprema za ovu veliku manifestaciju, što je sve potrebno da bi se Dora ugostila na pravi način i koje su razlike u odnosu na prošlogodišnje izdanje koje je također bilo u dvorani Gervaisa, odnosno Sportskoj dvorani? Na koji način surađujete s Opatijom 21, ali i s ekipom HRT-a?
– Organizacija događanja je koliko divan, toliko je i nezahvalan posao. Vidi se samo konačan proizvod, a malo njih ili nitko razmišlja da iza njega stoje tjedni i tjedni napornog rada brojnih ljudi. Tako je i ovdje. Mi smo u radovima vezanim uz Dane HRT-a i Doru već tjednima. Tu sudjeluje nekoliko timova, od našeg pa do onog HRT-a koji je dakako najveći i najbrojniji, a sveukupan posao svih uključenih obuhvaća sve: od toga hoće li stolica na pozornici bili malo lijevo ili desno, do rasporeda sjedećih mjesta publike. Pa sve to uskladiti, posložiti, realizirati… Stoga ovim putem pohvaljujem sve vrijedne ljude od naših djelatnika Festivala Opatija, pa do svih ostalih koji samozatajno i puno rade.
Višestruka korist
Koliko je po vašem mišljenju Dora značajna za promociju Opatije i za njezine turističke rezultate?
– Ovakvi su događaji dobri iz više razloga. Naravno, tu je promocija jer se naprosto ime vašeg grada tjednima vrti na nacionalnoj razini. No tu je i imidž. Ne reklamira se Coca- Cola tek s ciljem povećanja svoje prodaje, već da se vidi da je prisutna. Tako je i ovdje. Dobro je što će ovakvi događaji povećati broj posjetitelja Opatije u izvansezonskom razdoblju, što će neki restorani ili privatni iznajmljivači imati više gostiju. No podjednako je važno to što Opatija ovime pokazuje da je »ona taj grad u Hrvatskoj«. To vam se kasnije višestruko vraća. Gledajte, ja to vidim s onime što smo mi u zadnje dvije-tri godine uspjeli s većim koncertima na Ljetnoj pozornici. Postojao je nekakav višegodišnji vakuum takvih događanja, a onda su se tu od 2018. godine pojavili Zucchero, Eros, Krall, sada Tom Jones, Il Volo, i kada na kraju sve zbrojite, vidite da ste na duge staze učinili enorman iskorak za cjelokupno opatijsko gospodarstvo, destinaciju i ponudu koja više nije samo ponuda u kulturi, već mnogo šire. Slično je i s Dorom. Nije to samo jedna večer ili televizijski prijenos. Na duge staze vam je to šira slika, recimo, ne pokreće Tony Cetinski slučajno i nevezano za sve ovo svoju školu pjevanja u Opatiji.
Jesu li pripreme za direktan televizijski prijenos zahtjevne i što sve one podrazumijevaju?
– Dva su dana televizijskog prijenosa, jedan iz Gervaisa, a drugi iz Sportske dvorane. Svaki posao koji želite odraditi najbolje moguće je uvijek zahtjevan, ali sve to rade profesionalci tako da tu nema straha. Najveći su vam problemi uvijek oni na koje ustvari najmanje možete utjecati. Nepristojan gledatelj iz publike koji zaboravi isključiti svoj mobitel, adekvatan parking radnih vozila koja služe za izravan televizijski prijenos i slično.