Želja je bila napraviti klupski, drugačiji, kvalitetan festival. Festival koji će publiku privući radi izvođača, a ne radi lokacije ili popratnih aktivnosti. Festival na kojem će se publika i izvođači osjećati ugodno
RIJEKA » Impulse Festival, višednevno festivalsko događanje kojem je osnovni cilj promocija urbane kulture, posebno njenog glazbenog segmenta, sljedećeg će tjedna doživjeti svoje drugo izdanje. Od 20. do 26. travnja na četiri lokacije u gradu bit će održan čitav niz manifestacija koje kroz različite medije i umjetničke forme promišljaju glazbu i otvaraju na nju nove, alternativne poglede. U povodu festivala razgovarali smo s predstavnicima njegovih organizatora, Željkom Pendićem iz Distune Promotiona i Zoranom Baljkom, voditeljem Studentskog kulturnog centra.
Koliko se, i je li se uopće, koncept festivala promijenio u odnosu na prošlu godinu?
Pendić: Koncept je ostao isti, raznovrsni kulturno-umjetnički pristupi tj. segmenti kojima je zajednička poveznica muzika. Promjene su više bile kozmetičke prirode, a to je samo trajanje festivala te promjena termina održavanja.
Baljak: Da, koncept je ostao isti i mislim da se ni u budućnosti neće znatno mijenjati. No festival raste, a s tim u paketu ide i izbor izvođača.
Poveznica je glazba
Koji su novi sadržaji u odnosu na prošlogodišnje? Pendić: Ideja je da svake godine pokušamo uvesti nešto novo, pristupiti muzici iz nekog drugog polja, čak proširiti vidike. Ove godine je novi sadržaj plesna predstava, zapravo dvije, nagrađivana »Love will tear us apart« i riječka premijera njenog nastavka »Boys don’t cry«. Ostali sadržaji poput izložbe, koncertnog dijela, sajma ploča, filmskog dijela, tribine i osvrta su isti, ali naravno sadržajno aktualni i zanimljivi, npr. u Rijeku prvi put dolaze gosti iz susjedne Ljubljane, ekipa iz Kina Šiške.
Ovogodišnji koncertni program predvodi američki americana, gothic-rock bend Wovenhand na čelu s karizmatičnim Eugeneom Edwardsom koji će nastupiti uz podršku sjajnih Marriagesa u OKC-u Palach 24. travnja. Iz Tokija u Rijeku dolaze i post-rock velikani Mono koji će uz čelisticu Helen Money u Palachu nastupiti 22. travnja. Predstave »Love Will Tear Us Apart« i »Boys Don’t Cry« koreografkinje i plesačice Petre Hrašćanec i Saše Božića odigrat će se u Filodrammatici, u utorak 21. travnja. Festival će biti otvoren u Galeriji SKC-a 20. travnja retrospektivom koncertnih plakata »Zabranjeno plakatirati« Igora Hofbauera i Darka Kujundžića. Sajam ploča u Palachu će biti održan 25. travnja, a tribina »Kako promovirati glazbeni program – od klupskog koncerta do festivala« u četvrtak, 23. travnja. Filmski program festivala odabran u suradnji s Art-kinom Croatia donosi nagrađivanu komediju »Frank« koja je na rasporedu 23. travnja, i dokumentarac »Pulp: A Film About Life, Death & Supermarkets« koji će biti prikazan u subotu, 25. travnja. Festival će se završiti Osvrtom na glazbenika Tima Buckleya u nedjelju 26. travnja u OKC-u Palach s početkom u 18 sati.
Baljak: Kao što je Željko rekao, novi sadržaj je nagrađivana predstava Petre Hraščanec. No, kao što sam odgovorio u prethodnom pitanju, koncept je isti – čitav niz sadržaja čija je poveznica glazba. Koncerti, filmovi, izložba, sajam ploča…
Koja vam je bila misao vodilja pri slaganju programa? Pendić: Složiti program koji će naravno zadovoljiti kriterije u što širem smislu riječi. Naravno, počevši od nas samih i publike, pri tome imajući na umu i ograničenja – infrastruktura i financije – koja su nažalost prisutna. Veliku zaslugu pri tome imaju prijatelji iz srodnih organizacija koji su svojim podržavanjem ideje festivala olakšali stvari, a pridodamo li partnere poput Art-kina Croatia, onda je za realizaciju programa stvar samo slaganja i dogovaranja onih » dosadnih i birokratskih detalja«.
Baljak: Želja je bila napraviti mali, klupski, drugačiji, kvalitetan festival. Festival koji prvenstveno cilja na studentsku populaciju, no beskompromisan što se tiče sadržaja tj. kvalitete izvođača. Festival koji će publiku privući radi izvođača, a ne radi lokacije, ponude pića, izleta na otoke ili popratnih aktivnosti kojih na kraju krajeva ni nema. Festival na kojem će se publika i izvođači osjećati ugodno.
Što biste izdvojili kao najznačajniji dio festivala? Pendić: Svakako koncertni dio koji je i temelj festivala. Šalu na stranu, ali u razmaku od tri dana Rijeku će posjetiti dva vrhunska benda (Mono i Wovenhand) i na to smo vrlo ponosni. Tim više kad vidimo da nekima ispunjavamo muzičke želje njihovim dolaskom.
Baljak: Teško mi je odgovoriti na ovo pitanje. Kičma festivala su svakako koncerti Mono i Wovenhand. No dovesti predstavu za koju vlada veliko zanimanje ili organizirati izložbu autora čiji nas rad godinama oduševljava, a ako je suditi prema Facebooku i riječku publiku također, stvari su koje nas kao organizatore čine sretnima.
Zdravi temelji
Koji od događaja u sklopu festivala nikako ne bismo smjeli propustiti? Pendić: Svaki program je na svoju ruku poseban i kvalitetan te je stoga poželjno ne propustiti ga. Počevši od izložbe, preko atraktivnog filmskog dijela, poučne tribine, te sajma i osvrta koji na neki način zaokružuju pristup, a to je da se publici na Impulseu čim više pruži prilika za sudjelovanjem.
Baljak: Niti jedan (smijeh). Pustimo ipak publici da odgovori na to pitanje.
Kakve su bile reakcije javnosti, scene, nakon prvog festivala, i kakve su reakcije na najavu njegovog drugog izdanja? Pendić: Reakcije su bile odlične, gosti i partneri zadovoljni, a suradnja sa SKC-om dobila zdrave temelje za nastavak. Sve u svemu pravi podstrijek kad je riječ o programu Distunea općenito. Drugo izdanje je već svojim vizualnim identitetom, zahvaljujući dizajnerskom timu koji čine Petra Vrdoljak i Antonio Karača, napravilo iskorak kod publike, a i struke, a kako se dobre stvari rado ponavljaju, vjerujem da će ovo izdanje ponuditi stepenicu više zadovoljstva kod svih.
Baljak: Reakcije koje su do nas stizale su bile pozitivne, koncerti su bili rasprodani, izložba izuzetno dobro posjećena. Čini se da ni ove godine neće biti drugačije. Glas o festivalu se širi izvan Rijeke i Hrvatske, stižu upiti za suradnju.