foto | RNV
Za drugi dio predstavljanja antologijskih singlova izdvojena je 'Dijagnoza' kultnoga riječkog punk benda Mrtvi kanal
povezane vijesti
Riječka kulturna scena, ponajviše glazbena, oduvijek je bila izrazito plodna i kreativna. Bendovi i izvođači koji su počinjali još sedamdesetih tijekom godina stvorili su mnoge svevremenske radove koji, unatoč priličnom protoku vremena, još uvijek zvuče snažno, a mnogi i aktualno.
Antologija ‘Riječki novi val’ jedno je od izdanja kojim je dokumentirana aktivnost i raznolikost iznimne rock-scene bivše Jugoslavije. Prošireno reizdanje objavljeno prošle godine, vrijedna je memorabilija kojom se obilježava 40. obljetnica novog vala, društvenog i umjetničkog pravca koji je definirao mnoge regionalne glazbene legende, a tijekom godina i njihove nasljednike.
Jedan od možda najznačajnijih singlova je ‘Narodna pjesma’, legendarna uspješnica riječkih Parafa, cenzurirana zbog teksta, stihova “Ličnu kartu nemaš, zato šamar imaš, ubice nek kolju…”.
“Originalna verzija izašla je na kompilaciji ‘Novi punk val 78-80’ i danas je poznamo kao singl-verziju koja se našla na box-setu ‘Sabrana djela 1976.-1987.’ i reizdanju našeg prvog albuma ‘A dan je tako lijepo počeo'”, rekao je pjevač i gitarist Parafa Valter Kocijančić.
Pop-stranu antologije predstavljaju i Ogledala, ‘kratka, ali zanimljiva epizoda iz povijesti riječke scene’, kako ih je opisao riječki publicist i autor Ivan Molek. Iako u svojoj diskografiji imaju tek jedan, istoimeni album, poigravanjem s mračnim romantičnim art pop-rockom i hitoidnim singlovima, osigurali su vrijednu glazbenu ostavštinu u kojoj posebno mjesto svakako ima pjesma ‘Samo ti’.
Za drugi dio predstavljanja antologijskih singlova izdvojena je ‘Dijagnoza’ kultnoga riječkog punk benda Mrtvi kanal. Tijekom petogodišnjeg glazbenog djelovanja (1979.-1983.), Mrtvi kanal je trajno obilježio riječku rock-scenu žestokim punkerskim eskapadama u kojima su čvrsto inkorporirani socijalni tekstovi. Stihovima su izuzetno vješto secirali radničku svakodnevnicu, stvari koje nas okružuju i o kojima je nekad bilo bolje šutjeti, a kamoli ih javno izvoditi. Odličan primjer upravo je ‘Dijagnoza’ Gorana Vrkića (autor i gitarist), pjesma koja nosi snažnu poruku i težinu, primjenjivu i četiri desetljeća od nastajanja.
“Svi mi imamo dijagnozu, zabranjene misli u zadnjem džepu… Svi mi imamo unaprijed određena mjesta, sredina naprijed bez guranja molim… Svi mi imamo slike u kartoteci, karakteristike, kao svi… Svi mi imamo dijagnozu…”, izravno su govorili juvenilni rebeli iz Mrtvog kanala.
Antologija ‘Riječki novi val’ sadrži i jedan istinski raritet – posljednju pjesmu koju su snimili Denis & Denis s Marinom Perazić u postavi. ‘Braća Grimm i Andersen’ je skladba s kojom su nastupili na izlučnom natjecanju za Pjesmu Eurovizije 1986. godine i osvojili treće mjesto. U grupi je tada bio i Edi Kraljić koji je s Davorom Toljom nastavio s drukčijom, rockerskijom vizijom grupe Denis & Denis, tada i s Elvisom Stanićem u postavi.
Denis & Denis je sredinom osamdesetih snažno korespondirao sa svjetskim trendovima, a njihova glazba i danas je vrlo slušana na radijskim postajama i streaming servisima.
S antologije ‘Riječki novi val’, u narednom periodu će kao singlovi biti objavljene i druge snimke koje reprezentiraju rock i pop scenu toga vremena.