Mladi krčki glazbenik

Fran Vasilić predstavio debitantski nosač zvuka: “Retrovizor” je album o vlastitim iskustvima

Ivana Kocijan

Foto: Press

Foto: Press

U karanteni na Krku sam imao vremena, pa sam početi pisati i ostale pjesme s albuma, otkrio je



Fran Vasilić novo je ime na našoj glazbenoj sceni. Mladi Krčanin prošlog je tjedna objavio album prvijenac »Retrovizor« koji će slušatelje osvojiti neodoljivim synth melodijama i osebujnim vokalom Vasilića.


Vasilić je rad na albumu započeo prošle godine nakon gubitka bliske osobe kojoj je posvetio pjesmu »Twenty Twenties«. Sljedeće mjesece proveo je usavršavajući tekst i melodije, a nakon početka pandemije koronavirusa vrijeme izolacije iskoristio je za pisanje ostatka albuma.


Svoj glazbeni stil opisuje kao bedroompop/indie, a kao glazbene utjecaje izdvaja The Strokes, Rex Orange County, Djo, Her’s i Joji, a od domaćih Valentina Boškovića. Dok ne stvara glazbu, ovaj svestrani 21-godišnjak s Krka pohađa studij politologije u Amsterdamu.


Upravo ste objavili prvi album. Kakve su prve reakcije?




– Prve reakcije su odlične! Album se pušta na radijskim stanicama u Hrvatskoj, ali i inozemstvu, javilo mi se nekoliko izvođača s domaće, ali i međunarodne scene s izrazitim pohvalama za album.


Ozren Kanceljak mi je prvi dao priliku na radio Yammatu, Dubrako Jagatić je napisao odličnu recenziju albuma za Nacional, Aquarius Records mi je dao podršku u promidžbi, pa se sad piše o albumu na podosta domaćih portala, a već sam dobio i ponešto ponuda za suradnju sa stranim umjetnicima, izdavačkih kuća itd.


Sve u svemu, reakcije su daleko bolje od onih koje sam očekivao jer iskreno nisam mislio da će se za »Retrovizor« čuti izvan mojih krugova u Hrvatskoj i Amsterdamu.


Kantautorsko djelo


Ako se ne varam, album ste u potpunosti samostalno stvorili. Kako je tekao proces stvaranja pjesama?


– Album sam u potpunosti sam napisao. Što se tiče produkcije, neke od pjesama sam također napravio u potpunosti sam, dok sam na drugima surađivao s producentima sa SoundClouda.


Album sam počeo pisati krajem prošle godine, a »Twenty Twenties« je bila prva pjesma koju sam napisao, ubrzo nakon gubitka bliske osobe. U početku mi se nije sviđalo kako je pjesma zvučala te sam idućih nekoliko mjeseci proveo usavršavajući svoj rad u Ableton Liveu te mijenjajući tekst i melodije svakih nekoliko dana.


U međuvremenu se pojavila korona u Europi te kako se fakultet zatvorio i predavanja su se preselila online, ja sam odletio natrag na Krk gdje je bilo sigurnije. U karanteni sam imao vremena, početi sam pisati i ostale pjesme s albuma.


Tako je nastala »Day 39/167« koju sam napisao na 39. dan boravka na Krku kada sam shvatio da će taj boravak, koji je trebao trajati samo dva tjedna, trajati nešto dulje.


Činjenica da se lockdown produžio ipak nije bila tako loša jer sam mogao nastaviti pisati, pa su nastale »Japanese Pancakes« i »Oh No«.


Kako se u obje osvrćem na svoja prošla iskustva, odlučio sam da će naslov albuma biti »Retrovizor«. Nastavio sam pisati u istom smjeru razmišljanja o prošlosti, pa sam napisao »I Know« i »It’s Been a Fun Ride, but it’s Time to Say Goodbye« u kojima se fokusiram na neke od prošlih odnosa s ljudima.


Ubrzo nakon njih sam priveo završetku i »Twenty Twenties«. Na samom kraju sam napravio intro »Welcome to the Rearview« i interlude »Do You Think There is Life on Other Planets?«. Najteži dio cijelog procesa je ta završna odluka, kad odlučiš da je album gotov. Uvijek postoje stvari za koje misliš da bi ih mogao promijeniti, otpjevati drukčije ili promijeniti neku sitnicu u tekstu, a možda čak i dodati još jednu-dvije pjesme na album.


Ipak, na kraju krajeva, mislim da sam donio tu odluku u pravom trenutku.


Bend nakon korone


Kakvi su vam planovi za dalje? Razmišljate li o live nastupima?


– Da, trenutačno radim na promociji albuma i skupljanju publike. Za sada sam sakupio 70 tisuća followera na TikToku, pa kad se još malo publike nakupi, razmišljat ću o stvaranju nove muzike. Što se tiče live nastupa, volio bih krenuti nastupati kada se pandemija smiri.


Planirate li možda i formiranje benda?


– Što se tiče rada na muzici, ne, želim biti solo izvođač. Što se tiče live nastupa, mislim da bih radije nastupao s live instrumentalnom pratnjom nego uz matricu, tako da bih potencijalno volio formirati neku vrstu benda nakon korone.


Album predstavljate pod okriljem Aquarius Recordsa. Kako je došlo do te suradnje?


– Da, naime, već u prvih nekoliko dana nakon što sam izdao album, informacija o tome došla je do Ozrena Kanceljaka s radio Yammata na kojem vodi i emisiju »Breakout«.


Njemu se svidio album pa ga je najavio kao glazbeni novitet u svojoj emisiji i počeo me puštati na radiju, te sam, u biti, preko Yammata došao do Aquarius Recordsa. Album se svidio i ekipi iz Aquariusa pa su kontaktirali sa mnom i dobrovoljno, bez ikakvih obaveza, odlučili ga promovirati, na čemu sam im jako zahvalan, kao i Ozrenu Kanceljaku koji me prvi prepoznao.