"The French Dispatch" imao je uvjerljivo najveći promet po dvorani na listi najgledanijih ovaj vikend – čak 25.000 dolara. To je najviši prosjek po kinu otkad je svijetom ovladala pošast zvana COVID-19.
povezane vijesti
U vikendu u kojem epska sci-fi drama „Dina“ Denisa Villeneuvea ostvari na američkim blagajnama 40 milijuna dolara prometa u prvom vikendu prikazivanja i ostavi uvjerljivo iza sebe sve konkurente, novi film Wesa Andersona koji je također ovaj vikend ušao u distribuciju, bi jedva bilo vrijedno spomenuti u tom kontekstu.
Naime, njegova nova komična drama „The French Dispatch“, smjestila se na „tek“ deveto mjesto najprofitabilnijih s prometom od 1,3 milijuna dolara.
No, kad se dublje zagrebe u statistike – film koji je Anderson smjestio u izmišljeni grad u Francuskoj i ispričao priče napisane u novinama „The Franch Dispatch““, koje vodi američki novinar riješen da piše ono što voli – otkriva da je ovaj financijski doseg zapravo kolosalan.
Naime, spomenuta „Dina“ kao visokobudžetni film velikog studija (Warner Bros), u Americi se krenuo prikazivati u 4,125 dvorana u Sjevernoj Americi, a „The French Dispatch“ u 80 puta manje dvorana, tek njih 52. I dok je po dvorani „Dina“ donosila u prosjeku 9,721 dolara prometa, Andersonov prvi film nakon malog remek-djela „The Grand Budapest Hotel“ imao je uvjerljivo najveći promet po dvorani na listi najgledanijih ovaj vikend – čak 25.000 dolara. U „Variteyju“ su izračunali da je to najviši prosjek po kinu otkad je svijetom ovladala pošast zvana COVID-19.
Dakako, bilo bi krivo zaključiti da bi „The Franch Dispatch“ zaradio dvostruko više od „Dine“ u prvom vikendu prikazivanja da je distribuiran u četiri tisuće, a ne u 50 dvorana, ali rasprodani kapaciteti sugeriraju dug život ovom zanimljivom naslovu nakrcanom jakim glumačkim imenima, od Tilde Swinton, Benicia del Tora, Adriena Brodyja do Frances McDormand, Jeffreya Wrighta, i u njegovim filmovima „dežurnih“ Owena Wilsona i Billa Murraya.
Razlog zašto je film distribuiran u tako malo kina dolazi iz njegovog backgrounda, riječ je naime o nezavisnom filmu, nominalno nezavisnog malog studija (Searchlight), i takvi filmovi kreću u limitiranu distribuciju, što ne znači automatski da će tako i ostati.
Za spomenuti je da je ovaj box office start jači negoli u slučaju posljednjeg igranog filma Wesa Andersona „The Grand Budapest Hotel“ iz 2014. godine, (u međuvremenu je snimio i animirani „Isle Of Dogs“ 2018.), pa je svejedno na kraju zaradio 173 milijuna na blagajnama. Dakako, sigurno nije odmoglo 9 nominacija i 4 osvojena Oscara 2015. godine.
S obzirom da je za „The French Dispatch“ budžet bio gotovo isti kao za „The Grand Budapest Hotel“, oko 25 milijuna dolara, može se očekivati da će donijeti profit, s čime se rijetko koji kino film može pohvaliti u pandemijskom dobu.
Iako je njegov humor iščašen i filmovi ekscentrični za današnje holivudske pojmove, Anderson se pokazao kao vrlo ekonomičan redatelj. Njegovi filmovi ne koštaju previše i redovito donose profit.