Scena iz filma: prijateljice gledaju tursku seriju / Screenshot
Radnja prati prijateljice Emu (89) i Maju (85) iz Splita, koje svaku večer provode zajedno gledajući turske serije
povezane vijesti
Kratkometražni dokumentarni film “1001 noć”, redateljski prvijenac producentice Ree Rajčić, prikazan je u okviru 48. Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF), koji se održava od 7. do 17. rujna.
Pred prepunom dvoranom prikazano je sedam kratkometražnih uradaka iz cijelog svijeta, a “1001 noć” bio je jedini dokumentarni film, priopćeno je.
Na projekciji je bila ekipa filma, redateljica Rea Rajčić, producentica Tina Tišljar, direktor fotografije Marinko Marinkić i montažerka Karla Folnović.
Rajčić je rekla kako se publika u Torontu od prve se minute prepustila filmu, osmjesi su se čuli iz svakog kutka dvorane, a divno je bilo nakon filma vidjeti nasmijana lica i čuti hrpu razdraganih komentara.
“Posebno sam sretna što je gotovo cijela ekipa filma bila sa mnom na premijeri i što ćemo film s publikom narednih dana gledati na još nekoliko festivalskih projekcija”, dodala je.
Radnja prati prijateljice Emu (89) i Maju (85) iz Splita, najvjernije gledateljice turskih sapunica, koje svaku večer provode zajedno gledajući turske serije.
Po riječima redateljice, film je nastao iz velikog divljenja prema živosti i energiji Eme i Maje, čarobnih žena na pragu devedesetih.
Međunarodni filmski festival u Torontu jedan je od pet najrelevantnijih svjetskih filmskih festivala, a Hrvatska je svog predstavnika u Torontu posljednji put imala 2016. godine s filmom “Po čovika” Kristine Kumrić.
Iza produkcijske kuće Eclectica Ree Rajčić stoje projekti, “Stric” Andrije Mardešića i Davida Kapca, dokumentarna serija “Kolaži o laži” Nebojše Slijepčevića i Judite Gamulin i adaptacija romana “Proslava” Damira Karakaša, po scenariju Jelene Paljan i u režiji Bruna Ankovića.
Njezin je film uvršten u glavni natjecateljski program Kratki rezovi, a u programu TIFF-a ove godine su još dvije dugometražne manjinske koprodukcije – “Radnička klasa ide u pakao” Mladena Đorđevića i “Ne očekuj previše od kraja svijeta” Radua Judea.