Dodjela nagrada

Cinehill Fest: Propeler filmu “Kad svane dan”

Marinko Krmpotić

Foto: Cinehill

Foto: Cinehill

Najviše pažnje kritike privukla je islandska drama "Kad svane dan" (When the Light Breaks) koja je osvojila najznačajniju nagradu - Propeller Cinehill, kao i vrlo značajnu FIPRESCI nagradu



DELNICE – U moru sjajnih filmova koje je na Cinehill Festu, iliti Brdu filmova na delničkom Petehovcu, bilo moguće gledati od srijede do nedjelje uvečer, najviše pažnje kritike privukla je sjajna islandska drama »Kad svane dan« (»When the Light Breaks«) koja je osvojila najznačajniju nagradu – Propeller Cinehill, kao i vrlo značajnu FIPRESCI nagradu.


Ovaj islandski film, nastao u koprodukciji s Hrvatskom, Nizozemskom i Francuskom, prati tijekom jednoga ljetnog dana mladu studenticu umjetnosti Unu koja se bori s tugom uzrokovanom gubitkom svoje prve ljubavi, Diddija, koji je stradao u tragičnoj nesreći. Hrvajući se s tim mučnim emocijama, Una također taji svoj odnos s Diddijem od Klare, djevojke s kojom je bio u vezi na daljinu i koja dolazi na komemoraciju. Premijerno prikazan u Cannesu otvorivši program sekcije Izvjestan pogled, film je hvaljen zbog svog suptilnog istraživanja tuge i složenih emocija koje proizlaze iz iznenadnog gubitka. S izvanrednom Elin Hall u ulozi Une, film tematizira ljubav, čuvanje tajni i način na koji se tuga i ljepota isprepliću u najizazovnijim životnim trenucima.


Nagrada Cinehill Shorts


Pojašnjavajući razloge zbog kojih je nagrađen film koji je režirao Rúnar Rúnarsson, žiri je istaknuo kako nagrađuje ovaj film zbog njegova poetskog i suptilnog filmskog jezika, delikatne glume i pripovijedanja, baveći se neočekivanom teškom situacijom na način koji osvaja gledatelja dramatskim lukom njegovih originalnih likova. Žiri FIPRESCI nagrade kaže: »Ovaj vrlo emotivan i dirljiv film osvojio nas je sjajnom režijom, kao i suptilno kreiranim tragičnim ozračjem i slojevitošću intrigantne protagonistice koja se suočava s tragedijom o kojoj ne smije otvoreno govoriti, te snažnom porukom o tome da iznenadni preokret sudbine može zauvijek promijeniti živote skupine mladih ljudi koji vjeruju da su zaštićeni ljubavlju i prijateljstvom.«




Nagrada Cinehill Shorts za najbolji kratki film dodijeljena je filmu »Radničke ruke« (»Workers’ Wings«) koji je režirao Ilir Hasanaj, a u obrazložnju žirija piše: »Kako opstati u sustavu koji nema interesa za pojedinca? To se pitanje nadvija nad ovim kompleksnim i poetičnim dokumentarcem u kojem redatelj daje glas i vidljivost onima koji se ne čuju, u zemlji koju nagrizaju bešćutni ekonomski mehanizmi. Zbog svog odvažnog vizualnog stila i empatičnog prikaza slomljenih tijela koji izaziva suosjećajnost i introspekciju, nagrada za najbolji kratki film ide filmu ‘Radničke ruke’ Ilira Hasanaja.«


Ostale nagrade


Special Mention nagrada dodijeljena je filmu »Boléro« (režija Nans Laborde-Jourdaa) i to »za hrabro istraživanje sjećanja i želje kroz apsurdnu, ali zadivljujuću priču, neobičnu atmosferu, dojmljive izvedbe, zadivljujuću kameru i odvažan eksperimentalni pristup.« Cinehillov kandidat za nominaciju za Europsku filmsku nagradu (EFA) je film »Kao nekad« (»As It Was«) čiju režiju potpisuju Damian Kocur i Anastasiia Solonevych. U obrazloženju ove odluke stoji kako žiri ovaj film kandidira »za suptilan, ali vrlo pristupačan i vizualno zaokružen način na koji nas tjera da osvijestimo kako rat mijenja mjesta i ljude koje je glavna junakinja nazivala domom, i kako se dom kojeg se sjeća sve više razlikuje od mjesta koje je sada tamo, radi čega se u konačnici nikada neće moći vratiti kući.«


Nagrada Akademija ide filmu »Frater« Valentina Guioda koji, po mišljenju žirija, »vješto koristi širok spektar filmskih izražajnih sredstava u prikazivanju potisnute traume jednog dječaka.«


Članovi žirija


Glavni žiri djelovao je u sastavu Milja Mikkola, Luka Peroš, Danilo Šerbedžija i Yesim Ustaoglu. Žiri FIPRESCI činili su Josip Grozdanić, Mike Naafs i Jan Storo, u sastavu žirija za kratke filmove bili su Anne Gaschütz, Urška Menart i Hamed Soleimanzadeh, a žiri Akademije činili su Marko Bičanić, Katarina Čupić i Klara Kovačić.